środa, 8 marca 2017

MotoGP: Wywiad z Lorisem Capirossim

Nowy rok, nowe doświadczenia, możemy tak powiedzieć?

"   Jak wszyscy wiedzą, jestem w dyrekcji wyścigowej i chcę przyczynić się do pracy, która trwa już od jakiegoś czasu. Oczywiście, to co robiłem do tej pory, nadal pozostało w zakresie moich obowiązków, czyli rola w komisji bezpieczeństwa i relacje z kierowcami pomiędzy Dorną i Michelinem."

Co nowego zobaczymy w zakresie bezpieczeństwa?

"   Pracujemy nad tym z Franco Uncinim. Staramy się, aby na każdym torze tarki miały ten sam kolor. Na torach wyścigowych jest pełna dowolność pod tym względem, ale chcemy, aby w przyszłym roku były ujednolicone."

W tym roku znikną skrzydła...

"   Jak wiemy, nowe przepisy zakazują aerodynamicznych skrzydeł, które wprowadziło Ducati. Teraz zespoły będą mogły zmienić aerodynamikę dwa razy w trakcie sezonu, raz podczas rundy w Katarze, a drugi raz podczas dalszej części sezonu."

Dla Ducati wydaje się, że jest to przeszkoda...

"   Myślę, że jest to istotna zmiana, ale nie tylko dla Ducati, ale także dla Yamahy. Ducati ma problemy, ale wydaje mi się, że uda im się je rozwiązać."

W Australii zawodnicy niechętnie korzystali ze skrzydeł...

"   To specyficzny tor i być może na Phillip Island aerodynamika nie odgrywa większej roli, podczas gdy na innych torach może być inaczej."

W ubiegłym roku pogoda bardzo przeszkadzała, gdy znaleźliśmy się tam w październiku. Czy analizujecie możliwość zmiany terminu, w którym odbywa się runda?

"   Myślimy o zmianie daty. Niestety, daty na początku roku kolidują z Formułą 1 i WSBK. Mogę zagwarantować, że rozważamy inną porę roku, choć na Phillip Island pogoda niezależnie od niej potrafi wszystko utrudniać."

Pod koniec tego miesiąca pierwszy wyścig. Kto jest faworytem?

"   Lorenzo będzie silny od pierwszego wyścigu w Katarze, ponieważ tor Losail jest bardzo korzystny dla Ducati, ponieważ w przeszłości było tam bardzo szybkie. Ale nie zapominajmy o Dovizioso, który w ostatnich latach również potrafił walczyć o zwycięstwo."

W testach nie szło mu dobrze...

"   To prawda, Jorge ma problem z tym, że na Ducati musi być bardziej agresywny niż na Yamasze. W testach z pewnością nie pokazał jednak swojego prawdziwego potencjału."

Kilkakrotnie słyszałem, że Rossi nie jest już tak sprawny fizycznie. Czy uważasz, że może już być zmęczony?

"   Nie sądzę, nie musimy patrzeć na czasy jednego okrążenia. Rossi jest znany z tego, że przede wszystkim przygotowuje się do wyścigu. Jego wiek nie ma znaczenia. Prawdę mówiąc, nie wiem gdzie jeszcze znajduje motywację w wieku 38 lat. Valentino nadal wydaje się być bardzo młody i przebojowy i myślę, że wmiesza się w walkę pomiędzy Vinalesem a Marquezem."

Co myślisz o sezonie 2017?

"   Myślę, że Marquez ma bardziej konkurencyjny motocykl niż w zeszłym roku. Szybcy są również Vinales, Rossi i Iannone. Ducati z Lorenzo i Dovizioso bardzo by chciało, żeby dołączyć do tej walki. Wydaje mi się, że początkowo Dovi będzie szybszy niż Jorge."

Troy Bayliss powiedział, że nikt nie jeździ na Ducati, tak jak Casey Stoner?

"    Myślę, że Casey urodził się po to, żeby jeździć na Ducati, ma szczególne zaufanie do tego motocykla. Jest na nim bardzo mocny. Ale w tej chwili nie jest przygotowany do tego, żeby startować w wyścigach."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz