czwartek, 1 marca 2018

Moto2: Zero problemów z silnikami Triumpha

   Podczas testów w Walencji, Kalex po raz pierwszy przetestował silnik Triumpha w motocyklu Moto2. Kierowca testowy, Jesko Raffin był wolniejszy o zaledwie 1.3 sekundy niż rekord toru. Pierwotnie planowano trzy dni testowe, od poniedziałku do środy, ale fatalna pogoda sprawiła, że tylko jeden z tych dni został wykorzystany.

Alexander Baumgartel:

"   Ogólnie rzecz biorąc jesteśmy bardzo szczęśliwi, jak sprawy potoczyły się, robiąc nasze pierwsze przymiarki do sezonu 2019. Nie mieliśmy żadnych problemów. Dodatkowo mieliśmy szczęście z pogodą w poniedziałek, kiedy warunki były dobre przez większą część dnia. Niestety we wtorek i środę padało. Poza tym Jesko Raffin wykonał świetną robotę. Nie popełnił żadnego błędu i zaskoczył nas niezwykle trafnymi wskazaniami. Po tym, jak miał długą przerwę od jazdy na motocyklu, zaczęliśmy nasz program z obecnym motocyklem i silnikiem, który jest mocno zużyty i ma mniejszą moc. Wszystko po to, aby mógł sobie przypomnieć rytm tempa wyścigowego po czteromiesięcznej przerwie. Oczywiście przepracował program treningowy podczas przerwy zimowej, jednak nie miał okazji przetestować żadnego motocykla. Od trzeciego wyjazdu skupiliśmy się tylko i wyłącznie na motocyklu z silnikiem Triumpha. Jesko po zaledwie pięciu okrążeniach powiedział, że motocykl jest taki sam jak dotychczasowy. To była dla nas ogromna ulga. Pracowaliśmy nad tym i było to naszym celem, przynajmniej jeśli chodzi o naszą pewność siebie. W testach używaliśmy tylko standardowych części, jeśli chodzi o silnik, elektronikę i sprzęgło, a na koniec dnia, Jesko był w stanie przejechać okrążenie w czasie 1'36.6. To z pewnością dobry czas. Dlatego jesteśmy zadowoleni z naszych pierwszych testów. Pierwsze wrażenia kierowcy są głównie pozytywne i nie wystąpiły absolutnie żadne problemy. Oczywiście bardzo pomocne byłoby przejechanie większej ilości okrążeń i kilometrów, ale to był bardzo przyjemny początek programu testowego tego motocykla. Osiągnęliśmy poziom, którego spodziewaliśmy się dopiero podczas kolejnych sesji testowych. Jesko stwierdził, że od razu wyczul dobrze podwozie. W tej chwili nie ma sensu myśleć o kolejnym teście. Musimy poczekać, aż otrzymamy nową elektronikę do tego silnika.


Źródło: bikesportnews.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz