piątek, 30 czerwca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach przed GP Niemiec

Jonas Folger:

"   Byłem pod wrażeniem, jak duża była przyczepność mokrego toru. Dlatego na początku drugiego treningu byłem tak wolny, bo nie mogłem uwierzyć, że można tutaj jeździć tak szybko. Dlatego dopiero pod koniec treningu uzyskiwałem dobre czasy. Podczas pierwszego treningu przyczepność była normalna, ale to co działo się na mokrym torze, było niewiarygodne. Na suchym torze miałem bardzo dobre tempo i chciałem poprawić się podczas drugiej sesji, ale nie mogłem spełnić tego pragnienia. Chcieliśmy sprawdzić, czy nasze ustawienia są dobre. Niemniej jednak jesteśmy dość szybcy na mokrej nawierzchni. Rano na twardej oponie uzyskaliśmy jedenasty czas, choć prawie wszyscy zawodnicy założyli miękkie opony. Więc na suchym jest całkiem dobrze."

Jack Miller:

"   Wyjechałem na tor, gdy wciąż był bardzo mokry. Wiemy w jakim punkcie stoimy na mokrej nawierzchni, motocykl działa bardzo dobrze. Zmieniliśmy niektóre ustawienia na mokry tor i poczyniliśmy duże postępy. Czuję się całkiem dobrze i czekamy na kolejną sesję. Miejsce w Q2 będzie bardzo ważne, ponieważ w Q1 ciężko się przebić."

Johann Zarco:

"   To dobrze, że mieliśmy różne warunki podczas treningów. Po raz pierwszy prowadziłem motocykl MotoGP na Sachsenringu i było w porządku. Na nowych oponach zająłem siódme miejsce w pierwszym treningu i jak na razie jestem w Q2. To pozytywne, w przypadku, kiedy podczas trzeciego treningu będzie padać deszcz."

Jorge Lorenzo:

"   Dzień nie był zły, ale też nie wybitny. Dobrą rzeczą jest to, że nic się nie zepsuło, to pozytywny znak. W szybkich zakrętach jest duże ryzyko upadku. W moim przypadku nie było większych problemów. Nie byłem w stanie odpowiednio rozgrzać tarcz hamulcowych, przez co nie byłem w stanie pojechać odpowiednio szybko. Nie było czasu na poprawę czasów okrążeń. Dzisiaj nie miałem czasu, aby skoncentrować się nad pracą w suchych warunkach. Myślę, że wszyscy są zadowoleni z nowego asfaltu, ponieważ wszystkie nierówności zniknęły. Przyczepność jest bardzo dobra, zarówno gdy tor jest suchy, jak i mokry."

Valentino Rossi:

"   To był bardzo trudny i frustrujący dzień. Jazda w deszczu była straszna. Na suchej nawierzchni i na średnich oponach nie jest tak źle, ale niestety miałem problemy z nowym podwoziem. Więc wypróbowałem inny motocykl. W ostatnich dziesięciu minutach próbowałem wykręcić dobry czas. Niestety, całkowicie nie czułem przednich opon. Z miękkimi oponami miałem znacznie więcej kłopotów niż zwykle i nie byłem w stanie awansować do czołowej dziesiątki. To byłoby bardzo ważne, w kwestii awansu do Q2, ponieważ deszcz podczas trzeciego treningu jest bardzo możliwy. Na tę chwilę nie kwalifikuję się do Q2."

Andrea Dovizioso:

"   Jestem bardzo zadowolony z pierwszego treningu. Potwierdziliśmy nasze tempo na suchym torze i jestem bardzo szczęśliwy. Na mokrym torze mieliśmy podobne problemy do tych z Assen. Jednak w Holandii były to problemy z przyczepnością tylnej opony, natomiast teraz mamy problem z przednią oponą. W obu przypadkach było to przykre zaskoczenie. Tor jest teraz płaski i można eksperymentować z liniami przejazdu, bez oglądania się na nierówności. Przyczepność na mokrej nawierzchni jest szczególnie dobra, myślę że jesteśmy o cztery sekundy szybsi niż do tej pory!"

Pol Espargaro:

"   Mniej więcej wiemy, co będziemy robić w sobotę, czuję się całkiem dobrze. Mogłem szybko poprawić czasy okrążeń i wyprzedzać niektórych kierowców. W drugim treningu byłem dwunasty, to wszystko na co mogłem liczyć. Ogólnie rzecz biorąc, asfalt podczas deszczu jest bardzo dobry, gdy pada deszcz, nie trzeba długo czekać na to, aby zaczął wysychać. W piątek dużo padało, a mimo to pod koniec sesji tor był prawie suchy. Podczas pierwszego treningu tor także miał dużą przyczepność."

Dani Pedrosa:

"   Dzisiejszy dzień rozpoczął się całkiem dobrze, a dodatkowo mieliśmy okazję sprawdzić się w każdych warunkach. Mogliśmy sprawdzić, co zmieniło się w porównaniu z ostatnim tygodniem, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Zobaczymy, jaka będzie jutro pogoda, ale niezależnie od tego, mamy pomysły na pewne zmiany, musimy popracować nad oponami i niektórymi ustawieniami."

Marc Marquez:

"   Czułem się dość dobrze, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Chcielibyśmy, żeby w niedzielę było sucho, ale pogoda jest tutaj nieprzewidywalna. Jestem szczęśliwy, że kolejny rok z rzędu czuję się świetnie na tym torze. Nowa nawierzchnia dodatkowo mi pomaga. Dlatego w sobotę i niedzielę nadal mogę być szybki. Przyczepność na mokrym torze jest bardzo dobra. Na początku byłem trochę przestraszony, ale teraz czuję się naprawdę świetnie. Byłem zaskoczony, jak szybko wysycha tor, jednak wiatr odegrał w tym dużą rolę. Byliśmy szybsi o około cztery sekundy w porównaniu do zeszłego roku. Jednak na suchym torze nadal jest ślisko i musimy odpowiednio go nagumować. W sobotę najprawdopodobniej znów będziemy mieć do czynienia z deszczem. Cieszę się, że jesteśmy konkurencyjni niezależnie od warunków."

Maverick Vinales:

"   Po południu nie czułem się tak dobrze, jak rano, bo nie znalazłem odpowiednich ustawień na deszcz. Musimy ciężko pracować nad jazdą na mokrej nawierzchni. Chcemy być szybcy podczas wyścigu, jeśli będzie padało. Niemniej jednak, dzień poszedł naprawdę dobrze. Mamy bardzo duży potencjał. Ogólnie rzecz biorąc to był dobry dzień i liczę, że w trzecim treningu zrobimy postęp."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz