sobota, 1 lipca 2017

MotoGP: Wypowiedzi po kwalifikacjach przed GP Niemiec

Jonas Folger:

"   Po pierwsze, muszę powiedzieć, że jestem naprawdę szczęśliwy. Nie spodziewałem się piątego miejsca. To moja najlepsza pozycja startowa w tym sezonie, w dodatku wywalczona na własnym torze. Spodziewałem się, że kwalifikacje będą suche. Nie wiedziałem, jak będzie wyglądało moje tempo na mokrej nawierzchni. Widziałem, że w Q1 kierowcy osiągali bardzo dobre czasy, więc wiedziałem, że przyczepność jest dość dobra. Dlatego starałem się zaufać opon na deszcz. Przyjrzałem się stylowi jazdy Marca, jadąc za nim. Dzięki temu przejechałem dobre okrążenie. Podczas wyścigu najważniejsze będzie zachowanie spokoju."

Jorge Lorenzo:

"   Wczoraj mieliśmy trudny dzień, dzisiaj było znacznie lepiej, w każdych warunkach. Na suchym torze zmieniliśmy nieco ustawienia i nasza sytuacja się poprawiła. Próbowałem zmienić styl jazdy, łagodnie obchodząc się z gazem, dzięki czemu motocykl był bardziej stabilny. W deszczu również nie miałem problemów. Bardzo dobrze czuję opony. W porównaniu do zeszłego roku jestem znacznie szybszy. Szóste miejsce nie jest złe, to dobra pozycja wyjściowa. Ogólnie mogłem zebrać wiele potrzebnych danych do jazdy na mokrym torze, więc jestem zadowolony."

Valentino Rossi:

"   Dzisiaj znacznie się poprawiliśmy. Na suchym nie było fantastycznie, ale moje tempo nie odbiegało mocno od czołówki. Rano wylądowałem na szóstym miejscu, jednak na mokrej nawierzchni miałem kłopoty. W deszczu jesteśmy wolniejsi niż Honda i Ducati. Jutro wszystko może się zdarzyć. Mam nadzieję, że wyścig będzie suchy, bo mamy lepsze tempo. Musimy poprawić się w rozgrzewce, niezależnie czy będzie sucho, czy mokro."

Marc Marquez:

"   Z każdym rokiem wydaje się, że jest coraz trudniej. Mokre kwalifikacje to zawsze loteria, bo nie wiedziałem, czy będę dobrze się czuć na motocyklu. Ale czułem się dobrze od samego początku i znalazłem dobry rytm. Byłem coraz szybszy i byłem w stanie jechać bardzo szybko pod koniec sesji. Ku mojemu zaskoczeniu odkryłem, że tor jest coraz mniej przyczepny, kiedy wody na torze jest coraz mniej. Tor wysycha bardzo szybko, jednak musimy być skoncentrowani, bo jutro być może czeka nas wyścig flag-to-flag, ale jesteśmy przygotowani na każde warunki. Oficjalnym celem jest podium, ale oczywiście postaram się o ósme zwycięstwo z rzędu na Sachsenringu."

Danilo Petrucci:

"   Ponieważ jechałem w Q1, było dla mnie łatwiej od samego początku, aby znaleźć dobre tempo. Fakt, że kwalifikacje były mokre, zdecydowanie ułatwił mi zadanie. Nie jestem pewien, czy na suchym torze, byłbym w stanie zająć miejsce w pierwszym rzędzie. Dlatego jestem bardzo zadowolony. Trudno powiedzieć, co jutro będę w stanie osiągnąć, bo nie wiemy, jaka będzie pogoda. Ale bez względu na warunki, jesteśmy przygotowani do wyścigu."

Dani Pedrosa:

"   Oczywiście, że jestem szczęśliwy, bo zarówno na suchym jak i na mokrym torze jestem szybki. Już wczoraj poczyniliśmy postępy, a teraz zrobiliśmy kolejny krok do przodu. Jestem bardzo zadowolony z miejsca w pierwszym rzędzie, ponieważ pozycja wyjściowa jest tutaj bardzo ważna. Jest znacznie lepiej, kiedy zaczynasz wyścig na początku stawki. Nie wiem, jaka będzie pogoda, więc będziemy musieli zobaczyć, co nas czeka. Mamy dobrą konfigurację na wyścig, niezależnie od warunków."

Maverick Vinales:

"   Podczas hamowania i jazdy w zakrętach na mokrym torze, czułem się bardzo dobrze, jednak miałem problemy z przyspieszaniem. Ten problem jest już nam znany i musimy go rozwiązać. W dodatku, na suchym torze, nowe podwozie nie bardzo mi pasuje. Elektronika również sprawia kłopoty. Jeżeli wyścig będzie suchy, mamy znacznie większe szanse na dobry wynik."

Jack Miller:

"   Warunki w kwalifikacjach były dalekie od ideału, ale mieliśmy bardzo dobre tempo na mokrym torze. Myślałem, że nikt więcej nie będzie w stanie poprawić moich czasów, bo wydawało mi się, że w ostatnim sektorze jest znacznie więcej wody. Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszego dnia. Oczywiście, 13 miejsce nie jest najlepszą pozycją wyjściową. Ale jesteśmy gotowi do wyścigu, bez względu na to, co czeka nas jutro. W każdych warunkach mamy dobre tempo i będę starał się to wykorzystać najlepiej, jak to tylko możliwe."

Aleix Espargaro:

"   Nie jestem zadowolony z ósmego miejsca. To nie jest fantastyczny wynik, ale nie jest również katastrofą. Właściwie, moja pozycja wyjściowa do jutrzejszego wyścigu jest dobra. Ale po porannym treningu liczyłem na więcej. Mam nadzieję, że wyścig będzie suchy, bo nie miałem jeszcze takiego tempa w tym sezonie. Nie mogę się doczekać wyścigu. Ciężko przewidzieć, jaka pogoda będzie jutro o 14."

Andrea Dovizioso:

"   Dzisiaj było bardzo źle, nie jestem zadowolony z czasów moich okrążeń. Nie przejechałem dobrych kwalifikacji i czułem się zupełnie inaczej, niż wczoraj. Miałem duże problemy z oponami, wczoraj kiedy opony były mocno zużyte, przejeżdżałem najlepsze okrążenia. W wyścigu powinno być lepiej, ale nie zapominajmy, że wielu kierowców prezentuje podobny poziom, zwłaszcza gdy pogoda jest niepewna. Nie jestem zadowolony, bo chciałem znaleźć się w dwóch pierwszych rzędach. Ale obok mnie będą Valentino Rossi i Maverick Vinales. Wyścig będzie długi i będę musiał jak najlepiej go wykorzystać."

Pol Espargaro:

"   Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dzisiaj przetestować motocykl zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni, więc zdobyliśmy dane, których do tej pory nie mieliśmy. To bardzo ważne. Na mokrej nawierzchni byłem w stanie rywalizować z wieloma zawodnikami. Nawet Bradley i Mika mieli dobre wyniki, nie mogliśmy liczyć na więcej."

Johann Zarco:

"   Dziewiętnaste miejsce odbiega mocno od moich oczekiwań. Myślałem, że będę w stanie powalczyć o lepsze pozycje, ponieważ czułem się bardzo dobrze na motocyklu. Ale Sachsenring jest dla mnie szczególnym wyzwaniem i tak było i tym razem. Dzień skomplikował mój wypadek. Dzisiaj miałem zły dzień, jednak myślę, że w pierwszym sezonie w klasie MotoGP, może się to czasem przytrafiać."


Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz