Regulamin sportowy:
Godziny rozpoczęcia sesji treningowych i rozgrzewkowych ulegną modyfikacji, zmianie podlegać będzie także długość sesji. Wprowadzono niewielkie zmiany mające jednoznacznie wyjaśnić zasady w treningach, a także procedurę startową.
Każdy zawodnik, który wziął udział w treningach kwalifikacyjnych klas Superbike i Supersport, lecz nie uzyska 107% najlepszego czasu w danej klasie, może wystartować do wyścigu z końca stawki.
Od tej pory podczas procedury szybkiego restartu będzie można wprowadzić opóźnienia.
Biorąc pod uwagę fakt wycofania punktów karnych, regulamin będzie precyzować zachowania podlegające karze jak i ich definicje, łącznie z karami grożącymi za dane przewinienie.
Regulamin techniczny:
Komisja Superbike postanowiła wprowadzić szereg wyjaśnień dotyczących ograniczenia obrotów silnika, a także kwestie ceny tzw. części koncesyjnych, których cena będzie kontrolowana w celu zapewnienia możliwości ich kupna przez wszystkie zespoły.
Zastosowanie elementów aerodynamicznych (np. skrzydeł) będzie możliwe tylko wtedy, jeżeli będą one znajdowały się w homologowanym modelu sprzedawanym w Europie, Japonii i Ameryce Północnej.
Ponadto ustalono, że nie będzie można stosować elektronicznie sterowanego zawieszenia, nawet jeśli jest obecne w homologowanym modelu.
Regulamin medyczny:
Ustalono różne przepisy, które poprawiają regulamin medyczny. W tym celu wykorzystywany będzie system SCAT5, który służy do oceny stanu zdrowia.
Zatwierdzono procedurę testów na obecność alkoholu w organizmie, zgodnie z procedurą przyjętą w wyścigach Grand Prix.
Źródło: worldsbk.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz