piątek, 23 czerwca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach w Assen

Jack Miller:

"   Kiedy wywróciłem się w Le Mans, uszkodziłem tarczę hamulcową. A kiedy wywróciłem się po raz kolejny w Barcelonie, stało się to samo. Dlatego w pierwszym treningu sprawdzaliśmy nowe tarcze hamulcowe. Niestety nie były dobre i straciliśmy czas. W pierwszym treningu byłem o 1.3 sek. wolniejszy niż popołudniu. Ale ogólnie był to pozytywny dzień, bo w końcu udało nam się znaleźć rozwiązanie problemów z hamulcami. Mieliśmy problemy z przednią oponą, ale z tym również szybko sobie poradziliśmy. Czuję się całkiem dobrze, mamy dobre tempo wyścigowe. Szkoda, że nie mieliśmy wiele czasu, żeby pojeździć na miękkich oponach. Mam nadzieję, że rano nie będzie padać deszcz, bo to oznaczałoby, że będę musiał jechać w Q1. Wolałbym, żeby przez całą resztę weekendu nie padało."

Jonas Folger:

"   Jestem naprawdę szczęśliwy, że zmiany, które przyniosły nam korzyści w Barcelonie, działają również tutaj. To bardzo dobry znak, choć po upadku straciłem trochę zaufania. Minęło kilka okrążeń, zanim powróciłem do swojego rytmu. Nie jechałem szybko, ale zaliczyłem highside'a. Myślałem, że to z powodu warunków i nowych opon. Czuję się dobrze na pośredniej mieszance. Kiedy popołudniu pojechałem swój najlepszy czas, miałem założone miękkie opony."

Marc Marquez:

"   Michelin przywiózł opony, które działają lepiej w chłodniejszych warunkach. Michelin powrócił do opon z 2016 r., a także początku sezonu. Trudno powiedzieć, kto ma najlepsze tempo na mocno zużytych oponach. Ale wydaje się, że wszystkie Yamahy są przed nami, a w szczególności Maverick Vinales. Chcemy mieć dobre czasy na zużytych oponach, ponieważ wyścig będzie bardzo długi."

Johann Zarco:

"   Oba treningi poszły bardzo dobrze. Jesteśmy w pierwszej dziesiątce, co jest dla nas bardzo ważne, bo jutro może padać. Nie musiałem zmieniać zbyt dużo w moim motocyklu. Potrzebuję absolutnego zaufania w szybkich zakrętach. W pierwszej sesji używałem głównie średnich i twardych opon, natomiast podczas drugiej sesji skupiłem się na miękkich oponach. Nie wiem, czy użyję ich w wyścigu. Jednak na razie nasza strategia opiera się na nich."

Andrea Dovizioso:

"   Zaczęliśmy dobrze weekend i jestem szczęśliwy z pracy chłopaków. Assen zawsze jest bardzo trudnym obiektem, ponieważ warunki są tutaj nieprzewidywalne. Ważne było dla nas to, aby potwierdzić nasze tempo z dwóch ostatnich wyścigów. Skończyłem dzień na czwartym miejscu. Ale Maverick pokazał, że znowu jest w dobrej formie. Marc również miał dobre tempo na starych oponach. Z pewnością możemy jeszcze wycisnąć kilka dziesiątych sekundy, zmieniając ustawienia motocykla. Nie znaleźliśmy jeszcze idealnego rozwiązania na każde miejsce na torze."

Maverick Vinales:

"   Widać różnicę w porównaniu z Barceloną. W godzinach porannych czułem się bardzo dobrze. Przejechałem dużo okrążeń na miękkich oponach i wydaje mi się, że mają duży potencjał. Jednak wciąż mamy wiele do zrobienia w sobotę. Czułem się komfortowo niemal na każdej oponie, co jest nieco dziwne. Nadal istnieją wątpliwości co do tego, które z nich założyć na wyścig. W sobotę musimy podjąć właściwą decyzję."

Pol Espargaro:

"   Rano użyliśmy miękką tylną oponę, gdy inni zawodnicy jeszcze jej nie testowali. Popołudniu skupiliśmy się nad przejazdami na zużytych oponach. KTM jest po raz pierwszy w Assen. Ponieważ w sobotę prawdopodobnie będzie padać, stwierdziliśmy że nie będziemy walczyć o Q2, tylko skupiliśmy się nad tempem wyścigowym. To mądrzejszy kierunek działania dla nas. Jeżeli w sobotę będzie sucho, będziemy używać miękkie opony."

Bradley Smith:

"   Jestem zadowolony z powrotu. Uraz nie doskwierał mi mocno. Ale 26 okrążeń na tym torze będzie bardzo trudne, nawet dla opon. Mieliśmy jeszcze kilka pomysłów, które Mika i Pol już podczas testów. W sobotę będziemy więcej pracować nad ustawieniami."

Valentino Rossi:

"   W pierwszym dniu nie było źle. Nie wiem, czy nie był to mój najlepszy piątek w tym sezonie. Jestem naprawdę zadowolony. Cieszę się, że oba  treningi przejechaliśmy w akceptowalnych warunkach, co nie jest częste w Assen. Mogliśmy skupić się nad nowym podwoziem. Udało mi się potwierdzić dobre wrażenia, jakie miałem po testach w Barcelonie. To sprawia, że jesteśmy nieco bardziej konkurencyjni. Oczywiście wciąż mamy wiele do zrobienia, bo nasz motocykl nie jest gotowy w 100%. Szybkie zakręty kosztują mnie trochę czasu."

Danilo Petrucci:

"   Jestem zadowolony z pierwszego dnia treningów, ponieważ udało nam się wejść do czołowej dziesiątki. Tor może być mokry w sobotę, więc zawodnicy mogą nie poprawić swoich czasów. Ale mamy jeszcze trochę do zrobienia. Odnosi się to do mojego tempa wyścigowego, bo na jednym okrążeniu jestem szybki. Czuje się dobrze na motocyklu, więc o to się nie martwię. Wciąż pracujemy nad ustawieniami, ale jesteśmy pewni, że nie jesteśmy daleko."

Scott Redding:

"   To był zły dzień. Być może najgorszy w tym roku piątek. Na przestrzeni dwóch ostatnich weekendów wyścigowych zrobiliśmy postępy, ale teraz nie mogłem się odnaleźć. Muszę przyznać, że muszę poprawić się w wielu dziedzinach. Nie mogę się zrelaksować. Jest wiele do zrobienia."

Dani Pedrosa:

"   Próbowaliśmy różne opony w piątek. Gdy temperatury na torze były stosunkowo wysokie, byliśmy w stanie przetestować wszystkie mieszanki, ale w tej chwili jeszcze nie jest jasne, która z nich będzie najlepszym wyborem. Na niektórych byliśmy trochę szybsi, na innych trochę wolniejsi, więc musimy pracować nad konfiguracją, jednak ze względu na zapowiadany jutro deszcz, musieliśmy skupić się nad jak najlepszym okrążeniem. Nie byłem w stanie jechać w odpowiednim tempie, ale przynajmniej jestem w czołowej dziesiątce. Mamy problemy z hamowaniem, co powoduje, że nasza prędkość w zakrętach jest niższa."

Jorge Lorenzo:

"   Po wyścigu w Montmelo mieliśmy duże nadzieje przed Assen. Rano byłem na dziewiątym miejscu. W pierwszym treningu miałem kilka problemów z motocyklem i musiałem zmienić motocykl. Chcieliśmy poprawić stabilność, ale wpływa to na inne pozytywne cechy. To wszystko wystarczyło tylko na 14 miejsce. Mimo wszystko sobota nie jest stracona, bo Ducati jest bardzo dobre w deszczu i możemy bez problemu awansować do Q2 z Q1. Spodziewałem się jednak, że Ducati będzie lepsze na tym torze. Miejsca, które kiedyś były moimi atutami, zamieniły się w punkty, w których tracę najwięcej. Muszę znaleźć większe zaufanie do motocykla. Przez deszcz niestety straciliśmy około 15 minut drugiego treningu. Jeżeli będzie padać w sobotę, do dyspozycji pozostanie nam tylko rozgrzewka w niedzielę."

Andrea Iannone:

"   Ranek był pozytywny. Miałem dobre wrażenia i byłem w stanie jechać szybko. Popołudniu chcieliśmy przetestować te same ustawienia. Potem na drugim motocyklu, próbowałem innej konfiguracji. Niestety na drugim okrążeniu dopadły mnie problemy techniczne. Musiałem powrócić na motocykl ze standardową konfiguracją. Mam nadzieję, że w sobotę będzie lepiej."

Alex Rins:

"   To był bardzo pozytywny dzień dla mnie. Nie miałem żadnych problemów z ręką. Oznacza to, że w sobotę będę mógł intensywnie popracować nad czasami okrążeń. Muszę spróbować zapewnić sobie dobrą pozycję wyjściową."


Źródło: speedweek.com  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz