sobota, 3 marca 2018

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych testach w Katarze

Johann Zarco:

"   Pracuję głównie nad lepszym przyspieszeniem, aby w jak najlepszy sposób wykorzystywać opony. W ten piątek nie wprowadziliśmy żadnych szczególnych zmian w motocyklu, tylko kilka drobnych rzeczy. Konieczne jest dla nas kontynuowanie tej ścieżki krok po kroku. Jeżdżę o trzy dziesiąte sekundy za wolno, aby walczyć o zwycięstwo, więc przyspieszenie na wyjściach z zakrętów jest dla nas kluczowe, choć i tak dużo osiągnęliśmy. Rzeczywiście, M1 wykazuje duży potencjał i myślę, że pracujemy we właściwym kierunku nad podwoziem i zawieszeniem. Styl Jorge okazał się bardziej skuteczny dla Yamahy i był bardzo konkurencyjny. Podstawowe znaczenie ma więc opanowanie motocykla, ale również przyspieszanie i hamowanie. Potrzebujemy maksymalnej pewności przodu, choć w tej chwili jest to już wystarczający poziom, to jednak chcielibyśmy, żeby było lepiej."

Valentino Rossi:

"   Moja pozycja w Katarze nie jest dobra, ale mogłem być o kilka dziesiątych szybszy, ponieważ nie planowałem żadnego ataku na dobre czasy. Pod koniec dnia założyłem nowe opony, ale czułem wibracje z przodu i nie byłem w stanie się poprawić. W Malezji było bardzo dobrze, w Tajlandii mieliśmy problemy, a teraz wydaje mi się, że nie jest bardzo dobrze, ale też nie jest najgorzej. Myślę, że jesteśmy na tym samym poziomie, co pod koniec zeszłego sezonu. Podoba mi się nowe podwozie, ale musimy popracować nad elektroniką, ponieważ mamy problemy na przyspieszeniu. Trudno wyjeżdżać z zakrętów, kiedy mamy zużyte opony, w tym aspekcie nasi rywale są lepsi. Moje tempo nie jest złe, problem jest z przednią oponą, ponieważ pośrednia mieszanka, której lubię używać, staje się bardzo trudna w połowie wyścigu. Będziemy musieli poprawić się w tym zakresie, ponieważ twarde opony nie są dla nas dobre, spróbujemy zmodyfikować balans motocykla."

Danilo Petrucci:

"   Rozpocząłem dzień w szybkim tempie, ponieważ wczoraj używałem tych samych opon i byłem blisko najlepszych. Kiedy wsiadłem na drugi motocykl, poczułem się lepiej, ale w niewytłumaczalny sposób wywróciłem się. To bardzo dziwne, hamowałem tak jak zawsze, w tym samym punkcie, z tą samą prędkością. Straciliśmy dwie godziny, wróciłem na tor na pośredniej mieszance i udało mi się być wystarczająco szybkim. Wypróbowałem również nowe owiewki i skrzydła. Miałem jednak mało czasu, chciałem uniknąć ryzyka, bo widziałem upadek Rabata. Podsumowując, dzień był pozytywny mimo tego, że przejechałem trochę mniej okrążeń niż planowaliśmy."

Jack Miller:

"   Szczerze mówiąc, nie wiem co się stało. Wystraszyłem się, bo Danilo przejechał obok mnie z bardzo dużą prędkością, ale szybko się pozbierałem i na szczęście nic mi się nie stało. Cieszę się z nowych części, szczególnie patrząc na czasy i na to, jak czuję się na motocyklu. Jutro skupię się na oponach, ponieważ spodziewamy się dużej ilości pracy. Niestety, na miękkim przodzie nie da się ukończyć wyścigu, podczas gdy używając pośredniej mieszanki, mamy zbyt duże problemy z lewą stroną opony."

Maverick Vinales:

"   To był pozytywny dzień, musiałem wypróbować kilka rzeczy i dokonać ich oceny. Niestety, dzisiaj straciliśmy nieco przyczepności w porównaniu do wczorajszego dnia. W związku z tym musimy pracować nad tempem, starając się zrobić krok naprzód pod względem naszej wydajności. Niestety, mamy problemy na przyspieszeniu, tylna opona ma tendencję do ślizgania się. Nawet tutaj, w Losail, jest podobnie jak w Sepang i Buriramie, musimy starać się poprawić na wszystkich polach i jutro będę kontynuować swoją pracę. Obecnego motocykla nie da się porównać z sezonem 2017. Musimy starać się, aby tylna opona wytrzymywała dłuższe dystanse, a także popracować nad elektroniką. Dotyczy to szczególnie dłuższych dystansów. Mam świadomość tego, że do wyścigu nie pozostało zbyt wiele czasu, w związku z tym nadal będę ciężko pracował."

Marc Marquez:

"   Ten dzień był trudny. Na początku czasy były dobre, ale potem zaczęliśmy próbować zbyt wielu nowych rzeczy, co wprowadziło nas na złą drogę. Temperatura spadła, miałem twarde opony i straciłem przód. Upadek miał jednak pozytywne konsekwencje, bo dzięki niemu skorzystałem z inaczej ustawionego motocykla, który w tych warunkach okazał się lepszy. Jutro musimy przetestować ustawienia i poprawić tempo, ponieważ mimo, że zajmujemy trzecią pozycję, mamy problemy z odpowiednim tempem. Nadszedł czas na to, żeby je poprawić ponieważ Ducati z Dovizioso i Suzuki z Iannone, mają naprawdę świetne tempo. Zawsze mówiłem, że dla nas jest to trudny tor, ale jesteśmy blisko czołówki."

Andrea Iannone:

"   Wczoraj zaczęliśmy dobrze, znajdując dobre wyczucie motocykla. Nasza praca przyniosła kolejny piękny dzień, bo czasy okrążeń były naprawdę świetne. Jestem szczęśliwy i zadowolony z pracy z zespołem Suzuki. Jutro wypróbujemy nowe części, sprawdzimy ich zachowanie i mam nadzieję, że trochę się poprawimy. Tor zdecydowanie mi się podoba, jestem w formie, a motocykl daje mi maksymalną pewność, więc mam kompletny pakiet, doskonały do końcowego wyniku, takiego jak wczoraj, czy dzisiaj."

Alex Rins:

"   Dla mnie był to dobry dzień. Choć nie sprawdzaliśmy wielu rzeczy w motocyklu, byliśmy w stanie skoncentrować się na pracy nad tempem wyścigowym, które było dobre. Wprowadziliśmy niewielkie zmiany w zawieszeniu, co przyniosło efekty. Jutro chciałbym przejechać symulację wyścigu, aby zrozumieć jaka jest nasza prawdziwa wartość. Andrea osiągał dzisiaj naprawdę szybkie czasy. Wszyscy pracujemy ciężko, my, zespół, motocykl jest bardzo konkurencyjny, nowe części które dotarły do nas z Japonii, są doskonałe. Chcę walczyć o czołowe pozycje w tym sezonie."

Andrea Dovizioso:

"   Rozpoczęcie sezonu jako faworyt zmieniło mnie tylko i wyłącznie w lepszy sposób. Rozpocznę walkę o mistrzostwo jako kandydat do tytułu, w zeszłym roku się nie udało, ale to wszystko sprawia, że jestem szczęśliwy. Czuję się dobrze w tej sytuacji i we wszystkich testach pracowaliśmy we właściwy sposób, wszystko poszło idealnie od Malezji, aż do dzisiejszych testów. Z powodu kilku kropel deszczu nie był to normalny dzień, ale mimo to udało nam się ukończyć wszystkie zaplanowane testy. Jestem bardzo szczęśliwy, ponieważ w końcu, mając tor w bardzo dobrym stanie, byłem szybki i zrobiłem najlepszy czas podczas 12 okrążeń. Kluczową rzeczą w tym teście jest to, że szybkie czasy przychodzą mi bardzo łatwo. Udało mi się utrzymać dobre tempo, a w przeszłości miałem z tym problemy na tym torze. Desmosedici zawsze sprawowało się dobrze w Katarze, a w tym roku jest jeszcze lepiej."

Franco Morbidelli:

"  Muszę powiedzieć, że ten dzień był całkiem niezły. Udało mi się poprawić w stosunku do wczoraj i to jest pozytywne. Niestety, w czwartek nie skorzystałem z miękkich opon, tak jak powinienem. Dzisiaj na pośredniej mieszance poprawiłem tempo i pokazałem właściwą pewność siebie. Do tej pory nie podejmowaliśmy wielkich zmian w motocyklu. W sobotę postaramy się wprowadzić kilka zmian, które spowodują, że motocykl będzie mniej wymagający fizycznie. Staram się ciężko pracować i mam nadzieję, że w tym sezonie zawsze będę zajmować miejsca, przynajmniej w granicach od 8 do 15."

Jorge Lorenzo:

"   Dzisiaj nasza praca skupiła się na owiewkach, porównaliśmy wersje motocykli, tą ze skrzydłami oraz tą, która ich nie ma. Musieliśmy zrozumieć czym różnią się obie wersje. Wydaje mi się, że w środku zakrętu motocykl bez skrzydeł zachowuje się lepiej, ale przyspieszanie i hamowanie jest gorsze. Mam nadzieję, że uda nam się rozwiązać problemy. Ponieważ nie byliśmy konkurencyjni, woleliśmy uniknąć używania miękkich opon, aby wykręcić lepsze czasy. Jutro będziemy mieć na to więcej czasu i postaramy się osiągnąć czas 1:54 i myślę, że jest to realne. Będziemy musieli popracować nad tempem wyścigowym, które nie było dobre, kiedy pojawia się spadek temperatury i wzrasta wilgotność. Analizujemy wszystkie dane i wykonaną dotąd pracę. Myślę, że znajdziemy coś, co pozwoli nam na zrobienie kroku naprzód w ostatnim dniu testów, biorąc pod uwagę, to że pierwszy wyścig tego sezonu odbędzie się na tym samym torze."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz