piątek, 24 marca 2017

MotoGP: Wypowiedzi zawodników po czwartkowym treningu

Jonas Folger:

"   Spodziewałem się, że moje ostatnie okrążenie będzie jeszcze szybsze. Ale popełniłem błąd w pierwszym zakręcie i nie byłem pewien, czy jestem w stanie poprawić czas. Ale to był pierwszy trening i jak wszyscy inni zawodnicy na koniec treningu założyliśmy miękkie opony. Motocykl nie wydawał się do tej pory przygotowany na 100%, ale wydaje mi się, że teraz udało mi się tak pojechać. Ale mamy jeszcze kilka rzeczy do poprawy. Warunki na torze nie są tak dobre jak podczas testów. Jest bardzo wietrznie, co sprawia, że hamowanie jest znacznie trudniejsze, zwłaszcza w drugim zakręcie wiatr przeszkadza, bo wypycha on motocykl na zewnętrzną. Dalej walczymy z motocyklem, dzisiaj miałem wiele wheelie. Nie jestem zaskoczony wynikami, bo już wcześniej miałem bardzo dobre czasy. Będziemy musieli popracować nad przodem motocykla. Ponadto istnieje konieczność wprowadzenia kilku zmian w elektronice. Jeśli będzie padało, będziemy chcieli sprawdzić warunki na torze. Szczerze mówiąc, nie czuję się w ten weekend wyjątkowo, raczej tak jak zwykle. Choć podejrzewam, że emocje wzrosną, kiedy pojawię się na starcie pierwszego wyścigu. Nie na darmo jednak trenujemy."

Maverick Vinales:

"   Było bardzo wietrznie. Kilka razy myślałem, że tracę przód podczas przyspieszania w zakrętach. Pierwsze kilka okrążeń było nieco lepszych. Na nowych oponach starałem się jechać szybko. Jeśli chodzi o tempo wyścigowe, udało mi się przejechać wiele czasów na poziomie 1'55. To jest doskonałe. Na motocyklu czuje się bardzo dobrze, więc jeżeli znajdziesz zaufanie do przodu motocykla, możesz osiągać tutaj świetne czasy. Zespół pracuje bardzo dobrze, musimy poprawić kilka rzeczy w elektronice. W niektórych miejscach mamy zbyt dużo mocy. Mój styl jazdy znacznie poprawił się w drugim sektorze. Bardzo się z tego cieszę, ponieważ podczas testów nie było tak dobrze. Spodziewam się, że Ducati będzie moim najtrudniejszym przeciwnikiem, bo gdy dościgną cię na prostych, bardzo trudno jest ich potem wyprzedzić. Nawet Marc, Valentino i Dani mają z nimi problemy. To będzie z pewnością trudny wyścig, do którego musimy dobrze się przygotować."

Cal Crutchlow:

"   Musimy przyzwyczaić się do nowego silnika, ponieważ jest zupełnie inny niż w ubiegłym roku. Ten motocykl bardzo różni się od tego, z którego korzystaliśmy do tej pory. Ta koncepcja ma swoje wady i zalety. Ale jesteśmy dopiero na początku sezonu, a czasy okrążeń są konkurencyjne. Jeszcze nie zorientowaliśmy się jak ustawić elektronikę, aby wydobyć wszystko co najlepsze z tego silnika. Gdy nam się uda, na pewno będziemy jeszcze lepsi. Wtedy będziemy na podobnym poziomie do ubiegłego sezonu. Ducati już w tej chwili ma szybki motocykl, więc najwyraźniej rozwiązali swoje problemy szybciej niż my. Na początku nie wiedziałem, że coś się dzieje z motocyklem, dopiero potem zobaczyłem, że spada moc i prawie zaliczyłem highside'a. Wtedy zrozumiałem, że coś jest nie tak. Jeśli mam być szczery, to musiałem uważać przez całą resztę sesji. Byłem więc trochę wolniejszy niż mogłem. Niemniej jednak pierwszy trening był w porządku. Kiedy wziąć pod uwagę wszystkie problemy, to nie było tak źle. Trzeba pamiętać o tym, że użyłem dzisiaj ustawień, których nigdy nie próbowałem. Wprowadziłem dzisiaj wiele zmian, dlatego często udawałem się do boksu po zaledwie dwóch okrążeniach."

Andrea Dovizioso:

"   Miałem problemy z wciskaniem hamulca kciukiem w środku zakrętu. Jeżeli jedziesz w 63-stopniowym pochyleniu w zakręcie, ma to duże znaczenie. Cały czas starałem się jechać na limicie. To może pomóc w zakrętach. Warunki na torze nie były dobre, asfalt był bardzo brudny, ale szybko udało mi się zrobić czas 1'55.8. Więc jestem bardzo zadowolony, bo udało mi się potwierdzić swoją szybkość. Kiedy miałem takie same opony jak inni, byłem trzeci i tuż za Vinalesem. Nie założyłem miękkich opon, bo myślałem, że to będzie wystarczające, by zmieścić się w czołowej dziesiątce.  Szkoda, bo w piątek chciałem kontynuować pracę na tylnej średniej oponie, bo jeśli popada w piątek i sobotę, to prawdopodobnie będziemy musieli korzystać z takich opon w wyścigu."

Jorge Lorenzo:

"   Wiatr sprawił, że miałem problemy z przyczepnością, gdy jechałem na twardych oponach. W tych okolicznościach, czas Vinalesa jest bardzo imponujący, ponieważ tor był w gorszym stanie niż podczas testów. Tylko wtedy, gdy miałem miękkie opony, czułem się znacznie lepiej. Ale miękka tylna opona wytrzymuje zaledwie kilka okrążeń. W piątek muszę poprawić moje zaufanie do motocykla podczas wejść w zakręty. Stoimy przed dylematem, czy wybrać miękkie opony, które zużywają się zbyt szybko, czy założyć twardsze na których w ogóle nie jesteśmy konkurencyjni. Wciąż nie czuje się zbyt dobrze na motocyklu. Tylna opona powoduje, że brak mi pewności siebie. Im mniejszą mam przyczepność, tym większe mam problemy. Musimy spróbować innych ustawień i skorzystać z naszych mocnych stron. Zawsze jesteśmy mocni na prostych. W zakrętach nie ejstem w stanie prowadzić motocykla w granicach jego możliwości."

Valentino Rossi:

"   Mój występ w pierwszym treningu nie był fantastyczny, nie czułem się komfortowo na motocyklu. Ale pod koniec treningu znaleźliśmy coś, co pozwoli nam pojechać szybciej w drugim i trzecim treningu. Na miękkich oponach czuje się tu znacznie lepiej. Ale średnie opony, które prawdopodobnie trzeba będzie użyć w wyścigu, mnie martwią. Może uda nam się dokonać modyfikacji ustawień. Jutro będziemy wiedzieć więcej. Mam nadzieję,że będą dobre warunki."

Andrea Iannone:

"   To dopiero pierwszy trening, nie ma powodu do obaw. Jednak źle się czuje na motocyklu. Mój cel jest prosty, chcę być trochę szybszy. Nie ma sensu ryzykować, gdy nie masz zaufania do motocykla. Więc nie jadę na limicie, kiedy czuję, że może skończyć się to wywrotką. Testy były dla mnie trudne. Mieliśmy dobry start podczas testów na torze Sepang, ale problemów na torze Phillip Island nie udało się rozwiązać. Musimy jeszcze wiele zrobić, żeby dostosować motocykl do mnie i do mojego stylu jazdy. Obecnie jest bardzo ciężko."

Johann Zarco:

"   Jestem zadowolony, ponieważ znalazłem się w czołowej dziesiątce. Ze względu na to, że pogoda była niepewna, od początku weekendu postanowiliśmy stosować strategię, która była dla nas bezpieczna i dzięki temu byliśmy szybcy od samego początku. Ponieważ niedawno tu testowaliśmy, dane które wtedy zebraliśmy, były bardzo przydatne. Tor był w podobnym stanie, jak podczas testów. Tor jest w porządku, co zwiększa moją pewność siebie. W piątek chcę zmniejszyć różnicę pomiędzy mną a Vinalesem. Jeśli mi się uda i będę się znajdować w górnej części czołowej dziesiatki, będzie to dla mnie bardzo ważne przed resztą weekendu."

Dani Pedrosa:

"   Trudno powiedzieć, gdzie jesteśmy. Silnik jest zupełnie nowy. Dopiero w wyścigu naprawdę zobaczymy na co nas stać. Wiem, że być może będę musiał dostosować swój styl jazdy do motocykla. Silnik jest dopiero w fazie rozwoju i nie przejechaliśmy na nim żadnego wyścigu. Jeżeli mówić o pozytywnych rzeczach, to z pewnością jesteśmy bliżej czołówki niż w zeszłym roku. Ale musimy dopasować odpowiednie opony na dystansie wyścigu. To może być trudne do przewidzenia. Ważne jest to, że dzisiaj znalazłem się w czołówce.  Prognoza pogody na piątek nie jest dobra i wszyscy spodziewają się deszczu."

Aleix Espargaro:

"   Byłem bardzo wolny, prawdopodobnie ze względu na to, że było dużo piasku na torze.  Jeżdżąc moim stylem jazdy polegam na przyczepności przedniego koła. Przy niskiej przyczepności nie jestem w stanie szybko jechać. Fakt, że mimo to jestem w czołowej dziesiątce jest dla mnie bardzo dobry."

Sam Lowes:

"   Warunki różniły się całkowicie od tego, co było w testach. Na początku koncentrowałem się nad pracą z ustawieniami. Dobry czas okrążenia był możliwy do osiągnięcia na miękkich oponach, postanowiłem jednak się powstrzymać. W sumie, moja sytuacja nie jest alarmująca. W piątek, będę walczyć o lepsze czasy."

Loris Baz:

"   Przyczepność początkowo była bardzo zła. Mam wrażenie, że było zupełnie inaczej niż podczas testów. Dlatego poczekaliśmy trochę, aż tor był nieco czystszy. Nawet wiatr był silniejszy niż podczas testów, więc ponownie musiałem wyszukiwać idealne punkty hamowań. Ponieważ mój drugi motocykl miał kilka problemów, nie mogliśmy przetestować ustawień na wyścig. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony, bo byłem szybki na miękkich oponach. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że będę tak szybki w pierwszym dniu. To dobry tor dla Ducati, ponieważ jest szybkie na prostych."

Marc Marquez:

"   Weekend wyścigowy rozpoczęliśmy lepiej niż testy. Czułem się znacznie lepiej niż podczas testów. Zmiany miały pozytywny wpływ, czułem się bardziej komfortowo. Czasy okrążeń były dobre, choć przyczepność nie była szczególnie wysoka. Przede wszystkim Maverick był bardzo, bardzo szybki. Dla mnie najważniejsze jest to, że musimy się jeszcze poprawić. Mamy wiele do zrobienia. Jeżeli w piątek spadnie deszcz, będzie znacznie trudniej. Ale w sobotę ponownie ma być sucho."


Źródło: speedweek.com
 






 







 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz