piątek, 17 marca 2017

WSS: Wywiad z Federico Caricasulo

Federico, po nieudanym starcie na torze Phillip Island, przyszedł czas na zemstę...

"   To była świetna zemsta. W Australii byłem szybki przez cały weekend, ale wiemy co się stało w wyścigu. Na szczęście w Tajlandii udało się zwyciężyć. Niektórzy myśleli, że skupiam się na Cluzelu, ale rzeczywistość jest taka, że maiłem wiele problemów z przodem motocykla i musiałem hamować znacznie wcześniej."

Runda na torze Buriram po raz kolejny zebrała spore żniwo...

"   Fakt, podczas wyścigu w Tajlandii nie dojechali do mety kierowcy, którzy ukończyli wyścig w Australii i na odwrót. Myślę, że chodzi o to, żeby dać szansę Kenanowi Sofuoglu ( śmiech).To prawie tak, jakbyśmy przejechali tylko jeden wyścig, bo wszyscy upadali i przejechali co najwyżej jedną rundę."

Kim jesteś najbardziej zadziwiony, jeśli chodzi o twoich przeciwników?

"   Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że Cluzel będzie tak szybki na Hondzie. Poza tym, myślę że na czołowych pozycjach ponownie znajdują się ci sami zawodnicy co w zeszłym roku, choćby Jacobsen czy Tuuli."

W Aragonii do rywalizacji powróci Kenan Sofuoglu. Co o nim sądzisz?

"   Myślę, że w tym roku dzięki mnie i innym zawodnikom będzie musiał sporo się napracować. Oczywiście to świetny zawodnik, ale czuje się bardzo konkurencyjny na Yamasze. Jestem ciekaw, czy będę w stanie sobie z nim poradzić."

Po Yamasze R6 widać, że Japończycy mieli pomysł na ten motocykl...

"   Od dawna wiedziałem, że jest to bardzo konkurencyjny motocykl. Ma bardzo dobry przód i lepszą elektronikę niż w zeszłym roku, co bardzo mi pomaga. Motocykl jest łatwiejszy do prowadzenia niż Honda."

Teraz wracamy do Europy. Jak będzie w Aragonii?

"   To bardzo ładny tor, na którym lubię jeździć. Tajlandia była torem, na którym oczekiwałem wielu trudności, nawet biorąc pod uwagę doświadczenia z zeszłego roku, ale poszło bardzo dobrze. W związku z tym chciałbym powiedzieć, że żaden tor mnie nie przeraża, a że jesteśmy w Europie, to wszystko będzie znacznie mniej nerwowe."

Podsumowując, po twoim pierwszym zwycięstwie w klasie Supersport można powiedzieć, że najlepsze jeszcze przed nami?

"   Mam nadzieję, że tak! Czuje się bardzo dobrze, zarówno fizycznie jak i na motocyklu. Nie sądzę, że zwycięstwo w Tajlandii było fartem, zwłaszcza w świetle dobrych czasów okrążeń w Australii. Myślę, że mogę to powtórzyć i liczyć się wszędzie."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz