niedziela, 8 kwietnia 2018

MotoGP: Wypowiedzi zawodników po sobotnich kwalifikacjach przed GP Argentyny

Danilo Petrucci:

"   To był trudny dzień. Wczoraj popełniłem kilka błędów w drugim treningu, przez co nie awansowałem do pierwszej dziesiątki. W czwartym treningu, w deszczowych warunkach byłem jednak wystarczająco szybki. Na torze było jednak bardzo mokro, dlatego w Q1 zdecydowałem się na deszczowe opony. Niestety, w tym momencie tor zaczął przesychać, w związku z czym straciłem odpowiednie czucie, nie miałem odpowiedniej prędkości w zakrętach, przód wciąż się ślizgał, a moje osiągi nie były pozytywne. Cieszę się, że Jack podjął ryzyko. Warunki pogodowe były problemem. Przy całkowicie mokrym torze czułem się bardzo konkurencyjny, jednak gdy tylko tor wyschnął, jazda stała się trudna i jutro też będzie ciężko."

Jack Miller:

"  Nie było tak źle, w pierwszych dwóch sektorach było bardzo łatwo, ale zakręt nr 7 był całkowicie mokry, więc starałem się tam przetrwać. To wspaniałe, szczególnie dla zespołu. Muszę podziękować chłopakom za to, że nie zatrzymali mnie, kiedy chciałem wyjechać na slickach. Moja mama zawsze mi powtarzała, że nigdy jej się nie słucham, więc nie słuchałem również motocykla. Trudno opisać, jak śliski był tor w ostatnim zakręcie, jechałem tam w trybie przetrwania. Zazwyczaj nie ryzykuję aż tak bardzo, kiedy śledzą mnie kamery telewizyjne. Były momenty, że czułem się na motocyklu jak pasażer. W pewnym sensie było to obliczone ryzyko. Mam nadzieję, że dobrze wykorzystam swoją pozycję, ale przede wszystkim mam nadzieję na suchy wyścig. Kiedy dzieją się takie rzeczy, jak deszcz w jednym zakręcie, nie jest to miłe."

Andrea Iannone:

"   Maksimum, jakie można było dzisiaj wykonać to wynik Rinsa, nie wiem jakich wyborów dokonał Alex, muszę wszystko na spokojnie przeanalizować. Na początku sesji miałem miękką oponę z tyłu i brakowało mi pewności siebie, miałem lepsze odczucia na pośredniej mieszance, ale nie udało mi się być tak szybkim, jak chciałem. Poprawiliśmy się w porównaniu do FP4, ale niewiele, podczas gdy niektórzy zrobili niewiarygodny krok naprzód. Dzisiejsze warunki zdarzają się bardzo rzadko, dlatego nie czułem się komfortowo. Szkoda tego wyniku, ponieważ jesteśmy konkurencyjni na suchym torze, ale nic nie jest jeszcze przesądzone. Ogólnie można powiedzieć, że w ten weekend czułem się bardzo dobrze. Jutro musimy wszystko lepiej ocenić, przeanalizować dlaczego inni byli tak konkurencyjni. Nasz motocykl ma duży potencjał na suchym torze i myślę, że możemy mieć dobry wyścig."

Aleix Espargaro:

"   Motocykl ma duży potencjał, jest mi wstyd jak poszło mi Q2, szczególnie po udanym Q1, skorzystałem z wszystkich deszczowych opon jadąc po suchej nitce, zrobiły się bardzo gorące. Dlatego nie byłem w stanie atakować najlepszych czasów, choć mogłem walczyć o pole position, albo chociaż pierwszy rząd. Wybór slicków byłby dla mnie szalony, dla Millera było ok, ale dla mnie byłoby to zbyt ryzykowne, mam dobre miejsce na starcie i jest to naprawdę ważne dla całego zespołu."

Dani Pedrosa:

"   Myślałem o slickach, miałem w garażu przygotowany drugi motocykl, na którym były opony na suchy tor. Oceniłem sytuację tak, że nie byłem pewien przydatności ich użycia, ponieważ zakręt nr 7 nadal był bardzo mokry. Wolałem jechać na oponach deszczowych, choć nie byłem przekonany, czy wystarczy to na pole position. Ważne, że w kwalifikacjach motocykl był bardzo dobry, a pierwszy rząd zawsze jest bardzo ważny. Muszę być skoncentrowany i gotowy na każde warunki. Wolałbym rywalizować na suchym torze, ponieważ deszczu było bardzo mało i ciężko było zrozumieć, jak mokry był asfalt."

Valentino Rossi:

"   Trudno powiedzieć, co stanie się jutro, jest wielu bardzo mocnych kierowców. Jeżeli będzie sucho, mogę być szybki przez cały wyścig. Zaczynając z 11 pola będzie trudniej, ale czuję się dobrze na motocyklu i jestem w stanie jechać szybko. Nawet na mokrym torze nie jest źle, ale jest nieco gorzej niż na suchym. Najgorzej byłoby, gdyby były mieszane warunki takie jak dzisiaj, wtedy nie oczekiwałbym nic wielkiego. Nawet w przypadku wyścigu flag-to-flag byłoby ciężko, ponieważ zwykle mamy problemy, gdy zakładamy slicki, ale jest jeszcze mokro."

Tito Rabat:

"   Prawie znalazłem się w pierwszym rzędzie, ale czwarte miejsce również jest w porządku, ponieważ to znacznie lepszy wynik, niż się spodziewałem. Jestem bardzo zadowolony z zespołu i mojego Ducati, w tej chwili wszystko idzie naprawdę dobrze. Mieliśmy tutaj dwa fantastyczne dni i nie mogę uwierzyć w to, co tutaj osiągnęliśmy. Musimy twardo stąpać po ziemi, muszę koncentrować się tak samo jak wczoraj i dziś, wieczorem zrelaksuję się myśląc o wyścigu, wiemy że jesteśmy szybcy zarówno na suchym jak i na mokrym torze. Jesteśmy gotowi na każde warunki, jakie przyniesie pogoda."

Marc Marquez:

"   Przykro mi, że nie jesteśmy na pole position, ale szóste miejsce nadal nie jest najgorsze i jutro zobaczymy, jak się zachować. W ciągu dnia byliśmy konkurencyjni podczas treningów, a pod pewnymi względami warunki na torze były podobne do tych z zeszłego roku. Gdy tor był całkowicie mokry, czułem się dobrze. W kwalifikacjach trzeba było zachować ostrożność i być precyzyjnym. Osobiście miałem nadzieję na lepszą pozycję, ale postaram się dobrze wystartować. Ten wynik sprowadza mnie na ziemię. Nie sądzę, że jestem faworytem do zwycięstwa w wyścigu, dlatego postaram się skupić na jak najlepszym wyniku. Oczywiście gratuluję Jackowi, jego strategia była ryzykowna, ale jednak miał rację."

Johann Zarco:

"   Przygotowałem motocykl ze slickami i widziałem, że Miller i Marquez z nich skorzystali. Ciężko było wtedy powiedzieć, czy będzie to dodatkowy atut, czy nie, bo zakręty 7 i 8 były bardzo mokre. Chciałem poczekać, co pokaże Miller, jednak musiałem podjąć szybką decyzję, zanim będzie za późno. Zdecydowałem się kontynuować kwalifikacje na deszczowych oponach, wiedziałem że będę czuć się lepiej. Myślę, że był to dla mnie dobry wybór, nie sądzę, że byłbym w stanie pojechać tak jak Jack. Jestem szczęśliwy, będę miał okazję na walkę o podium. W przypadku mokrego wyścigu będę miał większą szansę na ukończenie go w czołówce. Wczoraj zrozumiałem, jakie mam problemy na suchym torze, jeżeli rozgrzewka będzie sucha, będzie to dla mnie pomocne, aby wprowadzić jakieś zmiany."

Andrea Dovizioso:

"   Dziś mieliśmy trudniejszą sytuację niż wczoraj. Cieszę się jednak z tego, jak radziłem sobie z trudnymi sytuacjami. Problemy z oponami mieli wszyscy, ale jeszcze gorzej mieli ci, którzy musieli jechać w Q1. Dlatego w Q2 nie jechałem na nowych oponach. Dzisiaj było dobrze, bo nie wpadliśmy w panikę po ciężkim piątku. Trzeci rząd nie jest zły. Oczywiście zobaczymy, jakie warunki będą w niedzielę, nie mogę powiedzieć, że jestem optymistą, ale cieszę się, że rozwiązałem tak krytyczną sytuację jak wczoraj."

Jorge Lorenzo:

"   Miałem nieporozumienie z Christianem Gabbarinim i miękkie opony nie były gotowe. W rezultacie musiałem użyć opon, które były już mocno zużyte przez jazdę po suchej nitce, nie miałem odpowiedniego tempa, byłem wolniejszy, ponieważ opony nie miały już przyczepności. Z odpowiednimi oponami mogłem być o sekundę szybszy. Oczywiście nie zacznę z dobrej pozycji, ciężko będzie walczyć o dobre miejsca z czternastego pola, wszystko zależy od warunków, czy będzie sucho, czy mokro. Mam nadzieję, że w rozgrzewce lepiej zrozumiemy, jak działa nowy motocykl. Musimy wymyślić coś lepszego. Wolałbym, żeby wyścig był albo całkowicie suchy, albo całkowicie mokry, sytuacje gdy warunki są mieszane, są skomplikowane i jest to ryzykowna loteria. Chciałbym uniknąć wyścigu flag-to-flag, gdyby było sucho, skorzystałbym z pośredniej mieszanki, jutro zobaczymy, co się stanie."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz