poniedziałek, 13 marca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po testach na torze Losail

Valentino Rossi:

"   Dzisiaj włożyłem trochę więcej wysiłku w jazdę, mimo to byłem wolniejszy, ustawienia których użyłem, nie pozwoliły mi być tak szybkim. Warunki na torze się nie zmieniły i było dużo piasku na torze. Nie do końca wiem, kiedy motocykl może być szybki. Musimy spojrzeć na dane, żeby zastanowić się, w którym kierunku dalej działać. Na moim najszybszym okrążeniu trafiłem na Vinalesa. Może byłbym kilka dziesiątych sekundy szybszy, ale ciężko by było o jakąś stanowczą poprawę. Vinales był bardzo mocny, a mnie nie udało się nawet przejechać symulacji wyścigu. To nie był pozytywny dzień. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni stanie się coś cudownego, tak naprawdę wiemy co robić, ale nie mogę o tym mówić. Prawda jest taka, że motocykl na sezon 2017 nie jest jeszcze na 100% gotowy. Jesteśmy bardzo zaniepokojeni tym, jak mocno zużywają się opony, mimo że Folger na zeszłorocznym motocyklu nie ma z nimi najmniejszych problemów."

Aleix Espargaro:

"   Choć dzisiaj było najlepiej spośród tych trzech dni, to nie jesteśmy zadowoleni z naszej pracy. Na początku czułem się dobrze nawet na starych oponach. Być może zbyt szybko zdecydowałem się na miękkie opony, żeby wykręcić szybkie czasy. Szybko naprawiliśmy motocykl, ale po drugiej wywrotce musieliśmy sięgnąć po nie rozwiniętą wersję RS-GP, która miała inny silnik i elektronikę. Do tego nie byłem w stanie poprawić się podczas drugiej połowy dnia. Myślę, że nasz obecny poziom jest sporo wyższy, niż to, co pokazuję tabela wyników."

Sam Lowes:

"   To może wydawać się dziwne, ale na samym końcu ostatniego dnia testowego znaleźliśmy odpowiednią zmianę w motocyklu RS-GP. Nasze testy były bardzo specyficzne, testowaliśmy wiele części i nie byliśmy w stanie skupić się nad pracą nad tempem wyścigowym. Jednak moje odczucia są w tej chwili ważniejsze, niż pojedyncze czasy okrążeń. Czekam na pierwszy wyścig z optymizmem, praca nad przednią częścią motocykla dała mi pewność siebie, a cel jaki sobie postawiłem, na pewno jest do zrealizowania podczas pierwszego wyścigu. Będziemy budować naszą pozycję podczas weekendu na podstawie wszystkich danych, jakie udało nam się uzyskać."

Andrea Dovizioso:

"   Jestem bardzo zadowolony, że udało mi się zrobić dobry czas i to zawsze jest bardzo ważne, żeby mieć jakieś odzwierciedlenie szybkości motocykla w czasach. Pracowałem dużo i jestem bardzo szczęśliwy, bo wszystko wskazuje na to, że weekend wyścigowy może być bardzo udany. Myślę, że jesteśmy gotowi na pierwszą rundę sezonu. Myślę, że moje tempo wyścigowe mogło być szybsze, zwłaszcza patrząc na to, co robi Maverick. Jednak jak zawsze testy są bardzo specyficzne i wielu kierowców nie przejechało jeszcze żadnej symulacji wyścigowej. Musimy się poprawić, mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chciałbym walczyć o zwycięstwo, ale nie będzie to łatwe, ponieważ będziemy mieć wielu konkurencyjnych zawodników."

Dani Pedrosa:

"   Myślę, że dzisiejszy dzień był dobry. Mieliśmy dzisiaj do przetestowania kilka rzeczy, których nie zdążyliśmy przetestować wczoraj i krok po kroku musieliśmy poprawić nasze zaufanie, czasy okrążeń i rytm wyścigowy. Ten tor nie jest jednym z moich ulubionych, ale zespół wykonał świetną robotę, jesteśmy przygotowani lepiej niż w zeszłym roku i jestem bardzo zmotywowany przed pierwszym wyścigiem sezonu."

Marc Marquez:

"   Jestem zadowolony z tempa, jakie udało mi się dzisiaj utrzymać, ale nie był to dla nas najlepszy przedsezonowy test. Upadłem trzy razy, pierwszy raz, gdy zbyt mocno zahamowałem w czwartym zakręcie. Później straciłem dwa razy przód, a mój ostatni incydent podczas symulacji wyścigowej był z mojej winy. Ale podczas testów trzeba naciskać, żeby wiedzieć na ile możesz sobie pozwolić. W każdym bądź razie, lepiej że takie rzeczy dzieją się podczas testów niż podczas wyścigu. Nasze tempo jest bardzo dobre, tylko Maverick jest tu szybszy, jeśli mielibyśmy ścigać się tu jutro, to myślę, że walczylibyśmy o podium."

Jorge Lorenzo:

"   Jestem bardzo zadowolony z ostatniego dnia testów, zrobiłem wielki postęp w stosunku do wczoraj, zwłaszcza wtedy, gdy miałem założone miękkie opony. To był najważniejszy czynnik. Motocykl poprawił się we wszystkich aspektach, stał się łatwiejszy, szybszy i mniej wymagający fizycznie. Nie mogłem zakończyć symulacji wyścigu, ponieważ przednia opona zaczęła trochę wibrować, być może opony były zbyt miękkie jak na wyścig. Jestem zadowolony z mojej pozycji, bo to moje najlepsze zimowe testy i jest to dobry znak. Na tym torze z pewnością mogę być bardzo konkurencyjny na jednym okrążeniu. Jestem optymistą. Nowe owiewki mają swoje plusy i minusy, będziemy musieli przeanalizować dane, żeby wiedzieć co poprawić. Wydaje mi się, że Maverick jest o krok przed wszystkimi, jednak ja będę chciał walczyć o wszystko, na co będę mógł sobie pozwolić, chciałbym zdobyć pole position. Myślę, że w tej chwili nasz motocykl jest gotowy na 70%. Nie wiem co będzie się działo w trakcie sezonu, jednak wierzę, że jesteśmy w stanie wygrywać."

Maverick Vinales:

"   Jestem bardzo zadowolony, zrobiliśmy kolejny krok do przodu z motocyklem i czuje się bardzo swobodnie. Jestem bardzo zadowolony z mojego tempa. Czuję, że możemy jeszcze poprawić elektronikę, bo mamy pewien margines i możemy zyskać kilka dziesiątych. Na pewno nie jesteśmy jeszcze na granicy motocykla i z pewnością możemy wycisnąć trochę więcej. Jeżeli w wyścigu będzie podobnie, jak w testach, to mogę walczyć o zwycięstwo."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz