piątek, 4 sierpnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach w Brnie

Maverick Vinales:

"   Rano na mokrym torze, wszystko wyglądało całkiem nieźle, motocykl był lepszy niż na Sachsenringu, przynajmniej na mokrej nawierzchni. Chociaż na mokrym torze musimy jeszcze poprawić kilka rzeczy, m.in. w elektronice, to w pierwszym treningu wyglądało to całkiem nieźle. Ale popołudniu mieliśmy dużo więcej kłopotów, nie wiem dlaczego. Nie jestem w stanie jeździć w akceptowalnym tempie. Musimy pomyśleć, nad czym musimy popracować i czego brakuje najbardziej."

Andrea Dovizioso:

"   Jestem bardzo zadowolony z pierwszego dnia i porannej sesji. Wypróbowaliśmy dwie tylne opony - średnie i miękkie. Moje tempo w deszczu nie było wybitne, ale czułem się naprawdę dobrze. Popołudniu byliśmy w stanie potwierdzić nasze tempo. To bardzo ważne, zwłaszcza gdy nie masz dużo czasu na suchym torze, który jest potrzebny, gdy trzeba pracować nad detalami. Popołudniowe czasy nie odzwierciedlają poziomu, ponieważ niektórzy kierowcy nie jeździli na miękkich oponach. Niemniej, w dzisiejszych warunkach byliśmy szybcy i jesteśmy szczęśliwi."

Jonas Folger:

"   Pod koniec treningu nie mieliśmy czasu na zmiany opon, dlatego wyjechałem na zużytych oponach. Było całkiem dobrze i nadal byłem w stanie wykręcić dobry czas. Czuję się bardzo dobrze. Potwierdziliśmy nasze tempo z Sachsenringu, co oznacza, że jesteśmy szybcy, To był dobry pierwszy dzień."

Johann Zarco:

"   Dobrze, że drugą połowę sezonu rozpoczęliśmy spokojnie, w deszczu. Wiedziałem, że w przeszłości miałem problemy, gdy na tym torze padał deszcz. Ubiegły rok na motocyklu Moto2 był dla mnie bardzo trudny. Nie byłem jednak zaniepokojony i koncentrowałem się nad tym, żeby jechać w jak najlepszym tempie. Szybko zrozumiałem, jak zachowuje się motocykl na mokrym torze. Cieszę się, że było dobrze. Cały czas byłem w czołówce, a trening zakończyłem na pierwszym miejscu. Popołudniu warunki na torze były coraz lepsze. Tor potrzebował więcej ogumienia, a przyczepność poprawiała się z okrążenia na okrążenie. Trening był w porządku, bo ani na chwilę nie wypadliśmy z pierwszej dziesiątki. W końcowych minutach założyliśmy miękkie opony, żeby poprawić czasy. Zrobiłem to, i mam duże szansę na drugą część kwalifikacji w sobotę. Jeżeli w sobotę będzie sucho, nasz motocykl będzie pracował jeszcze lepiej."

Valentino Rossi:

"    Moja pozycja w drugim treningu była bardzo zła, udało mi się zająć jedynie 14 miejsce. Ale nie było tak źle, zwłaszcza w pierwszym treningu. Byłem konkurencyjny na mokrej nawierzchni. W deszczu podczas tegorocznych zmagań zawsze miałem problemy, ale tym razem miałem dobre odczucia. Moje tempo nie było złe, na pierwszą piątkę, wiec możemy być dumni. Nawet popołudniu nie byłem tak daleko od czołówki na średniej mieszance. Potem, z powodu problemów z motocyklem, musiałem go zmienić, jednak zostawiłem te same opony. Musiałem dokonać porównań pomiędzy dwoma różnymi ustawieniami. Pozostali poprawiali na miękkich oponach swoje czasy. Dlatego mój wynik jest dość zły, ale nie jest najgorzej, biorąc pod uwagę, że była to średnia mieszanka."

Pol Espargaro:

"   Właściwie to nie był zły dzień, ale mieliśmy takie same problemy jak zawsze. W Aragonii testowaliśmy wiele rzeczy, dzisiaj z powodu warunków nie sprawdzaliśmy ich. Mimo, że pod koniec drugiej sesji było zupełnie sucho, nie mieliśmy czasu na testowanie tych elementów. Ale musimy być dumni z naszego pakietu przygotowanego na Sachsenring, ponieważ w Brnie jesteśmy tylko o sekundę za najlepszymi. Tor jest bardzo wymagający pod kątem zakrętów. Wszystko jest w porządku, jestem zadowolony. W sobotę czas na kolejną poprawę. Planujemy duże zmiany w motocyklu, chcemy przetestować części z Aragonii."

Marc Marquez:

"   Oczywiście, że dobrze być z powrotem na torze po przerwie wakacyjnej. Przyczepność była nieco gorsza, niż podczas testów dwa tygodnie temu. Staraliśmy się wypróbować inne ustawienia, ale nie sprawdziły się, więc w sobotę ponownie pokażemy się z tym, co wypracowaliśmy w testach. Przetestowaliśmy nowe owiewki w lipcu, myślę że jest to dla nas niewielka przewaga i myślę, że będziemy ich używać przez cały weekend."

Danilo Petrucci:

"   Jestem naprawdę zadowolony, bo ten tor zawsze był dla mnie bardzo trudny. Pierwszy dzień poszedł nam naprawdę dobrze, ale sobota będzie trudna. Popołudniu tor był jeszcze wilgotny, jednak przeschnął pod koniec sesji. Aby być szczerym, przyczepność była niska, głównie z powodu dziur. Ale to nie ma znaczenia, bo dzisiaj było dobrze."

Scott Redding:

"   Mam wrażenie, że rano na mokrej nawierzchni nie było źle, chociaż nie mogłem dobrze wyczuć opon. W godzinach popołudniowych warunki się poprawiły. Nie czułem jednak przodu motocykla. Miękkie opony były zbyt miękkie, a średnia mieszanka nie nadawała się do jazdy już po kilku okrążeniach. Aby rozwiązać ten problem, muszę pracować nad moim stylem jazdy. Ale szczerze mówiąc, jestem zadowolony z dzisiejszego występu."


Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz