piątek, 6 stycznia 2017

Wywiad z Matteo Baiocco

W sezonie 2017 czekają cię duże zmiany...

"   To prawda, że czekają mnie zmiany, jednak dodaje mi to motywacji i energii. Celem jest powrót do Mistrzostw Świata, ale żeby stworzyć sobie taką szansę, muszę dobrze wypaść w Mistrzostwach Włoch. W Mistrzostwach Włoch jest coraz więcej zawodników, co powoduje, że poziom rośnie."

Czy seria CIV jest teraz podobna poziomem do serii FIM CEV Repsol?

"   Jedyna różnica pomiędzy Mistrzostwami Włoch a Mistrzostwami Świata jest taka, że mamy mniejszą siłę przebicia. Uważam, że poziom jest bardzo wysoki nie tylko we Włoszech, ale również w kilku innych krajach. Jedyne co się różni, to polityka."

Alberto Tebaldi zasugerował kiedyś, żeby połączyć obie te serie. Co o tym sądzisz?

"   Byłoby miło, gdyby było organizowane coś na kształt wielkiego finału, w którym wziąć udział mogliby zawodnicy z tych serii, ewentualnie także z MotoAmerica. Oczywiście nie jest to łatwe ze względu na różne regulacje, ale motocykle klasy Superbike aż tak wiele się nie różnią."

W sezonie 2017 przybliżysz się do swojego celu?

"   Już w ubiegłym sezonie myślałem o walce o tytuł, bez tego co się stało. Michele był bardzo szybki, nawet po dyskwalifikacji, ale chcę wygrywać wyścigi, a tego zabrakło podczas ostatniego sezonu."

I dlatego zdecydowałeś się na zmianę...

"   2016 r. otworzył mi oczy na to, co się dzieje, więc zdecydowaliśmy się wprowadzić pewne zmiany. Gdy sytuacja staje się krytyczna, trzeba zrozumieć, co działa nie tak jak powinno. Jestem zadowolony z mojego wyboru, ponieważ testy z Aprilią były bardzo pozytywne."

Ile zaufania masz do Aprilii?

"   Muszę powiedzieć, że motocykl jest dostosowany do mojego stylu jazdy. Dodatkowo bardzo dobrze pracowało mi się nad ustawieniami, opony Dunlop także były dobre."

Co jest potrzebne w motorsporcie?

"   Motywacja jest kluczowym elementem. Musisz wierzyć, w to, co robisz. Po trzech sezonach z Ducati, stwierdziłem że czas na nowe wyzwania."

Myślisz o mistrzostwach świata?

"   O klasie Superbike myślę za każdym razem, kiedy trenuje, bo wciąż mam nadzieję na powrót dzięki dobrym występom w CIV. Skupianie się tylko na ściganiu we Włoszech byłoby demotywujące. Ostatni sezon był bardzo ważny, myślę że w tym roku muszę udowodnić swoje dobre wyniki, tym bardziej, że zmieniłem motocykl."

De Rosa wygrał klasę Superstock 1000 i nadal szuka dla siebie miejsca...

"   Nie jestem tym zaskoczony. Ja też kiedyś tak miałem. Problemem jest to, że ten sport nie jest otwarty na zbyt wielu ludzi."

Jak oceniasz sezon 2016?

"   Myślę, że sezon mogę ocenić na 7."


Źródło: gpone.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz