niedziela, 30 lipca 2017

EWC: Podsumowanie wyścigu Suzuka 8 Hours 2017

   Zespół Yamaha Factory Racing Team wygrał czterdziestą, jubileuszową edycję wyścigu Suzuka 8 Hours 2017. Katsuyuki Nakasuga, Alex Lowes i Michael van der Mark, pozostawili w pokonanym polu zespół Kawasaki Team Green, w skład którego wchodzili Kazuki Watanabe, Leon Haslam i Azlan Shah, natomiast trzecią pozycję zajął zespół F.C.C. TSR Honda w składzie: Dominique Aegerter, Randy De Puniet i Josh Hook. 

   Ostatnia runda Mistrzostw Świata Endurance w sezonie 2017, rozpoczęła się o godzinie 11:30 czasu miejscowego. Zaraz po starcie, uformowała się czołówka, w której znalazły się trzy zespoły: Musashi RT Harc-Pro, Yamaha Factory Racing Team i Kawasaki Team Green. Już kilka minut po starcie, z walki o zwycięstwo w tegorocznym wyścigu wypadł zespół Yoshimura Suzuki, z powodu wywrotki Takuyi Tsudy. W pierwszych minutach wyścigu zawodnicy musieli uważać na krople deszczu w części toru, jednak ostatecznie tor nie został zalany deszczem. Po 30 minutach wyścigu Team Green odpadł od czołówki. Walkę pomiędzy sobą o prowadzenie w wyścigu toczyli Katsuyuki Nakasuga i Takumi Takahashi, przed pierwszymi pit stopami to Yamaha znalazła się na pierwszym miejscu.

   Na początku drugiej godziny wyścigu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, co wykorzystał zespół F.C.C. TSR Honda, który przesunął się na trzecią pozycję. W drugiej godzinie wyścigu pierwsze problemy zaliczył zespół Hondy z numerem 111, po wywrotce Juliena Da Costy, który nie mógł wziąć udziału w dalszej części rywalizacji, choć jego zespół powrócił do walki. 

   Podczas trzeciej godziny wyścigu, kolejne problemy miał zespół Yoshimura Suzuki, jednak wśród najważniejszych wydarzeń tej części wyścigu, z pewnością znalazła się wywrotka Takaakiego Nakagami, jeżdżącego w zespole Musashi, która pozbawiła szans na zwycięstwo ten zespół, a także problemy techniczne zespołu SERT. Yamaha znajdowała się na czele wyścigu, kolejne miejsca zajmowały kolejno: TSR, Team Green i Musashi. 

   Na początku czwartej godziny wyścigu zespoły F.C.C. TSR i Team Green znacząco zbliżyły się do siebie. Potem oba zespoły zjechały do boksów, jednak potem ponownie walczyły o drugą pozycję w wyścigu. 

   W piątej godzinie wyścigu kolejne problemy miał zespół Honda Endurance Racing. Pod koniec piątej godziny rywalizacji, ponownie oglądaliśmy walkę o drugie miejsce pomiędzy zespołami Team Green i TSR, z której zwycięsko wyszedł Dominique Aegerter, z powodu popełnienia błędu przez Leona Haslama w pierwszym zakręcie, który na szczęście zakończył się tylko wyjazdem poza tor.

   Podczas szóstej godziny wyścigu problemy z oświetleniem motocykla miał zespół Musashi, który po raz kolejny w tym wyścigu stracił cenny czas. 

   Na godzinę i 45 minut przed końcem wyścigu, zespół GMT94, walczący o tytuł Mistrza Świata Endurance w sezonie 2016/2017, musiał zjechać do boksów na odbycie 30-sekundowej kary stop&go, za wyprzedzanie na żółtej fladze przez Mike'a Di Meglio. Pod koniec siódmej godziny, problemy techniczne miał zespół YART, który jechał na doskonałym, piątym miejscu.

   W ósmej godzinie wyścigu pojawiły się problemy w zespole F.C.C. TSR Honda, gdzie podczas jazdy zapaliła się część motocykla. Mimo tego, Randy De Puniet był w stanie kontynuować jazdę, choć niestety z powodu nadplanowego zjazdu do boksów, jego zespół spadł na trzecią pozycję w wyścigu, a na drugim miejscu znalazł się zespół Team Green.

   W takiej kolejności zespoły dojechały do mety. W klasyfikacji Mistrzostw Świata Endurance, najlepszym zespołem okazał się GMT94 Yamaha, natomiast dotychczasowi mistrzowie świata i liderzy klasyfikacji generalnej, zespół SERT, musiał zadowolić się jedynie wicemistrzostwem. Trzecie miejsce przypadło zespołowi YART.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz