środa, 1 marca 2017

MotoGP: Wywiad z Danilo Petruccim

Czujesz odpowiedzialność, jadąc na fabrycznym motocyklu?

"   Tak i to bardzo, ale to jest normalne. Teraz nie będę mieć żadnych wymówek ( śmiech). W tej chwili rzeczywiście będę mógł się porównywać z Jorge Lorenzo i Andreą Dovizioso, którzy wygrywali wyścigi i zdobywali tytuły mistrzowskie, a ja nie mam na koncie ani jednego, ani drugiego."

W jaki sposób chcesz się zbliżyć do nich?

"   Presja jest bardzo duża, pracuje nad tym, aby zmniejszyć do nich straty, ale nie jest to łatwe. Chcę, żeby Ducati mogło na mnie liczyć. Chcę skorzystać z okazji jaką mam."

Teraz czeka cię pewny rodzaj testu...

"   Wiedziałem, że tak będzie i można było się tego spodziewać i to jest w porządku. W tej chwili jestem najwolniejszy z kierowców na fabrycznym motocyklu Ducati. Widzę przyszłość w jasnych barwach, myślę że jestem w stanie walczyć o podium i zwycięstwa."

Ducati ma wyjątkowego testera, jakim jest Casey Stoner...

"   Ma niepowtarzalny styl i jego umiejętności są zupełnie inne od każdego innego zawodnika. Z pewnością nie zapomniał jak się jeździ ( śmiech)."

W rzeczywistości był w stanie być najszybszy podczas testów...

"   Patrząc tylko na jeden dzień testów, może to zwodzić na manowce, jednak miałem okazję zobaczyć jego telemetrię i muszę powiedzieć, że on jest kimś wybitnym jak Maradona. Czy trenuje, czy nie, zawsze potrafi jechać szybko."

Ale co może myśleć kierowca, który ściga się w MotoGP o tym, że pokonuje go emeryt?

"   Wszyscy się denerwują, kiedy jakikolwiek kierowca jest przed tobą. To normalne, ponieważ w MotoGP każdy zawodnik jest przekonany o tym, że jest najlepszy na świecie. Wytłumaczeniem zaistnienia takiego faktu jest to, że on mógł skupić się na szybkiej jeździe w testach, a my uważaliśmy, żeby nie zrobić sobie krzywdy, mając w perspektywie cały sezon startów."

Można się czegoś od niego nauczyć?

"   Mam dobre relacje z Casey, mój tata pracował z nim i znają się od dzieciństwa. Problem polega na tym, że jeździ bez używania przedniego hamulca i opiera się na przyspieszeniu, a to jest całkowite przeciwieństwo, tego co robię. Ale jego rady bardzo mi pomogły i jestem szczęśliwy, że mogłem zastosować je w praktyce."

Innym zawodnikiem od którego możesz się czegoś nauczyć, jest Jorge Lorenzo. Jak myślisz, czy poradzi sobie na Ducati?

"   Odbył już kilka testów, ale może nadal nie mieć jasnej sytuacji. Myślę, że Jorge nie jeździ jeszcze na 100% możliwości, zdałem sobie z tego sprawę widząc jak jeździ."

Zauważyłeś jeszcze jakieś inne rzeczy?

"   Nie dostosował się do Ducati w takim stopniu, żeby być szybkim. On lubi być bardzo metodyczny w swoich działaniach, ale na razie ma z tym problem. To zawsze kwestia czasu, Vinales od razu po przesiadce na Yamahę prezentował dobre tempo."

Myślisz, że Vinales będzie trudnym orzechem do zgryzienia dla Rossiego?

"   Rozmawiałem z Valentino przez telefon i był zaskoczony, jak bardzo szybki jest Maverick. Myślę, że będzie w stanie walczyć o mistrzostwo."

Jakie są twoje cele?

"   Pierwsza dziesiątka na koniec sezonu, to mój główny cel. Podczas testów dużo czasu spędziłem na analizie danych innych kierowców i zawsze byłem w stanie znaleźć coś, co mi pomagało."


Źródło: gpone.com

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz