wtorek, 13 czerwca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po testach w Barcelonie

Jonas Folger:

"   Test poszedł bardzo dobrze. Moim zadaniem było testowanie różnych podwozi. Cieszę się, że je przetestowaliśmy, bo zapewnia nam to większą stabilność podczas hamowania. Potem wróciliśmy do wcześniejszego podwozia i pracowaliśmy nad mapowaniem silnika, co powinno nam pomóc w końcowej fazie wyścigu. Zespół dowiedział się kilku przydatnych rzeczy, które możemy wykorzystać w Assen. Sprawdzaliśmy także ciśnienie w oponach, aby przekonać się, jakie preferujemy. Miałem niegroźną wywrotkę, kiedy ustawiliśmy zbyt niskie ciśnienie, ale nic dramatycznego się nie stało. Ogólnie był to solidny weekend wraz z poniedziałkiem, zwłaszcza po Mugello. Tutaj zrobiliśmy duży krok. Nie mogę się już doczekać dobrego wyścigu w Assen."

Johann Zarco:

"   Testy poszły dobrze. Rano zdecydowaliśmy się poczekać, aż asfalt będzie trochę cieplejszy, a warunki będą podobne do tych w wyścigu. Skupiliśmy się nad zawieszeniem, aby znaleźć dobre czucie. Na oponach wyścigowych byłem dość szybki. Ważne było dla mnie, żeby spróbować pewnych rzeczy przed Assen i wyjechać na tor będąc zrelaksowanym."

Maverick Vinales:

"   Próbowaliśmy wielu rzeczy. Przetestowaliśmy nowe ustawienia motocykla. Czułem się dobrze przez cały dzień, co dodaje mi pewności siebie. Więc był to dla mnie dobry dzień. Wrażenia były bardzo pozytywne, nawet w popołudniowym upale, było znacznie lepiej. Przejechałem dużo okrążeń w zakresie 1:45-1:46."

Marc Marquez:

"   Opon z Misano nie sprawdzałem, bo były zbyt miękkie. W związku z tym, nie możemy wyciągnąć żadnych wniosków. Ale zacząłem testy z aktualną przednią oponą, ale symetryczną. Dało nam to większą stabilność i więcej zaufania do przodu motocykla. Wierzę, że asymetryczne opony są dobre na niektórych torach np. na Sachsenringu, Phillip Island, Red Bull Ringu, czy w Walencji. Przy tak wysokich temperaturach, nie są użyteczne. Mój najlepszy czas zrobiłem na oponach symetrycznych. Teraz będę mieć więcej zaufania do przodu. Myślę, że będę w stanie unikać wywrotek, które tak często przydarzały mi się w ten weekend. Muszę jednak bardzo uważać, żeby się nie wywracać. Testowałem kilka szczegółów, takich jak ustawienia elektroniki, ale nie mieliśmy nic nowego, ponieważ testowaliśmy tutaj trzy tygodnie temu. Po wielu okrążeniach, byłem w stanie lepiej zrozumieć motocykl. Czułem się komfortowo. Przednie koło oferuję większą stabilność."

Cal Crutchlow:

"   Testy były w porządku, dużo lepiej niż w wyścigu w niedzielę. Myślę, że znaleźliśmy przyczynę rozczarowującego wyścigu. Potwierdziliśmy to już podczas pierwszego wyjazdu. Następnie testowaliśmy kilka różnych rzeczy. Niestety, tuż przed 12 przydarzył mi się upadek i bolało mnie ramię i łokieć. Musiałem przerwać na chwilę testy. Naszym priorytetem jest teraz powrót na podium. Mam nadzieję, że zrobiliśmy na tyle dobrą robotę, że uda nam się to już w Assen. Czekam na ten wyścig. Nie byłem tam jeszcze na podium. Honda i mój zespół ciężko pracowali podczas tego wyścigu. To był trudny czas, ale wykonują świetną robotę."

Valentino Rossi:

"   Miałem problemy na wejściach w zakręty. Nigdy nie czułem się w tym w 100% wygodnie. Dlatego sprawdzałem nowe podwozie. Yamaha zawsze jest bardzo pracowita. Nowe podwozie jest lepsze. Motocykl jest łatwiejszy w prowadzeniu i bardziej pasuję do mojego stylu jazdy. Ale były też inne problemy, jak zużycie tylnej opony. We wtorek musimy przetestować kolejne części. Teraz mogę precyzyjniej prowadzić motocykl. To daję większą radość. Przez cały dzień jeździłem na wyścigowych oponach."

Pol Espargaro:

"   Przetestowaliśmy podwozie, które używamy już od kilku wyścigów, ale odkładamy je na bok, bo nie uważamy ich za szczególnie dobre. Ale nie było zbyt wiele czasu, żeby dokładnie to ocenić. Ponadto, zależy to w dużej mierze od toru i jego przyczepności. Podczas weekendu mieliśmy duże problemy z przyczepnością tyłu, staraliśmy się to rozwiązać. Otrzymaliśmy dużo informacji. Pracowaliśmy z nowym podwoziem w Mugello, żeby ocenić, czy jest lepiej, czy jest gorzej. Jednak w weekendy wyścigowe często jest na to zbyt mało czasu. Na szczęście, w Barcelonie będziemy jeszcze we wtorek i środę. We wtorek, tylko Mika wyjedzie na tor. Mamy jeszcze czas na przygotowanie się do wyścigu w Assen."

Mika Kallio:

"   Przejechałem wiele okrążeń, bo musiałem poznać nowy układ toru. W upale przyczepność była niska, więc szukaliśmy sposobu, żeby lepiej wykorzystać opony. Testowałem dwie nowe ramy i pracowałem nad elektroniką. W końcu pojechałem dobre okrążenie i nie byłem daleko od Pola. To dla mnie ważne. Przez kolejne dwa dni temperatura ma być jeszcze wyższa. To dobrze, bo w takich warunkach mamy znacznie więcej problemów niż inni producenci, zwłaszcza na dystansie wyścigu. Myślimy o pakiecie na Assen, ale poszukujemy również bazy na wszystkie tory wyścigowe."

Alex Rins:

"   Podczas mojej kontuzji, straciłem czucie motocykla MotoGP. Podczas pierwszego okrążenia myślałem, że jadę za szybko. Testy w Barcelonie były dla mnie bardzo ważne, aby odzyskać zaufanie i znaleźć limit. Cieszę się, że był to dobry dzień. Nie próbowaliśmy nic nowego. Po prostu przejechałem wiele okrążeń, a moja ręka jest w dobrym stanie. Od Austin, motocykl został tylko nieznacznie zmodyfikowany. We wtorek postaram się sprawdzić kilka rzeczy, w tym nowe podwozie. Upadłem w trzecim zakręcie, ale na szczęście z ręką nic się nie stało. Mam nadzieję, że będę mógł pojechać w wyścigu w Assen. We wtorek o tym zdecydujemy. Pierwsze okrążenia po takim wypadku oczywiście są bardzo trudne. Ale okrążenie po okrążeniu miałem coraz większe zaufanie do hamulca. Po operacji nie mogłem jeździć przez dwa tygodnie na żadnym motocyklu i to było dla mnie trudne. Ale trenowałem dwa razy dziennie, żeby ponownie zbudować tkankę mięśniową. Na tych motocyklach możesz być szybki tylko i wyłącznie wtedy, gdy masz odpowiednio dużo siły."

Andrea Iannone:

"   Sprawdzaliśmy kilka części, które testowaliśmy już w Jerez. Udało się potwierdzić, że są one lepsze. Sprawdziliśmy także nowe podwozie, które jednak nie przyniosło żadnych korzyści. Zaufanie do motocykla również nie zmieniło się mocno, ale zauważyłem kilka zmian na lepsze. Nasi inżynierowie potrzebują więcej czasu. Chcemy przygotować się z myślą o następnym sezonie. Mamy duże problemy z tylnym kołem, kiedy hamujemy w zakrętach. Ale rozumiemy coraz więcej."

Polub fanpage na Facebooku

Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz