Nowa skrzynia biegów, która jest używana w motocyklach Mahindra od GP Niemiec, była krokiem do przodu?
" Tak, byliśmy bardzo zadowoleni, że wszyscy nasi kierowcy, natychmiast polubili nową skrzynię biegów i poczuli się lepiej na torze. Był to dla nas bardzo ważny krok. Stara skrzynia sprawiała mnóstwo problemów."
Jakie były z nią problemy?
" Były dwie, lub trzy rzeczy. Czasami kierowcy narzekali, że nie byli w stanie przejechać czystego okrążenia, a kilka dziesiątych bądź nawet setnych może mieć ogromne znaczenie w klasyfikacji. To był pierwszy problem. Drugim problemem było to, że czasami w skrzyni nie wbijał się bieg, pozostawiając motocykl na luzie. Szczególnie John McPhee się na to skarżył."
Czy przekładnia była źle skonstruowana?
" Nie, wykorzystywaliśmy ją przez dwa lata. W tym roku mieliśmy do dyspozycji nowy silnik, a to spowodowało, że musieliśmy dokonać kilku zmian w skrzyni biegów. To nie działało w 100%, więc musieliśmy się zdecydować na nową skrzynię. Pracowaliśmy nad tworzeniem nowej skrzyni wraz z brytyjską firmą Nova, która wyspecjalizowała się w budowie skrzyń przeznaczonych do wyścigów. Ponieważ nasze zasoby ludzkie są ograniczone, priorytetem dla nas było to, aby tym elementem mógł zająć się ktoś inny, a my mogli skupić się na swoich głównych zadaniach. Oczywiście, nasi inżynierowie ściśle współpracowali z firmą Nova."
Jak rozniosła się wieść o pierwszym zwycięstwie w Moto3, w Indiach?
" To było dla nas historyczne osiągnięcie. Wiele ludzi w Indiach ma bzika na punkcie motocykli. Dziennikarze wiele pisali o zwycięstwie. To pierwszy raz w historii, indyjski producent motocykli, był w jakiejś serii wyścigowej najlepszy."
Czy to zwycięstwo, przekona Mahindrę, aby w swój dział wyścigowy, zainwestowała w przyszłym sezonie więcej środków?
" Nigdy nie mieliśmy wystarczających środków. Zawsze były to kwoty potrzebne do prowadzenia zespołu. Nawet wtedy, gdy poprosiłem o 25 pracowników, dostałem tylko 15. W wyścigach nie ma półśrodków i trzeba zainwestować bardzo dużo, aby być na szczycie."
Jak wygląda współpraca z Suterem?
" Obecnie, Suter dostarcza nam tylko części."
Odnotowaliście wzrost sprzedaży motocykli na rynku indyjskim?
" Indyjski rynek jednośladów jest ograniczony w przeważającej ilości do motocykli, o pojemności nie większej niż 125cc. Oczywiście, mamy w ofercie też większe maszyny, ale odsetek ich sprzedaży jest bardzo niski. Oczywiste jest dla nas, że klasa Moto3 jest najważniejsza. W ostatnich latach, na rynku indyjskim zaczęły się pojawiać firmy z Europy i Azji. Oznacza to, że nasi potencjalni klienci, są już obyci z technologią w różnych motocyklach. To sprawia, że wyścigi bardzo pomagają w tworzeniu marketingu."
Źródło: speedweek.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz