sobota, 15 lipca 2017

WSBK: Wywiad z Marco Melandrim

Jak oceniasz weekend na torze Laguna Seca?

"   Podróż do Ameryki była dla mnie bardzo trudna. Nieoczekiwanie było bardzo gorąco, miałem problemy z moim motocyklem, przy niskich temperaturach rano byłem znacznie szybszy, natomiast w godzinach popołudniowych, kiedy asfalt był o 20 stopni cieplejszy, miałem problemy z przyczepnością, zarówno przodu jak i tyłu i nie mogłem pokazać się tak, jak tego oczekiwałem."

Czy Panigale ma problemy w wysokich temperaturach?

"   Okienko dobrych ustawień Panigale jest bardzo małe, gdy uda ci się w nich zmieścić, wszystko idzie bardzo dobrze, ale gdy temperatura jest zmienna, motocykl jest bardzo wrażliwy na wszystkie zmiany. Muszę znaleźć odpowiednią formułę, aby powiększyć ilość możliwych ustawień."

Drugi wyścig bezsprzecznie należał już do Jonathana Rea...

"   W niedzielę, Johnny i jego ZX10RR dokonali imponującego skoku do przodu. Poza niesamowitym początkiem, jaki pokazali zawodnicy Kawasaki mieli niesłychaną łatwość w jeździe przez zakręty, przerzucali motocykl z niesamowitą prostotą."

Czy waszym problemem może być dwucylindrowy silnik?

"   Mamy znacznie niższy moment obrotowy, co jest charakterystyczne dla dwucylindrowego silnika. Ja, Davies i Fores, musimy znaleźć właściwy sposób przyspieszania i znaleźć odpowiednią równowagę mocy silnika."

Jednak w Misano wydawało się, że wasz pakiet był doskonały podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu...

"   To prawda, testy przeprowadzone w Misano na pewno mi pomogły, bo każdy tor na tym motocykl jest dla mnie nowy. W Misano byłem w formie, jakiej bym sobie życzył i mam nadzieję, że test na Lausitzringu, który odbędziemy w przyszłym tygodniu, pomoże mi trochę podczas weekendu wyścigowego."

Czy zakończysz swoją karierę na dwucylindrowym silniku? Czy jednak chcesz doczekać jazdy na jednostce V4?

"   Nie wiem, muszę jeszcze wiele się dowiedzieć przy pracy z obecnym motocyklem. Ale myślę, że jeżeli nasza firma jest w stanie zaprojektować i zbudować silnik V4, to robią to, ponieważ widzą w nim większy potencjał. Myślę jednak, że musimy skupić się na końcówce tego sezonu."

Czy w 2018 r. pozostaniesz w zespole Aruba?

"   Nie mam jeszcze podpisanych umów, mam opcję żeby kontynuować współpracę z Ducati, ale moje i ich intencje muszą się zgadzać. Wyniki nie są w tej chwili czynnikiem, od którego zależy nasza umowa. Myślę, że w przyszłym roku nadal będę w zespole Ducati i nadal będę ścigać się na dwucylindrowym silniku."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz