piątek, 11 sierpnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach na Red Bull Ringu

Maverick Vinales:

"    Choć nadal mamy problemy z jazdą w zakrętach, jest znacznie lepiej niż w Brnie. Jesteśmy bardzo konkurencyjni w drugim i trzecim sektorze. W pierwszym i czwartym sektorze musimy popracować nad elektroniką. Musimy poprawić tam przyspieszenie, zwłaszcza w porównaniu z Ducati. Ale ogólnie jestem zadowolony z pierwszego dnia. Czułem się dobrze, motocykl działa prawidłowo, to przyjemne i pozytywne dla zespołu."

Johann Zarco:

"   Jestem zadowolony z pierwszego dnia. Spodziewaliśmy się deszczu, ale mieliśmy dwie suche sesje. Musiałem dowiedzieć się, czy będę czuł się komfortowo na tym torze, jeżdżąc na motocyklu MotoGP.  Musiałem obrać nowe odniesienia jeżeli chodzi o punkty hamowań i miejsca, w których mogę zacząć przyspieszanie. Działało to całkiem dobrze. Za każdym razem, kiedy wyjeżdżałem na tor na miękkich oponach, byłem w stanie nadążyć za chłopakami z czołówki. To bardzo pozytywne. Teraz musimy kontynuować naszą pracę, aby było jeszcze lepiej. Lubię ten tor. Pierwszy dzień przebiegł dla mnie dobrze."

Marc Marquez:

"   Jestem szczęśliwy, bo moje tempo wygląda lepiej niż w zeszłym roku. Zaczęliśmy weekend z zupełnie innymi ustawieniami, które testowaliśmy w poniedziałek na torze w Brnie. W Brnie ustawienia działały dobrze, więc podjęliśmy ryzyko, żeby wykorzystać je tutaj. Tempo było dobre i czułem się komfortowo na motocyklu. Próbowaliśmy innych rozwiązań w ciągu dnia i jednocześnie pracowaliśmy nad tempem wyścigowym. To wygląda całkiem nieźle."

Andrea Dovizioso:

"   Brno zdecydowanie jest inne. Gdybym miał przejechać wyścig w Brnie ponownie, założyłbym nowe owiewki. Wierzę, że jest lepiej, choć nie przeprowadziliśmy żadnego porównania. Ale nie chcieliśmy tracić czasu i po testach ufamy temu rozwiązaniu. Teraz skupiamy się nad poprawą motocykla."

Jonas Folger:

"   To był trudny dzień. Miałem problemy na hamowaniach, a ten tor charakteryzuje się wieloma punktami z mocnym hamowaniem. Motocykl jest dość niestabilny podczas hamowania. Przednie koło się blokuje i nie jestem w stanie wystarczająco opóźnić hamowania. Problem leży w hamulcach. Myślę, że nasza praca poszła w złą stronę. Muszę porozmawiać z moim zespołem i z Yamahą. Będziemy rozważać, czy zmiana podwozia na tym torze była dobrą decyzją. W sobotę chcemy porównać nowy i stary motocykl. To powinno nam dać odpowiedź co dalej zrobić, ponieważ nowe podwozie pracowało dobrze podczas rundy w Brnie. Byłem tam szybki nawet na starym podwoziu. Musimy opanować problem. Dzisiaj było bardzo ciężko."

Valentino Rossi:

"   Cierpię z powodu grypy, dzisiaj nie byłem w pełni sił. To dziwne. Na torze, na którym byłem szybki i konkurencyjny w zeszłym roku, stałem się powolny. Doprowadziły do tego duże zaległości. Zwykle naszym celem jest pierwsza dziesiątka w piątek, na wypadek gdyby w sobotę rano spadł deszcz. Dzisiaj popełniłem kilka błędów, po wyjeździe na tor na miękkiej oponie, więc mam nadzieję, że trzeci trening będzie suchy i będę mógł dać z siebie maksimum. Mam nadzieję, że motocykl będzie lepszy i moje ciało również będzie jutro w lepszej kondycji. Następnie chcę znaleźć się w pierwszej dziesiątce."

Jorge Lorenzo:

"   Miałem równe tempo, ale nie wystarczająco szybkie. Byłem pół sekundy wolniejszy od Dovizioso. Muszę poprawić punkty hamowania w 3-4 zakrętach. Ale nie jesteśmy daleko od czołówki. Niemniej jednak wciąż musimy zrozumieć to, czego nam brakuje. W poniedziałek podczas testów w Brnie zdaliśmy sobie sprawę, że poczyniliśmy znacznie większe postępy niż do tej pory, ale nadal nie jesteśmy konkurencyjni."

Aleix Espargaro:

"   Pierwszy trening nie był dla mnie łatwy, nie czułem się najlepiej. Miałem problemy w zakrętach. Podczas ostatnich minut poczułem się lepiej, jednak nadal byliśmy na piętnastym miejscu. Na szczęście w drugim treningu nie padało. Udało mi się poprawić zaufanie do motocykla, a także czasy, które w tej chwili wystarczają na pierwszą dziesiątkę. Zrobiliśmy dobry krok do przodu, teraz czuję się komfortowo na tym torze. Czekam na sobotę."

Dani Pedrosa:

"   Tor był suchy, choć oczekiwaliśmy mokrych sesji. Dlatego bardzo ważne było przejechanie wielu okrążeń. Jesteśmy szczęśliwi, bo teraz mam dobre wyczucie motocykla i mogliśmy przetestować kilka różnych opon. Odnotowaliśmy postęp w porównaniu do zeszłego roku. To sprawia, że jestem bardzo zadowolony. W sobotę mamy jeszcze dużo do zrobienia - zwłaszcza w odniesieniu do opon. Musimy zmienić coś w ustawieniach. Jestem pewien, że Dovizioso będzie naprawdę szybki. Dlatego musimy mieć na niego oko. W niektórych dziedzinach jesteśmy wyraźnie w tyle, więc musimy działać uważnie. Być może w sobotę przekonamy się, jaka jest forma kierowców Ducati."

Scott Redding:

"   Dzisiejszy dzień był dla mnie bardzo dobry. Byłem szybki od samego początku. Po rozczarowującym wyścigu w Brnie chciałem się poprawić. W motocyklu nie zmieniliśmy wiele, mimo to odnotowaliśmy znaczącą poprawę. Na przednim kole próbowałem średnich opon, ale ich testy nie przyniosły pożądanych rezultatów."

Danilo Petrucci:

"   Nie rozumiem, co poszło nie tak w drugiej sesji. Na zużytych oponach moje czasy były naprawdę dobre. Dzięki nowym oponom znalazłem lepszą przyczepność. Nie czuję się z tym dobrze, bo byłem naprawdę zadowolony z motocykla. Nowe owiewki przynoszą zauważalna poprawę na hamowaniach. Przy przyspieszaniu nadal mam problemy z utrzymaniem przedniego koła na asfalcie."

Andrea Iannone:

"   Testy w Brnie przyniosły nam kilka ulepszeń, ale ogólnie cały czas od początku sezonu idziemy powoli do przodu. Piątek był pozytywny, szczególnie biorąc pod uwagę, że jeździłem na średniej tylnej oponie. Nie założyłem miękkich opon w celu polowania na dobre wyniki. W godzinach popołudniowych, na zużytych oponach, moje tempo było bardzo dobre. W sobotę ważne będzie skorzystanie z miękkich opon. Możemy jeszcze się poprawić. Również w ustawieniach mamy jeszcze wiele do zrobienia. Myślę, że w sobotę możemy dążyć do bezpośredniego wejścia do Q2. A potem mamy nadzieję na miejsce w pierwszej dziesiątce."


Źródło: speedweek.com

    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz