piątek, 9 czerwca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach w Montmelo

Jack Miller:

"   Pierwszy dzień był dość dobry. Czuję poprawę w stosunku do Mugello, jeżeli chodzi o ustawienia. Samemu ciężko mi sobie uświadomić, co stało się w pierwszym treningu. Wczoraj z chłopakami oglądaliśmy nowy układ. Wyjechałem na slickach w pierwszym treningu, ale ponieważ tor nadal był mokry w niektórych miejscach, chciałem zaoszczędzić miękkie opony. Skupiłem się na uzyskaniu wystarczającej temperatury opon, a zupełnie zapomniałem, że mamy inny układ toru niż w zeszłym roku, gdzie wczoraj chodziłem i nawet uważnie przyglądałem się temu fragmentowi. Rozważaliśmy różne linie, jakie mamy tam obrać ( śmiech). Nie wiem, gdzie byłem w myślach podczas pierwszego treningu. Nie mam pojęcia, co się stało. Po prostu jeździłem przez starą szykanę. Następnie Marc i Cal wyprzedzili mnie, a potem zobaczyłem czarną flagę. Zapytałem ich co się dzieje i czy przypadkiem nie wycieka mi olej. Cal i Marc pomachali, żeby jechać za nimi. Kiedy weszli w zakręt poprzedzający szykanę, byłem zdziwiony jak powolni tam byli. A chwilę potem nagle skręcili... i nagle mnie oświeciło. Pomyślałem " Och, Jack. Ale takie jest życie. Naprawdę się ubawiliście."

Jonas Folger:

"   Szykana jest bardzo trudna. Ma mniej niż 50 metrów długości. Jazda motocyklem MotoGP w takiej szykanie jest skomplikowana i bardzo wolna. Bautista i Baz się wywrócili. A że jest to taki zakręt, to wrócili na nitkę toru. To niebezpieczne. Na Komisji Bezpieczeństwa dowiemy się, co sądzą o tym inni kierowcy. Myślę, że wariant znany z Formuły 1 byłby lepszy. Nie wiem, czy tarki nie są tam zbyt wysokie, ale możemy zapytać o to Jacka. W nowym układzie nie mam żadnych zastrzeżeń do tarek, są w porządku i można po nich jeździć. Ale szykana powinna być szersza. Przyczepność jest bardzo podobna do tej w Jerez. Kiedy jest gorąco, praktycznie jej nie ma. Staramy się rozwiązywać inne problemy, bo tutaj raczej nie da się nic wskórać. Muszę z tego skorzystać, bo zazwyczaj idzie mi najlepiej właśnie w takich warunkach. Do tej pory wygląda to całkiem nieźle."

Aleix Espargaro:

"   Pozycja po pierwszym dniu nie jest zbyt dobra. Dzięki tylnej miękkiej oponie miałem sporo problemów, ruch na torze był bardzo duży, a gdy w końcu byłem na szybkim okrążeniu, 100 metrów przede mną przewrócił się Loris Baz w ostatniej szykanie. Było kilka wypadków, bo niektórzy zawodnicy próbowali skracać sobie drogę w tym miejscu. Ale jestem szczęśliwy, że motocykl pracuję lepiej niż oczekiwałem. Teraz czekam na sobotę."

Jorge Lorenzo:

"   Moja pozycja jest dobra. Drugie miejsce. Wcześniej na twardej oponie byłem trzeci. Ale nie koncentruje się na jakiś wielki wynik podczas tego weekendu. Chodzi o to, żeby mieć jak najlepsze tempo w niedzielę. Mamy jeszcze trochę czasu w treningach na poprawę motocykla. Nie podoba mi się szykana. Nie wiem, czy podjęliśmy właściwe decyzje w kwestii bezpieczeństwa. Jeżeli pomylisz się podczas hamowania i masz tam kogoś przed sobą, kolizja jest wtedy nieunikniona. Jeżeli stracisz przód na początku szykany i wywrócisz się, może się zdarzyć, że zawodnicy nie będą w stanie cię ominąć i nie sądzę, że da się to zmienić. Mam więc nadzieję, że nic się nie stanie. W porównaniu do testów, teraz tracę czas w innych sektorach. Dzisiaj dobrze sobie radziliśmy w ostatnim sektorze. Tylne opony nadmiernie się degradują. Najtwardsza mieszanka pozwoli nam na najbardziej równe tempo w niedzielę. Podczas testów zdobyliśmy podstawy, ale musimy mieć większą stabilność podczas przyspieszania. Mam problem z chatteringiem, co powoduje, że nie jestem szybki na wejściach w zakręty. Ale nasze tempo samo w sobie nie jest złe."

Andrea Dovizioso:

"   Kiedy wyjechałem dzisiaj na tor, byłem w szoku, jak niską ma przyczepność. W tych trudnych warunkach, motocykl był nie do opanowania. Ale testowaliśmy tutaj miesiąc temu i w związku z tym moje Ducati Desmosedici GP17 było bardzo szybkie i jest to ważne przed jutrzejszymi kwalifikacjami. W porównaniu do ubiegłego roku, układ toru w Barcelonie jest gorszy, ale to dobry kompromis, ponieważ w oryginalnym układzie, bandy były zbyt blisko toru. Innym problemem jest to, że w niektórych miejscach tarki są zbyt płaskie, co doprowadziło do tego, że wielu zawodników cięło zakręty. Tam gdzie są wyższe, jest to niemożliwe. Ryzyko upadku jest znacznie wyższe. Musimy postarać się poprawić naszą sytuację w jak najlepszy sposób."

Andrea Iannone:

"   W ubiegłym roku po wypadku Luisa Saloma zdecydowaliśmy się na taki układ toru i teraz ten obiekt jest zupełnie inny. Straciliśmy ostatnią część toru, która moim zdaniem była jednym z najlepszych odcinków na świecie. Nowe szykany nie podobają mi się. Ponadto, są bardzo mylące. Będę chciał podyskutować podczas Komisji Bezpieczeństwa, to trudny problem. Rano były trudne warunki, bo tor był w części mokry. Popołudniu nasze ustawienia były w porządku, ale mieliśmy problemy z elektroniką. Zwłaszcza w ostatniej części zakrętu. Motocykl jest bardzo trudny do opanowania ze względu na szybkość. Warunki są trudne dla wszystkich, ale my mamy naprawdę wiele problemów. Układ jest jaki jest. Myślę, że to się nie zmieni."

Valentino Rossi:

"   Szkoda, że w pierwszym treningu tor był mokry, przez co straciliśmy czas. Tor był wilgotny całą sesję. Przez to jest nam ciężko, bo w przeciwieństwie do Hondy i Ducati nie byliśmy tutaj na prywatnych testach, więc treningi w pełnym zakresie bardzo by się przydały. Przed nami dużo pracy. Drugi trening był jedyną możliwością do treningu. Szczerze mówiąc, było bardzo dobrze. Byłem dumny ze swojego tempa na wyścigowych oponach. Wprowadziliśmy kilka zmian. Myślę, że Marquez, Lorenzo i Dovi mają lepsze wyścigowe tempo ode mnie. Praca miękkiej tylnej opony nie jest optymalna. Jutro możemy zrobić postęp w ustawieniach przed kwalifikacjami. Po dzisiejszym dniu jestem jedynie dziesiąty, więc spodziewam się, że będzie lepiej. W trzecim treningu znowu czeka nas ciężka walka. Naszym głównym celem jest pierwsza dziesiątka, aby bezpośrednio wejść do Q2, to będzie bardzo ważne. W czwartym treningu musimy pomyśleć o doborze odpowiednich opon na wyścig."

Danilo Petrucci:

"   To był bardzo dobry początek weekendu, choć sprawdzaliśmy wiele różnych rzeczy w naszym Ducati. Układ toru Circuit de Catalunya nie odpowiada tylko i wyłącznie nam, więc mimo to było dobrze. Myślę, że degradacja opon będzie najważniejszym czynnikiem niedzielnego wyścigu. Myślę, że dzisiaj byłem jedynym zawodnikiem, który jeździł na twardych oponach. Widzę, że mogę być szybki także w drugiej połowie wyścigu. To, że mogę rywalizować z najlepszymi zawodnikami MotoGP ogromnie mnie cieszy."

Scott Redding:

"   Ogólnie rzecz biorąc, to nie był zły dzień, ale nadal borykamy się z chatteringiem. To ten sam problem, który wystąpił podczas sobotnich kwalifikacji w Mugello. Musimy się z tym uporać, aby przejść do Q2."

Tito Rabat:

"   Kilka tygodni temu odbyliśmy tutaj dobre testy. A w piątek udało nam się poprawić zaufanie do motocykla. Ustawienia będą miały ogromny wpływ na wyścig, ponieważ przyczepność jest bardzo niska, a będzie bardzo gorąco. W związku z tym, trzeba będzie oszczędzać tylne opony, jak tylko jest to możliwe. Nie będzie łatwo utrzymać wysokie tempo w wyścigu, ale myślę, że znowu mogę znaleźć się w okolicach pierwszej dziesiątki."

Maverick Vinales:

"   Rano czułem się bardzo dobrze, a motocykl świetnie pracował. Kiedy wyjechaliśmy na miękkich oponach, było bardzo dobrze.  Nie byliśmy daleko od czołówki, ale nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego popołudniu było zupełnie inaczej. Zazwyczaj nasz motocykl jest bardzo stabilny, a dzisiaj tak nie było. Za każdym razem, niezależnie czy opony były nowe czy używane, miałem problemy z przyczepnością i ciężko powiedzieć, co wywołuje ten kłopot. Jeśli chodzi o nowy układ, trzeba jechać po odpowiedniej linii. Takie zakręty są typowe dla wielu torów wyścigowych. Na pewno wersja 2016 była lepsza, ale tor jest taki sam dla wszystkich."

Dani Pedrosa:

"   Dzisiaj było trochę dziwnie, ponieważ warunki na torze były inne w porównaniu do tych podczas testów, być może z powodu porannego deszczu. Musimy zmniejszyć zużycie opon, ponieważ będzie to bardzo ważne w wyścigu. To jeden z najtrudniejszych punktów w kalendarzu, jeżeli chodzi o tą kwestię, więc jutro musimy poprawić ustawienia, żeby czasy naszych okrążeń były lepsze. Wiemy, że istnieje ryzyko uderzenia w zawodnika, który przewróci się w szykanie, rozmawialiśmy już o tym podczas Komisji Bezpieczeństwa w Mugello, więc zobaczymy. W każdym bądź razie, to bardzo wolna szykana, co mimo wszystko sprawia, że nie jest aż tak niebezpiecznie."

Marc Marquez:

"   Dzisiaj czułem się całkiem dobrze na motocyklu, ponieważ mamy dobrą bazę ustawień z testów, które odbyliśmy tutaj dwa tygodnie temu. W godzinach popołudniowych podczas drugiego treningu próbowaliśmy wprowadzić kilka zmian w motocyklu, ale ostatecznie chętnie powróciliśmy do ustawień z testów. Kiedy założyliśmy nowe opony, moje czasy były całkiem dobre. Jutro wypróbujemy twarde opony Michelin, aby zrozumieć, jaki wybór będzie najlepszy w wyścigu, ponieważ jutro powinno być trochę cieplej, co spowoduje, że warunki będą jeszcze cięższe. Postaramy się utrzymać tempo, które mieliśmy dzisiaj. Nowy układ toru jest inny, stary był bardziej naturalny, ale ostatecznie to ten sam tor i nadal jest przyjemny."


Źródło: speedweek.com, inf. prasowa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz