sobota, 22 lipca 2017

WSBK: Wywiad z Raffaele De Rosą

W lipcu nie masz żadnego odpoczynku...

"   Tak, po rundzie na torze Laguna Seca poleciałem samolotem do Japonii i z powrotem byłem na torze. Podczas testów na Suzuce czułem się dobrze. Pierwszy raz tam jeździłem, więc starałem się wyczuć motocykl, ale przede wszystkim zapoznać się z moim zespołem i moimi kolegami, zwłaszcza z Daisuke Sakai, ponieważ Christian Iddon nie był obecny."

Jakie były twoje wrażenia?

"   Muszę powiedzieć, że tor jest bardzo długi, tak bardzo, że ciężko to sobie wyobrazić. Ponadto tor jest bardzo równy, w przeciwieństwie do tych w Europie i będę musiał się do tego przyzwyczaić. Jest tylko jedna rzecz, jaka mnie martwi."

Co takiego?

"   Bezpieczeństwo, moim zdaniem nie jest na najlepszym poziomie, bo w niektórych miejscach bandy są bardzo blisko toru, co budzi pewną grozę. Jeżeli chodzi o inne rzeczy, to czuć niesamowitą pasję lokalnych fanów. Pomimo niektórych problemów, czuję wielki entuzjazm."

Skąd pomysł na ośmiogodzinny wyścig?

"   Na początku sezonu, po wyścigu na torze Phillip Island, rozmawiałem o takiej możliwości startu z BMW. Potem pojawiłem się w Japonii i tak wyszło."

To twój debiut. Co jest najbardziej martwiącym aspektem?

"   Podczas testów wykonaliśmy wystarczająco dużo pracy, aby być przygotowanym do wyścigu i skupialiśmy się nad szybkimi zmianami kierowcy. Trzeba to robić co godzinę, podczas każdego pit stopu. Jestem bardzo ciekaw, jak dostosuję się do tego wszystkiego, choć upał będzie poważną przeszkodą."

Na jaki wynik stać BMW w tym wyścigu?

"   Trudno powiedzieć, myślę że pierwsza dziesiątka byłaby dobrym wynikiem jak na debiut."

W Mistrzostwach Świata Endurance rywalizuję Niccolo Canepa. Czy mógłbyś mu pomóc w walce o tytuł?

"   To prawda, niestety nie śledzę całego sezonu, ale wiem, że ma szansę na tytuł. Jak będzie trzeba, możemy ustalić cenę ( śmiech )."

Na Suzuce będziesz używać opon Bridgestone. W jaki sposób różnią się od opon Pirelli?

"   Jest trochę różnicy i to na plus. Według mnie na Bridgestone'ach można jechać w większym pochyleniu podczas pokonywania zakrętów. Ten aspekt wywarł na mnie szczególne wrażenie."

Na Suzuce będziesz mieć nowy początek. Czy jesteś przygotowany na rozpoczęcie wyścigu?

"   Nie próbowałem jeszcze startować w ten sposób, ale ze sportowego punktu widzenia, jest to całkiem ciekawe rozwiązanie ( śmiech )."

Twój znajomy, Valentino, dwa razy ścigał się w tym 8-godzinnym wyścigu. Czy dostałeś od niego jakieś rady?

"   Niestety nie, ponieważ obaj byliśmy zajęci w tym samym czasie i nie było szans, żeby się spotkać."

Przejdźmy do WSBK. Przed nami runda na torze Lausitzring. Czego możemy się spodziewać?

"   Lubię ten tor, w ubiegłym roku byłem na nim szybki w Superstockach i myślę, że w tym roku może być podobnie. To także domowy wyścig dla BMW i będę chciał pokazać się z lepszej strony, niż na torze Laguna Seca."

Czego dotychczas brakowało w tym sezonie?

"   Rozpoczęcie startów w Mistrzostwach Świata w środku sezonu nigdy nie jest łatwe. Brakuje nam kilku testów, przez co w niektórych wyścigach było gorzej, niż tego oczekiwaliśmy. Chciałbym, żeby w drugiej części mistrzostw zawodnicy Yamahy, Aprilii, czy MV Agusty byli w moim zasięgu."

Mówi się o tym, że zespół Althea zniknie z padoku World Superbike, jeśli dojdzie do zmian przepisów.

"   Czytałem i słyszałem te opinie, osobiście skupiam się w tej chwili na sobie. Z pewnością jestem w stanie zrozumieć myśli Genesio odnośnie tych regulaminów."

Masz pomysł na przyszłość? Czy jesteś zainteresowany BSB?

"   BSB mnie nie przekonuje, moim celem jest pozostanie w Mistrzostwach Świata Superbike w ambitnym projekcie i na konkurencyjnym motocyklu. Nic jeszcze nie wiadomo, ale mam nadzieję, że pozostanę z zespołem Althea."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz