wtorek, 8 sierpnia 2017

WSBK: Wywiad z Alexem Lowesem

Jak oceniasz wyścig Suzuka 8 Hours?

"   Myślałem, że wyścig będzie trudniejszy, ponieważ Honda zaprezentowała nową Fireblade, swoją siłę udowodnili w testach, w pierwszych 2-3 godzinach wszyscy byliśmy bardzo blisko, ale po upadku Nakagamiego kontrolowaliśmy przewagę aż do mety. Ja i Yamaha jesteśmy naprawdę szczęśliwi. Suzuka jest zupełnie innym wyścigiem od innych, trzeba być odpowiedzialnym za cały zespół, ale to jednocześnie motywuje kierowcę."

Czy Yamaha używana w wyścigu Suzuka 8 Hours różni się od tej z Mistrzostw Świata Superbike?

"   Myślę, że jest cała lista rzeczy, które są odmienne. W wyścigu na Suzuce korzystamy z opon Bridgestone, a nie z opon Pirelli, ale udało mi się łatwo zmienić styl jazdy, zwłaszcza podczas hamowania. Zawieszenie jest inne, ale działa dobrze. Moja Yamaha była dobrze przygotowana przez utalentowanych japońskich mechaników. Poprawiłem swój styl jazdy, a zdobyte doświadczenie przyda mi się w serii World Superbike."

W Mistrzostwach Świata Superbike jesteście jeszcze daleko od Kawasaki i Ducati.

"   Nasza R1 musi ulec poprawie, jeśli chodzi o elektronikę. Chcę zmniejszyć różnicę, która dzieliła nas na samym początku między nami i Kawasaki, Ducati i chcemy być coraz bliżej podium. Nauczyłem się nowego stylu jazdy, trochę pozmienialiśmy w elektronice. Myślę, że nasz motocykl ma pewne zalety. Uważam, że Yamaha jedzie najszybciej ze wszystkich motocykli w zakrętach."

Co sądzisz o pomyśle nowych przepisów w klasie Superbike. Czy powinny zostać wprowadzone?

"   Myślę, że motocykle Superbike powinny być zbliżone do motocykli seryjnych, natomiast prototypy pozostawmy MotoGP. Producenci powinni być zmuszeni do wystawiania takich motocykli, dzięki czemu byłoby bardziej konkurencyjnie. MotoGP i SBK muszą być różne, prototypy są dobre do wprowadzania nowych technologii, natomiast tutaj bardziej widoczna powinna być rywalizacja."

Jakie są twoje plany na przyszłość?

"  Pozostanie w zespole Pata Yamaha i udział w kolejnym wyścigu Suzuka 8 Hours. Mam świetne relacje z moim kolegą z zespołu, Michaelem van der Markiem, doceniam jego pomoc. Nie jesteśmy przyjaciółmi, ale pomiędzy nami jest dobrze, a na Suzuce, poszło nam lepiej niż się tego spodziewałem."

Chcesz jeździć w MotoGP?

"   Testy byłyby idealne dla mnie, ale najpierw chcę zostać mistrzem świata w klasie Superbike, bo czuję się dobrze na Yamasze, która uczestniczy również w MotoGP. Chciałbym tam jeździć, oczywiście w innych okolicznościach niż zastępując kontuzjowanego zawodnika."

Jak oceniasz ten sezon w wykonaniu Sama?

"   Ma duże kłopoty, MotoGP jest trudną kategorią, ale myślę, że Sam rozwija się krok po kroku i mam nadzieję, że będzie mieć możliwość kontynuacji jazdy w tej klasie. Wygrywał wyścigi i nie zapomniał, jak się jeździ, dlatego zasługuje na MotoGP i myślę, że może się jeszcze poprawić."
 


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz