czwartek, 15 czerwca 2017

WSBK: Zmiany w regulaminie sportowym

   9 czerwca w Barcelonie, podczas spotkania władz FIM, Dorny i MSMA ustalono zmiany regulaminu sportowego.

Regulamin sportowy:

   Wprowadzono niewielkie zmiany w procedurze startowej, każdy zawodnik który będzie mieć problemy podczas okrążeń wyjazdowych na tor, będzie zobowiązany do bezpiecznego dotarcia do alei serwisowej, zgodnie ze wskazówkami otrzymanymi od służb na torze. Dyrekcja Wyścigu nie jest zobowiązana do zapewnienia możliwości startu, jak i zapewnienia motocykla takiemu zawodnikowi. Jednak będą podejmowane specjalne starania, które mogą pomóc kierowcom i ich zespołom w takich przypadkach. Motocykle będą sprawdzane w alei serwisowej przez Dyrektora Technicznego, lub jego zastępcę, którzy będą wydawać zezwolenia na uruchomienie maszyny.

   Zgodnie z tą samą filozofią, jeżeli zawodnik wypadnie z toru, podczas któregokolwiek treningu czy sesji kwalifikacyjnej i chciałby ponownie przystąpić do rywalizacji, może wrócić na tor, po zgodzie porządkowych, jednak musi udać się niezwłocznie do boksów. Zawodnik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo motocykla, do momentu przekroczenia linii, określającej początek pit lane. Również w tym przypadku, Dyrektor Techniczny, bądź jego zastępca, będą wydawać pozwolenia na ponowny udział w sesji.

   W przypadku, gdy wyścig zostanie przerwany, a któryś z zawodników otrzyma wcześniej karę drive-through, to w jego kolejnej części, zawodnik będzie zobowiązany do odbycia tej kary.

   W przypadku wycofania się z rundy zawodnika jeżdżącego na pełen etat w klasie Supersport 300, zespół może wyznaczyć zawodnika, który będzie go zastępować, maksymalnie na godzinę przed drugim treningiem. W przypadku pozostałych klas, będzie to godzina przed trzecim treningiem.

   Jeżeli wyścig, który został przerwany, został przerwany również po jego restarcie,  wtedy 2/3 długości wyścigu ( z zaznaczeniem, że 2/3 wyścigu to co najmniej 5 okrążeń) to liczba okrążeń zostaje zaokrąglona do najbliższej liczby całkowitej, a wyścig zostaje uznany za zakończony i przyznawane są punkty do klasyfikacji generalnej.

   Jeżeli wyścig rozpocznie się ponownie, ponieważ zawodnicy nie przejechali wymaganej długości wyścigu i zostanie ponownie przerwany przed przejechaniem 2/3 długości wyścigu, wtedy wyścig może być przeniesiony na późniejszą godzinę, przy czym odbywa się wtedy na dystansie wyścigu, który obowiązywał podczas pierwszego restartu.

   W przypadku wystąpienia opadów deszczu po przejechaniu okrążenia zapoznawczego bądź rozgrzewkowego, zostanie uruchomiona procedura opóźnionego startu. Jeżeli wyścig został opóźniony nie ze względu na warunki pogodowe, a nagłą zmianę warunków na torze, procedura również może zostać uruchomiona.

   Jeżeli problem nie jest związany ze stanem toru, start wyścigu będzie odbywać się według przyspieszonej procedury startowej.

   W przypadku zawodników startujących w klasach Superbike i Supersport, a którzy jednocześnie startują w narodowych mistrzostwach, będą mieć ograniczenie w postaci maksymalnie jednego dnia testowego. Przepisy te nie dotyczą Pucharu Europy Supersport, Mistrzostw Świata Supersport 300 i Mistrzostw Europy Superstock 1000.


Źródło: worldsbk.com


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz