środa, 18 października 2017

MotoGP: Zmiany na sezon 2018 i 2019

   Komisja Grand Prix, podczas weekendu wyścigowego na torze w Motegi postanowiła dokonać zmian przepisów, które będą obowiązywały od sezonu 2018 i 2019.

Regulamin techniczny - od sezonu 2018:

Poduszki powietrzne

Wszystkie kombinezony, które używają zawodnicy podczas startów w wyścigach grand prix, będą musiały być wyposażone w system airbag w celu minimalizowania następstw wypadków. Zatwierdzono specyfikacje techniczne, a także metody testowania tych systemów.

Testy klasy Moto2 z silnikami marki Triumph:

Każdy producent podwozia do klasy Moto2, który zostanie zgłoszony do sezonu 2018, może testować je wraz z silnikami Triumpha przez dziesięć dni w roku. Testy mogą być wykorzystane przez dowolnego kierowcę, a liczba zawodników, którzy mogą wziąć udział w danym dniu testowym, nie jest ograniczona.

Dzikie karty w MotoGP:

Każdy zawodnik z dziką kartą jest zobowiązany do przestrzegania limitu trzech silników, które są przeznaczone tylko i wyłącznie, na cele weekendu wyścigowego, podczas którego startuje zawodnik. Specyfikacja techniczna silnika, elektroniki i wszystkich innych części motocykla, musi być dokładnie taka sama, jak w przypadku innych motocykli danego producenta.

Regulamin sportowy:

Ograniczenia w testach dla klasy MotoGP - od sezonu 2018:

Obecne ustalenia dotyczące oficjalnych dni testowych, pozostają niezmienione, są to dwudniowe testy w Walencji, a także trzy sesje testowe trwające po trzy dni każda, przed sezonem 2018. Oprócz tego w trakcie sezonu, zawodnicy będą mieć do dyspozycji trzy dni testów, które będą odbywać się w poniedziałek, po weekendzie wyścigowym. Zespoły będą ograniczone do pięciu prywatnych dni testowych ze swoimi zawodnikami. Po testach zimowych, tylko trzy dni z tych testów, mogą odbywać się przed weekendem wyścigowym na danym torze, natomiast pozostałe dwa dni można wykorzystać tylko na torach, na których zawodnicy już się ścigali. Testy nie mogą odbywać się w okresie dwóch tygodni przed weekendem wyścigowym na danym torze. W przerwie letniej nie wolno przeprowadzać testów z kontraktowanymi zawodnikami. W 2018 r. oznacza to przerwę od poniedziałku, 16 lipca do czwartku, 2 sierpnia. Zespoły testowe producentów mogą wyznaczyć trzy dowolne tory z kalendarza mistrzostw świata, na których testy mogą odbywać się w dowolnym momencie, z wyjątkiem terminu 14 dni przed wyścigiem. Mogą one testować jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnych zimowych testów i zakończeniem przerwy zimowej. Zespoły testowe mogą uczestniczyć we wszystkich przedsezonowych testach.

Ograniczenia w testach dla klasy MotoGP - od sezonu 2019:

Zespoły nadal będą ograniczone do pięciu dni testowych ze swoimi kontraktowanymi zawodnikami. Jednak co najmniej dwa dni testowe będą musiały odbyć się pomiędzy ostatnim wyścigiem sezonu, a 30 listopada. Pozostałe testy mogą mieć miejsce w dowolnym momencie, ale nie w ciągu 14 dni przed weekendem wyścigowym na danym obiekcie.

Zgłoszenia dzikich kart - od sezonu 2018:

Każdy producent może skorzystać maksymalnie z trzech dzikich kart na sezon. Wyjątkiem są zespoły, które nie zdobyły odpowiedniej liczby punktów koncesyjnych. Takie zespoły, mogą skorzystać z sześciu dzikich kart. Zgłoszenia tych samych zawodników nie mogą następować w dwóch rundach pod rząd.


Źródło: motogp.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz