sobota, 5 sierpnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po kwalifikacjach w Brnie

Jonas Folger:

"   Oczywiście, jestem rozczarowany. Wjechałem na linię mety o dwie sekundy za późno, żeby rozpocząć kolejne okrążenie, na swoim panelu w motocyklu widziałem, że mam jeszcze pięć sekund, ale w rzeczywistości ich nie miałem, bo czas dobiegł już końca. Myślałem, że mam jeszcze jedno okrążenie i było one najszybsze, w czasie 1'56.2. To wystarczyłoby do Q2. Ale kiedy wróciłem do boksów, okazało się, że ten czas nie wystarczył, ponieważ chwilę przed tym okrążeniem wywieszono szachownicę. To było bardzo rozczarowujące. W niedzielę muszę mieć dobry start, bez względu na pogodę wyprzedzić wielu zawodników. To nie będzie łatwe, ale moje tempo nie jest złe i myślę, że jestem w stanie znaleźć się w czołowej ósemce."

Jorge Lorenzo:

"   Nie wypróbowałem dzisiaj starych owiewek, więc nie wiem, które byłyby lepsze. Ale wolę zostać z tymi owiewkami, bo mamy więcej docisku i stabilności. Nawet jeśli tracę czas na prostych, bo jestem 7 km/h wolniejszy od Doviego, a to dużo. Na piątym i szóstym biegu zauważalnie tracę, ale na drugim, trzecim i czwartym jest zdecydowanie lepiej, dlatego jestem wolniejszy od Doviego tylko o 0,1 sek. Nie często w mojej karierze zdarzało się, że nie obawiałem się mokrego wyścigu, choć mimo wszystko wolałbym, żeby wyścig był suchy, ponieważ wtedy są mniejsze szanse na wywrotkę. Ale jesteśmy dobrze przygotowani, a Ducati dobrze spisuję się na deszczu. Chciałbym przetestować nowe owiewki w mokrych warunkach."

Maverick Vinales:

"   Nie znaleźliśmy właściwego setupu do pracy na tym torze. Mam duże problemy na hamowaniu i w zakrętach. To uniemożliwiło mi szybką jazdę. W nocy musimy ciężko popracować, aby być gotowym na niedzielę. Kwalifikacje były straszne, nie miałem wyczucia motocykla. Musimy przyjrzeć się całej pracy od piątku, by sprawdzić, gdzie popełniliśmy błąd."

Andrea Dovizioso:

"   Jestem zadowolony z tego weekendu. Pracujemy w dobry sposób. Nasze tempo cały czas było dobre. W kwalifikacjach zrobiłem dobry czas, to nie było idealne okrążenie, ale mogłem być z niego dumny. Czwarte miejsce sprawia, że jestem szczęśliwy. Myślę, że mamy szansę na walkę o czołowe pozycje."

Johann Zarco:

"   W deszczu było dobrze dla nas. Nawet na suchym torze, w sesji kwalifikacyjnej, dobrze się czułem na moim motocyklu. Wysokie temperatury uniemożliwiły mi jednak uzyskanie lepszych czasów. Zasadniczo, wysokie temperatury nam przeszkadzają. Celem był oczywiście pierwszy rząd, ale dziesiąte miejsce nie jest katastrofą."

Valentino Rossi:

"   W ten weekend nie jest źle. Już w piątek czułem się komfortowo na motocyklu. W sobotę udało mi się jeszcze poprawić. Pod koniec trzeciego treningu zauważyłem, że nawet na miękkich oponach moje tempo jest bardzo dobre. Moim celem na kwalifikacje był pierwszy rząd. Kwalifikacje poszły dobrze, motocykl nie był zły, a moje ostatnie okrążenie było naprawdę dobre. Pierwszy rząd jest bardzo ważny, bo przynajmniej będę mógł walczyć o podium. Jeśli chodzi o zwycięstwo, nie jestem pewien."

Marc Marquez:

"   To najpiękniejszy możliwy sposób, wrócić do rywalizacji po przerwie wakacyjnej, uzyskując najlepszy czas w kwalifikacjach. W piątek, czułem się dobrze na mokrej nawierzchni, a także dzisiaj na suchej. Pozycja w kwalifikacjach jest istotna, ale wyścig jest równie ważny. W niedzielę, najważniejszym celem jest podium. Ale kiedy patrzę na tempo przeciwników, mam szansę na walkę o zwycięstwo."

Dani Pedrosa:

"   Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony, szczególnie z kwalifikacji. Tym razem, byłem w stanie przejechać cztery szybkie okrążenia. Warunki na torze były jednak dziwne, chyba było zbyt gorąco. Było wiele wywrotek. Mimo to, udało się przetestować opony na wyścig. Wiem, że Marc i zawodnicy Yamahy mają dobre tempo. Musimy poczekać na to, jaka będzie pogoda. W przypadku, gdy temperatura będzie niższa, będziemy musieli poczekać na wybór opon. Musimy być przygotowani na wszystko."

Danilo Petrucci:

"   Szczerze powiem, że jestem bardziej zachwycony ósmym miejscem tutaj, niż pierwszym rzędem w trzech ostatnich wyścigach. Trzeci trening był dla mnie bardzo skomplikowany. Wypróbowałem nowe owiewki i popełniliśmy kilka błędów podczas doboru ustawień. W czwartym treningu moje tempo nie było dobre, ze względu na gorący asfalt. Ale w kwalifikacjach zrobiłem kawał dobrej roboty. Byłem skoncentrowany i wszystko poszło dobrze. Mam nadzieję, że w niedzielę temperatury będą niższe."

Scott Redding:

"   Miałem duże problemy z przodem, nie mogłem znaleźć właściwego czucia. Próbowaliśmy użyć twardych opon, ale chattering był bardzo silny. Upadek rano spowodował kolejne problemy. To była trudna sobota, ale weekend jeszcze się nie skończył. Muszę spróbować nadrobić wiele pozycji."

Aleix Espargaro:

"   Jeśli temperatura toru wzrasta ponad 50 stopni, to normalne, że mamy tyle upadków. tutaj jest podobnie, co w Jerez i Barcelonie, zero przyczepności. Miałem wiele kłopotów z hamowaniem i przednią oponą. W kwalifikacjach postawiłem wszystko na jedną kartę. Byłem za Vale i prawdopodobnie jechałem znacznie powyżej swojego limitu. W pierwszym sektorze miałem bardzo dobry czas, ale niestety przewróciłem się. Po jedenastym miejscu w kwalifikacjach, czeka mnie trudny wyścig. Jeśli będzie tak gorąco, ostatnia część wyścigu będzie kluczowa. Muszę być cierpliwy i jak najmocniej oszczędzać tylną oponę. Myślę, że mogę walczyć o pierwszą szóstkę-ósemkę."

Alex Rins:

"   Sesja kwalifikacyjna bardzo mi się podobała. W końcu byłem bliski Q2. Szkoda, że się tam nie znalazłem, ale cieszę się z poprawy wyników. To naprawdę wielki postęp. Podczas każdego weekendu wyścigowego od mojego powrotu jest coraz lepiej. Za każdym razem, jeżdżąc na GSX-RR uczę się czegoś nowego. Znowu jestem w pełni sprawny i pewnie przystępuje do wyścigu. Mam nadzieję na czołową dziesiątkę w wyścigu."

Pol Espargaro:

"   Weekend jest dość dobry, bo jesteśmy bliżej czołówki, niż się spodziewaliśmy. Wydawało się, że będziemy mieć duże problemy, a jednak dobrze nam idzie. Przez cały weekend jesteśmy wolniejsi o mniej niż sekundę od najlepszych. To prawie najlepszy moment sezonu. Niestety przewróciłem się na najlepszym okrążeniu, przez co nie awansowałem do Q2. Ale ogólnie jestem zadowolony, bo mamy dobre tempo. Bez względu na to jaka będzie pogoda, jesteśmy gotowi i konkurencyjni."

Bradley Smith:

"   Ogólnie rzecz biorąc, musimy być zadowoleni z naszego występu. W piątek mieliśmy problemy, jednak dzisiaj było lepiej. Czuję się komfortowo, byłem zadowolony z czasu okrążenia, choć byłbym bardziej zadowolony, gdyby udało mi się przejechać okrążenie 1'56. Ale w piątek moim najszybszym czasem było 1'59.3, więc 2,5 sek. poprawy to i tak dobry wynik."

Alvaro Bautista:

"   Rano doświadczyliśmy problemów z jednym z moich motocykli, ponieważ zaczął wyciekać olej. Na początku myślałem, że będę w stanie uniknąć upadku, ale potem musiałem opuścić motocykl w żwirze, ponieważ mogłem uderzyć w bandę. Niestety, z tego powodu przewrócili się także Marc Marquez i Cal Crutchlow i jest mi bardzo przykro. Potem jeździłem na drugim motocyklu, który nie był wystarczająco dobry, żeby przejść bezpośrednio do Q2. Mieliśmy problemy z hamowaniem i jazdą w zakrętach, brakowało nam przyczepności. Chociaż w elektronice zrobiliśmy postępy. W niedzielę musimy być cierpliwi i dojechać do mety."


Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz