Dużym przeskokiem będzie dla Ciebie przejście z klasy Superbike do kategorii Supersport...
" Dokładnie. W zeszłym tygodniu odbyłem pierwsze testy na motocyklu MV Agusta, testując go na torze Cartagena, a już na pierwszym okrążeniu zauważyłem dziwną różnicę w stosunku do motocykla Superbike. To nowa przygoda i cieszę się, że mogę rozpocząć rywalizację w tej kategorii."
MV Agusta jest jak prezent pod choinkę na Święta?
" Z MV Agustą mogę powiedzieć, że znalazłem dobre stosunki. Myślę, że to prawdziwy motocykl wyścigowy, bardzo szybki na torze, nawet mimo bardzo sztywnego przodu."
Jak otrzymałeś szansę jazdy od MV Agusty?
" Po raz pierwszy rozmawiali ze mną podczas rundy na torze Magny-Cours. Miałem inne oferty, ale to była najciekawsza propozycja. Motocykl jest włoski, zawodnik także (śmiech), więc myślę, że to fajna kombinacja."
Będziesz w jednym boksie z Ayrtonem Badovini...
" To prawda, z Ayrtonem będziemy mieć dobre relacje w trakcie trwania całego sezonu i jestem przekonany, że on również będzie chciał udowodnić, że jest szybki."
Mówiłeś o debiucie na torze Cartagena. Jakie były twoje pierwsze wrażenia?
" Przejechałem około 80 okrążeń i dobrze się przy tym bawiłem. To wywarło na mnie największe wrażenie. Oczywiście różnica w silniku Supersport jest dziwna, ale zauważyłem, że mogę sprawnie poruszać się na tym motocyklu i jestem przekonany, że ma potencjał na to, aby dobrze się spisywać."
Po zdobyciu tytułu w klasie Superstock i przygodzie w klasie Superbike, cel może być tylko jeden?
" Celem są dobre wyścigi i rywalizacja w każdy weekend o podium. Bez wątpienia jest to priorytet."
Będziesz mieć kilku konkurentów. Mahias jest aktualnym mistrzem, ale Kenan pragnie odebrać mu tytuł.
" Mam wielki szacunek do Sofuoglu, ale nie boję się go. Spodziewam się, że będzie z przodu tak jak i Mahias, a nawet kilku innych kierowców, takich jak Krummenacher. To będzie dobra walka."
W zeszłym roku klasa Superbike potrafiła być bardzo nudna, natomiast Supersporty dostarczały ekscytujące wyścigi. Czy ta klasa może być bardziej atrakcyjna?
" Tak myślę. Uważam, że zmiany których dokonano w klasie Superbike nie przyniosą żadnych efektów. Nie widzę miejsca na jakieś spektakularne przetasowanie stawki. W naszej kategorii jest równowaga i wielu kierowców walczących o zwycięstwo."
Czego brakuje ci w klasie Supersport?
" Doświadczenie z BMW było ważne dla mojego rozwoju, w rzeczywistości zawsze będę wdzięczny szefowi zespołu, Genesio Bevilacqua, za wsparcie otrzymywane od niego z biegiem czasu. Będę tęsknił za wieloma ludźmi, którzy mnie otaczali i dobrze o tym wiedzą. Ale jestem szczęśliwy ponieważ w MV od razu znalazłem zdolnych i przygotowanych chłopaków."
Dlaczego podczas zeszłego weekendu nie byłeś na ranczu?
" Valentino mnie zaprosił, ale byłem zajęty testami i nie mogłem znaleźć czasu, żeby się zorganizować. Przykro mi, ale wkrótce zobaczymy się na treningu."
Ostatnie pytanie, jak wyglądają twoje treningi z Kentem?
" Ja i Danny ostatnio razem trenujemy. Jest bardzo miły, uwielbia żartować, zatrzymał się w Neapolu do Wigilii, a potem wróci tutaj w styczniu. On także ma wielką ochotę zrehabilitować się w przyszłym sezonie. Czy mogę coś dodać?"
Oczywiście!
" Naprawdę chcę podziękować mojej rodzinie za wszystko, co było mi bliskie przez te wszystkie lata, a także mojemu trenerowi Arturo Di Mezza, który z wielką konsekwencją podąża za mną podczas treningów. Chciałbym spłacić w sezonie 2018 dług, za to, co dla mnie zrobili."
Źródło: gpone.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz