piątek, 24 marca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach na torze Losail

Marc Marquez:

"   Dzisiaj był trudny dzień, bo wszyscy zawodnicy Hondy mieli problemy. My nawet nie wiemy dlaczego. Teraz mam trochę więcej zaufania do przodu motocykla, co jest dla mnie bardzo ważne. Ale tracę na wyjściach z zakrętów. Moje tempo nie jest złe, ale nie wystarczające. Vinales jest szybszy niż ktokolwiek inny. Będę walczyć z 3-4 kierowcami o pozostałe dwa miejsca na podium. Jeśli będę w stanie wywalczyć w sobotnich kwalifikacjach pierwszy rząd, będę zadowolony. W Katarze jak co roku mamy duże trudności, w testach na Phillip Island i Sepang było znacznie lepiej. Niemniej jednak, mam nadzieję na dobry wyścig."

Maverick Vinales:

"   Mimo, że mamy wykonaną znaczną część prac dotyczących ustawień, wczoraj podczas pierwszego treningu, wciąż sprawdzaliśmy różne szczegóły i skupialiśmy się na tempie wyścigowym. Na zużytych oponach wielokrotnie notowaliśmy czasy w granicach 1'55.5-1'55.8, nasi rywale zwykle byli w stanie jechać na poziomie 1'56. Mogę być szczęśliwy, ponieważ silnik jest na dobrym poziomie. Ale musimy być bardziej równi, a nasze opony muszą być bardziej wytrzymałe. Dziś mieliśmy katastrofę w tym zakresie, bo nie było przyczepności z powodu wcześniej padającego deszczu. W Moto3 i Moto2 również mieli problemy. Mój najlepszy czas jest z pierwszego treningu i nie byłem w stanie go dzisiaj poprawić. Upadłem, bo zahamowałem bardzo późno, a chciałem utrzymać się na torze i straciłem przyczepność. To był mój pierwszy upadek na Yamasze, jednak to doświadczenie może być dla mnie korzystne."

Andrea Iannone:

"   Jeżeli chodzi o moje wyścigowe tempo, to w piątek wieczorem było zdecydowanie lepiej. W tej chwili liczy się wszystko, co pozwala nam być lepszymi. Jeżeli uda nam się zrobić kolejny krok w sobotę, być może uda nam się jeszcze zmniejszyć tą różnicę. Do tej pory naszym największym problemem był przód motocykla, który dzisiaj był znacznie lepszy. Teraz możemy skupić się na tylnym kole. Nie jestem w stanie powiedzieć, co się wydarzy. W tej chwili Vinales to klasa sama w sobie. Czy tak będzie w wyścigu, zobaczymy. Problem wheelie był dzisiaj nieco mniejszy. Mamy duży problem z wyborem opon i wciąż nie zdecydowałem na jakich pojadę w wyścigu."

Andrea Dovizioso:

"   Średnia tylna opona nie działa w ten weekend tak dobrze, jak podczas testów dwa tygodnie temu, jednak tor był wtedy w lepszym stanie. Dzisiaj jazda na tych oponach nie była najlepszym rozwiązaniem, brakowało przyczepności i niewiele brakowało, żeby się przewrócić. Prosta startowa była bardzo brudna po deszczu, który przeszedł tutaj wczesnym popołudniem, w dodatku wiał silny wiatr. W sobotę wypróbujemy miękkich tylnych opon. Może okazać się, że w wyścigu to będzie opłacalne rozwiązanie, jeżeli okaże się, że tor pozostanie w tym stanie. Moje wyścigowe tempo było podobne do wczorajszego i dzisiaj też byłem na trzecim miejscu. Jestem więc w takiej samej sytuacji jak w czwartek, jednak nie jestem w 100% zadowolony, ponieważ moje tempo na pośredniej mieszance zdecydowanie nie jest najlepsze. Wszyscy mają tutaj z tymi oponami bardzo duży kłopot.  Jutro na pewno się tym zajmiemy. Dzisiaj było bardzo ciężko i równa jazda tym samym tempem stanowiła kłopot. Dzisiaj nie czułem się na tyle dobrze, żeby rozważać, czy mam jakieś szanse na zwycięstwo. Ale z pewnością możemy walczyć o podium. Mamy jeszcze pole do poprawy. Jesteśmy bardzo blisko czołowej trójki, a w kwalifikacjach może zdarzyć się wszystko."

Jonas Folger:

"   To był niegroźny upadek. Dzień ogólnie był dobry, ale było bardzo wietrznie. Szczególnie podczas pierwszego wyjazdu mieliśmy problemy, bo ustawiliśmy trochę zbyt agresywne mapowanie, przez co mieliśmy problemy na zużytych oponach. Ale ogólnie mamy dobrą bazę. Oczywiście chcemy się jeszcze poprawić, na pewno jesteśmy w stanie pojechać szybciej o 0,2-0,3 sek. szybciej, jeżeli przejedziemy poprawnie wszystkie sektory. Nie wiem, czy drugi rząd jest możliwy. Nie oczekuje zbyt wiele. Staram się tylko poprawiać czasy okrążeń. Zobaczymy, co będzie jutro, nie chcę prognozować żadnych wyników."


Źródło: speedweek.com

 

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz