sobota, 12 sierpnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po kwalifikacjach na Red Bull Ringu

Aleix Espargaro:

"   Nie mogę wyjaśnić, dlaczego w sobotę byłem tak wolny. Zacznę wyścig z 20 miejsca, co jest katastrofą. Na moim najlepszym okrążeniu straciłem panowanie nad przednim kołem podczas jednego z hamowań. To niewiarygodne, że miękka tylna opona nie działała. Używając ją poprawiłem się tylko o 0.1 sek. Na średniej mieszance byłem tak samo szybki jak rano. Jestem rozczarowany. Nie mogę doczekać się niedzieli. Mam nadzieję, że będę mógł użyć średnie mieszanki. W Q2 widzieliśmy, że Dovi radził sobie na nich znacznie lepiej."

Johann Zarco:

"   Jestem zadowolony z kwalifikacji. Pozycja nr 6 jest dobra, ponieważ zawsze moim celem są pierwsze dwa rzędy. To klucz do dobrej pozycji w wyścigu. Nasza strategia w kwalifikacjach zakładała wykorzystanie tylko jednego kompletu opon. Czas Marqueza był dla mnie poza zasięgiem, ale byłem w stanie pojechać w czasie 1'23.5. Gdyby tak się stało, byłbym w pierwszym rzędzie, musimy nauczyć się lepiej panować nad motocyklem w tak stresujących sytuacjach jak kwalifikacje."

Andrea Iannone:

"   Biorąc pod uwagę potencjał naszego motocykla na tym torze, drugi rząd z pewnością jest dobry. Niestety, mieliśmy problemy z motocyklem nr 1 i sesję kwalifikacyjną musiałem przejechać na motocyklu nr 2. Niektóre części w tym motocyklu są inne. Nie mamy odpowiedniego potencjału, żeby być na czele stawki przez cały wyścig. Jutro decydujący będzie wybór mieszanek opon. W ubiegłym roku wygrałem tutaj dzięki miękkiej mieszance. Z Suzuki w tym roku mam pełne ręce roboty. Nadal nie wiem, czy w wyścigu użyję średnie, czy twarde opony."

Valentino Rossi:

"   To była dobra sobota, począwszy od porannego treningu. M1-ka była dzisiaj znacznie lepsza niż w piątek. Czułem się komfortowo i byłem konkurencyjny przez cały dzień. Wypróbowałem różne rodzaje opon i zawsze miałem dobre tempo. Nawet na miękkiej tylnej oponie radziłem sobie dość dobrze w kwalifikacjach. Ale niestety druga opona nie działała dobrze, miałem mniejszą przyczepność i dużo uślizgów kół. Próbowałem jechać na maksa, ale to było niemożliwe, żeby zbliżyć się bardziej do czołówki. Normalnie mój potencjał byłby wystarczający na pierwszą piątkę lub nawet na pierwszy rząd. Ale czasem takie rzeczy się zdarzają. Teraz muszę startować z trzeciego rzędu, co będzie szczególnie trudne na tym torze. Musimy jechać energicznie w wyścigu już od samego początku. Jestem ciekaw jutrzejszej pogody. Dobór opon będzie kluczowy."

Marc Marquez:

"   Teraz czuję się znacznie lepiej na tym torze niż przed rokiem. To dla mnie najważniejsze, bo w zeszłym roku miałem problemy, aby zmieścić się w pierwszej piątce. Teraz wygląda na to, że mamy dobry rytm. Próbowaliśmy wielu rzeczy i ustawień. Czuję się dobrze. Jedyna wątpliwość, to dobór tylnej opony. Dzisiaj testowałem średnią mieszankę i ma bardzo duży potencjał. Czuję się dobrze na starych oponach. To szczególnie ważne, że zdobyłem dzisiaj pole position. Zdaję sobie sprawę, że muszę ukończyć wyścig w niedzielę."

Andrea Dovizioso:

"   Czasami mam inną strategię niż inni. Tym razem jestem z niej zadowolony, gdyż trudno mi było podjąć tą decyzję przed kwalifikacjami. Warunki były dzisiaj dziwne. Ale jestem zadowolony z tego, jak czułem się w kwalifikacjach, gdyż udało mi się potwierdzić moje tempo wyścigowe. Rano i popołudniu nasze tempo nie było tak dobre jak się spodziewaliśmy, ale opony pracowały inaczej z powodu innych temperatur. Myślę, że w treningach mieliśmy inną strategię niż nasi rywale. Przejechaliśmy dużo okrążeń z miękką tylną oponą, na których byliśmy dość szybcy, jednak powodowały pewne problemy. Myślę, że w wyścigu jesteśmy w stanie jechać podobnym tempem jak w kwalifikacjach."

Jonas Folger:

"   Staraliśmy się używać nowego podwozia z testów w Brnie, ale tutaj ono nie działa. Dlatego powróciłem do starego podwozia, jednak nie przyniosło ono wielkiej różnicy. W piątek nie byłem w stanie określić, w którym kierunku pójść. Prawdopodobnie wynika to z mojego stylu jazdy. Musimy dociążyć tylne koło."

Dani Pedrosa:

"   Dzisiaj miałem wiele wzlotów i upadków.  Za każdym razem, kiedy wyjeżdżałem na miękkiej mieszance, nie było dobrze. To było dziwne, ponieważ wczoraj nie miałem takich problemów. To był jeden z powodów, przez które nie awansowałem dzisiaj bezpośrednio do Q2 i musiałem walczyć w Q1. Różnice na torze Red Bull Ring są bardzo nieznaczne. Valentino był ode mnie szybszy zaledwie o trzy tysięczne sekundy. Od czwartego miejsca dzieliło mnie tylko ponad dwie dziesiąte. Stan asfaltu w pierwszych trzech zakrętach, zwłaszcza na hamowaniu nie jest wystarczająco dobry. Mamy nadzieję, że w niedzielę nie będzie padać. Zastanawiam się, czy zawodnicy będą chcieli ryzykować jazdę w przypadku deszczu."

Jorge Lorenzo:

"   Wierzę, że dobre rzeczy dzieją się nieprzypadkowo. Jeśli ciężko pracujemy, wyniki przychodzą prędzej czy później. W pewnym momencie, jesteś szybki. Udało nam się pokazać to w Brnie, zwłaszcza podczas poniedziałkowych testów. Zrobiliśmy wyraźny krok naprzód. Tutaj nie było jednak łatwo, bo w piątek rano byłem daleko. Ale krok po kroku poprawiłem mój styl jazdy i motocykl. Mimo, że nie byłem w stanie przejechać doskonałego okrążenia na koniec, trzy szybkie okrążenia dały mi pierwszy rząd. To ważne przed niedzielnym wyścigiem."

Danilo Petrucci:

"   Osiągnęliśmy świetny wynik. Piąte miejsce tutaj jest dla mnie ważniejsze niż pierwszy rząd w Holandii i Niemczech. Mój motocykl jest najwolniejszy na długich prostych, co mnie martwi. To może być duży problem, jeśli chodzi o tempo wyścigowe. Być może nowe owiewki są dla mnie trochę za małe."


Źródło: speedweek.com     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz