Dlaczego postanowiłeś przejść z MV Agusty do Hondy?
" Postanowiłem coś zmienić. Pomimo tego, że zespół Red Bull Ten Kate miał naprawdę trudny sezon, zauważyłem duży potencjał Fireblade SP2. Wiedziałem, że jestem w stanie polepszyć pakiet oferowany przez Hondę i doprowadzić ją do najlepszych pozycji."
Jak opiszesz atmosferę panującą w zespole?
" Z każdego możliwego punktu widzenia, sezon 2017 był dla nich naprawdę trudny i rozumiem ich, jednak powitano mnie z entuzjastyczną i pozytywną atmosferą, chęć rozpoczęcia wszystkiego na nowo była bardzo silna i natychmiast skupili się na pracy ze mną, aby ostatecznie dać mi konkurencyjny motocykl. Teraz wszyscy w Hondzie mają nową i silną motywację."
W rzeczywistości byłeś szybki w Hiszpanii...
" Od razu polubiłem Fireblade, czułem się bardzo dobrze, jeżdżąc z podobnymi czasami, co Melandri na Ducati i Lowes na Yamasze. Wiemy, że nadal mamy dużo do zrobienia, szczególnie przy elektronice, w Jerez używałem systemu Cosworth, ale wkrótce otrzymamy do dyspozycji system Magneti Marelli, który jeżeli będzie dobrze dopracowany, może zapewnić nam stałe tempo wyścigowe, w którym wzrosty i spadki naszej przyczepności będą ograniczone."
Jak według ciebie wyglądają rywale?
" Chyba jest tak samo (śmiech). Byłem lepszy od Alexa Lowesa, ale spojrzałem na czasy Melandriego, który w Jerez mógł nawet wygrać, a podczas testów miał podobne tempo do mojego. W Jerez, Johnny Rea pomimo nowych ograniczeń w regulaminie, był na swoim Kawasaki absolutnie niewiarygodny, zostawiając nas wszystkich w tyle i uzyskując czasy takie jak w MotoGP."
Mimo zmian udało im się utrzymać swoją pozycję...
" Tak, ale zaszły tam niewielkie zmiany. Rzeczywiście, w tej chwili ZX10RR wydaje się nieco łatwiejszy w prowadzeniu, można znacznie lepiej go wykorzystać dzięki momentowi obrotowemu, który jest dobrze kontrolowany przez elektronikę. Kawasaki Jonathana Rea nadal jest do pokonania."
Jonathan Rea? Czy faktycznie jest człowiekiem, którego da się pokonać?
" Myślę, że Johnny wykonał fantastyczną robotę, wygrywając trzy kolejne tytuły z rzędu. Rea jest z pewnością świetnym zawodnikiem, jednym z najlepszych w klasie Superbike i zasłużył na wszystkie do tej pory zdobyte tytuły, ale myślę, że jego kluczem do sukcesu jest przede wszystkim motocykl Kawasaki Ninja."
Teraz jesteś zawodnikiem Hondy. Czy planujesz start w wyścigu Suzuka 8 Hours?
" Już się ze mną skontaktowano, pytając mnie o to. Japoński wyścig wytrzymałościowy jest trudny, ale fascynujący, bardzo ważny dla Hondy i innych japońskich producentów. Jeśli dostanę propozycję jazdy na motocyklu w oficjalnym zespole, pojawię się na Suzuce, także dlatego, że pomimo piekielnego upału, który zawsze tam panuje, lubię się tam ścigać."
Czy otworzy to drogę do bezpośredniego wsparcia z HRC?
" Prawdopodobnie tak, będzie większa komunikacja pomiędzy zespołem Ten Kate a Japonią, a ja mogę być łącznikiem. Pierwszą misją Hondy jest wyścig Suzuka 8 Hours, a następnie MotoGP. Honda będzie mieć większy udział w Mistrzostwach Świata Superbike, dzięki czemu otrzymamy ważne zmiany w podwoziu i silniku. Teraz komunikacja pomiędzy zespołem Ten Kate a HRC jest silniejsza."
Czy droga do MotoGP może się dla Ciebie otworzyć?
" Nie wiem, mogę powiedzieć, że jakikolwiek zespół satelicki nie jest w orbicie moich zainteresowań. Chcę dobrze współpracować z Hondą w klasie Superbike, moim celem jest podium już w pierwszych wyścigach sezonu, moje pierwsze wrażenie jest takie, że Honda posiada wiele pozytywnych i mocnych stron. Starannie pracując nad każdym szczegółem technicznym, takimi jak elektronika i silnik, nie jest niczym zaskakującym, że myślę o podium już w Australii. Znalazłem się w Hondzie, ponieważ chcę wygrać Mistrzostwa Świata Superbike, to jest mój prawdziwy cel."
Źródło: gpone.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz