sobota, 10 czerwca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po kwalifikacjach w Montmelo

Jack Miller:

"   Dziś na pewno czułem się lepiej niż w Mugello i lepiej niż wczoraj. Największe problemy miałem podczas hamowania w zakrętach. Musimy poczuć się lepiej, nie mogę być tak sztywny na torze. Krok po kroku zyskuję pewność siebie, zwłaszcza na sztywniejszych oponach, co nie jest łatwe. Wyścig będzie długi i gorący, czeka nas 25 okrążeń w tym upale. Nie wiem, czy kierowcy nie będą zjeżdżać do boksów na zmianę opon. Ich zużycie jest niesamowite. Już po 5-6 okrążeniach czasy są znacznie gorsze. Niektórzy kierowcy mają problemy z przednią oponą, na szczęście my jesteśmy w lepszej sytuacji."

Andrea Iannone:

"   Nie jestem zadowolony w 100%, ponieważ w trzecim treningu wykręciłem lepsze okrążenie niż podczas kwalifikacji. Nie byłem w stanie prawidłowo hamować, szczególnie w prawych zakrętach. Ale po symulacji wyścigu w czwartym treningu jestem pewien, że mam dobre tempo. W drugiej połowie wyścigu będzie bardzo ciężko, więc musimy oszczędzać opony. Mój upadek zdarzył się na ostatnim okrążeniu przed zjazdem do boksów. Jechałem bardzo wolno i straciłem przód. To było bardzo dziwne."

Johann Zarco:

"   To był trudny dzień. Ale jestem pewien, że w niedzielę mogę zakończyć weekend w pozytywny sposób. Rano nie byłem tak szybki, jak bym sobie tego życzył. Mieliśmy takie same problemy jak w piątek. W czwartym treningu kontynuowaliśmy pracę nad motocyklem, ale w ten weekend trudno jest mi znaleźć odpowiednie czucie. Sesja kwalifikacyjna była mimo wszystko całkiem dobra, bo chciałem zaoszczędzić opony przed ewentualnym awansem do Q2. Czternaste miejsce to nie koniec świata, teraz muszę skupić się nad tym, żeby przejechać dobry wyścig."

Valentino Rossi:

"   To na pewno był trudny dzień. Naturalnie spodziewałem się mniej problemów. Wczoraj nie było fantastycznie, ale czułem się dobrze na motocyklu. Asfalt był mniej przyczepny z powodu dzisiejszego upału. Mieliśmy problemy z oponami przez cały dzień. Niektóre z nich pozwalają na przejechanie większej liczby okrążeń, ale za to mają mniejszą przyczepność. Tylko dwie dziesiąte zabrakło mi do awansu do Q2. Trzynaste miejsce nie jest dobre. Mimo, że nasze tempo nie jest fantastyczne, wciąż mamy pomysły na rozgrzewkę. Musimy poprawić tempo tak, aby przesunąć się o kilka pozycji w wyścigu."

Andrea Dovizioso:

"   To był trudny dzień dla nas wszystkich, po tym, jak zmienił się układ toru. Ale jestem zadowolony, bo wypróbowaliśmy kilka rzeczy i zrobiłem postępy, jeśli chodzi o przednią oponę, co jest bardzo ważne w kontekście niedzielnego wyścigu. Niestety nie byliśmy w stanie przejechać dobrego okrążenia. Używane opony były złą decyzją, ale mimo tego myślę, że mamy szansę na podium."

Dani Pedrosa:

"   Jestem bardzo zadowolony, ponieważ w zeszłym roku miałem duże problemy w kwalifikacjach. To wspaniałe, że zdobyłem pole position przed własną publicznością. Ogólnie rzecz biorąc nie były to łatwe dni, bo mieliśmy do przetestowania wiele opon. Próbowaliśmy dowiedzieć się, która z opcji będzie dla nas najlepsza. Trwałość opon będzie kluczowa podczas wyścigu. Chciałbym coś przewidzieć, ale ciężko cokolwiek powiedzieć. Podczas wyścigu muszę skupić się na dobrym tempie."

Jorge Lorenzo:

"   Już w testach widzieliśmy, że jestem szybki i jestem bardziej pewny siebie niż w Mugello. Rano mieliśmy problemy, ale dokonałem radykalnych zmian w motocyklu. W związku z tym, popołudniu czułem się znacznie lepiej. Opony będą bardzo ważne, bo widzimy, że Honda i Yamaha mają problemy z przegrzewaniem się przedniej opony. Nam za to brakuję przyczepności tylnego koła. Dlatego musimy jeszcze popracować w rozgrzewce."

Aleix Espargaro:

"   Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony. Mamy dobre wrażenia, nasze tempo wyścigowe jest niezwykłe. Piąte miejsce w kwalifikacjach to dobry wynik. Myślałem, że  może będzie nawet trochę lepiej, bo dobrze się czułem na miękkich oponach. Kwalifikacje poszły dużo lepiej niż w ostatnich wyścigach. Jestem bardzo zmotywowany. Niedziela może być wielkim dniem dla nas."

Danilo Petrucci:

"   W sesji kwalifikacyjnej mieliśmy problemy z przyczepnością tylnego koła. Niedziela może być dla nas trudna pod tym względem. Zużycie opon będzie jutro bardzo wysokie. Myślę, że druga połowa wyścigu będzie szalona. To nie będzie łatwy wyścig."

Marc Marquez:

"   Dzisiaj było bardzo ciężko. Miałem cztery upadki. Zwłaszcza popołudniu, dwukrotnie upadłem w Q2, bo chciałem dać z siebie 100%. Nie czułem się komfortowo na przedniej oponie, miałem wiele problemów. Teraz muszę ochłonąć przed wyścigiem i jechać płynnie. Jeżeli wszystko dobrze się ułoży, mamy szansę na podium, a może nawet na zwycięstwo."

Maverick Vinales:

"   Nie wiem, co się dzieje, motocykl był modyfikowany. Problemem jest to, że motocykl nie jest w stanie przyspieszać w odpowiedni sposób. To bardzo dziwne. Przednia opona zachowuje się w porządku, ale mam problemy z tylną. Zaraz po wyjeździe z boksu wszystko jest ok, ale gdy jestem na szybkim okrążeniu, zaczynają się problemy, nie wiem dlaczego. To naprawdę dziwne. Moje tempo w czwartym treningu było bardzo złe, ale jeździłem na używanych oponach. Mam nadzieję, że w niedzielę będzie lepiej."

Alvaro Bautista:

"   Nikt nie lubi wywracać się podczas kwalifikacji. Trudno będzie mieć opony pod kontrolą, to będzie trudny wyścig."

Karel Abraham:

"   Nie jestem rozczarowany kwalifikacjami, myślę że wykonaliśmy dobrą robotę, bo w pierwszych trzech sektorach byliśmy całkiem szybcy, ale w ostatnim zawsze miałem trudności. W wyścigu trzeba będzie uważać."

Cal Crutchlow:

"   Nie wiem, co dzieje się z oponami. Podczas testów pracowały zupełnie inaczej. Lewa strona miękkiej opony jest bardziej miękka od tej w Le Mans, gdzie przecież spodziewano się złych warunków. Nie wiem dlaczego zdecydowali się na tą mieszankę. Dani jest lżejszy o 22 kilogramy, a mimo to nie uniknął wywrotki. Michelin nas nie słucha."

Hector Barbera:

"   Choć jest to mój 250 start w mistrzostwach świata, w każdym wyścigu czuję się, tak jakby to był mój pierwszy wyścig. Będzie bardzo trudny, bo może dojść do wielu upadków, co mogliśmy zaobserwować dzisiaj."

Loris Baz:

"   Kiedy widzę, kto upadł w Q1, to mogę być zadowolony. Myślę, że tor z tą szykaną jest lepszy, ale nadal nie jest dobry."


Źródło: speedweek.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz