piątek, 29 grudnia 2017

Moto3: Wywiad z Eneą Bastianinim

Na początku sezonu miałeś wielkie oczekiwania, jednak z dobrej strony pokazałeś się dopiero w drugiej połowie sezonu...

"   Po raz pierwszy zmieniłem zespół i starałem się przystosować. W miarę upływu czasu, zrozumiałem jak współpracować z zespołem. W pierwszych miesiącach byłem zbyt mało skoncentrowany, a zespół nie chciał mi pomóc. Dopiero od Aragonii byliśmy naprawdę konkurencyjni."

Teraz zaczynasz nową przygodę...

"   Presja jest zawsze i to jest dobre, ponieważ pozwala się poprawić. Zespół Leopard należy do jednego z najlepszych, dlatego będzie to dla mnie korzystne."

Tytuł mistrza świata wywalczony przez Joana Mira nie będzie dla ciebie ciężarem?

"   Każdy sezon to osobna historia, więc nie odczuwam zbyt dużego ciężaru, a żeby powiedzieć prawdę, nie myślę o tym."

Przygoda z nowym zespołem rozpoczęła się miesiąc temu w Walencji, gdzie od razu pokazałeś dużą pewność siebie...

"   Podczas testów nie sprawdzałem żadnych nowych rzeczy. Motocykl był taki sam jak Joana Mira, a drugiego dnia byłem szybszy niż podczas kwalifikacji."

Co przypadło Ci szczególnie do gustu?

"   Widzę, że to dobra grupa, potrafiąca słuchać, ale przede wszystkim stoją twardo na własnych nogach, bo w padoku słyszałem o nich różne opinie. Myślę, że jestem w zespole, w którym mogę zrehabilitować się za poprzedni sezon."

Mimo, że jesteś w najlepszym zespole, może okazać się, że w drodze do mistrzowskiego tytułu ktoś Ci przeszkodzi i być może będzie to ktoś niespodziewany...

"   To prawda. Zdobycie mistrzostwa w sezonie 2018 może być skomplikowane. Z przodu stawki widzę Arona Canet, Jorge Martina i Fabio Di Giannantonio, mimo tego, że jest lekko za ciężki na kategorię Moto3."

Patrzysz w przyszłość na kategorię Moto2?

"   Myślałem o tym od dwóch lat, ale myślę, że jeszcze mam na to czas. Chciałbym przejść do kategorii Moto2 dopiero wtedy, gdy zostanę mistrzem świata w Moto3."

Wśród włoskich zawodników w kategorii Moto3 jesteś tym, który ma najwięcej doświadczenia. Czy czujesz, że możesz mieć ułatwione zadanie?

"   Szczerze mówiąc nie wiem, ale mam nadzieję, że zdobyte doświadczenie może zrobić różnicę."

Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz