sobota, 22 kwietnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach przed GP Ameryk

Valentino Rossi:

"   Ponieważ do tej pory piątki były bardzo złe, 8 i 4 miejsce można uznać za dobry wynik. Nie zrobiłem nic specjalnego. Początek był lepszy niż w dwóch pierwszych rundach, dziś rano byłem w czołowej dziesiątce, a popołudniu dzięki miękkim oponom zrobiłem bardzo dobre okrążenie. Czułem się lepiej na motocyklu. Poranek zacząłem na ustawieniach, które znaleźliśmy w Argentynie i M1 spisywała się dobrze. To było dla nas ważne, sprawdzić czy to, co znaleźliśmy w Termas przyniesie nam jakieś korzyści także na innych torach i było w porządku. Oznacza to, że jesteśmy coraz bliżej uzyskania podstawowej bazy. Musimy popracować jeszcze nad hamowaniem, a także nad oponami."

Maverick Vinales:

"   Myślę, że mamy szansę na to, aby zwyciężyć w niedzielnym wyścigu. Używam podobnej konfiguracji do tej z Argentyny i czuje się bardzo dobrze, dzisiaj udało mi się przetestować opony na dystansie wyścigu, co bardzo mnie interesowało. Zespół wykonuje dobrą robotę, ale musimy ustalić jeszcze kilka rzeczy. Musimy skupić się nad elektroniką, aby poprawić przyspieszenie na wyjściu z zakrętu nr 11, a także w trzecim sektorze, gdzie Marquez jest bardzo mocny. Wiem, że każdy wyścig jest inny, ale moim celem jest dać z siebie 100% od pierwszego do ostatniego zakrętu."

Marc Marquez:

"   Nie mogę pojeździć Yamahą, żeby dowiedzieć się, jakie są jej mocne strony. Yamaha wydaje się bardzo stabilna i że z roku na rok ma coraz lepsze przyspieszenie. Będę musiał skupić się nad hamowaniem, w tej chwili jesteśmy już zadowoleni z wykonanej pracy na starych oponach, ważniejsze będzie jednak znalezienie odpowiednich ustawień na wyścig. Ogólnie dzisiaj poszło całkiem dobrze, a w drugiej części zacząłem czuć się bardziej komfortowo na motocyklu, ale jest kilka obszarów, nad którymi musimy popracować, zwłaszcza nad przodem motocykla. Pozytywne jest to, że w ciągu dnia byliśmy w stanie wykonać wiele pracy i przetestować wszystkie dostępne opony, nawet miękkie, aby zobaczyć jak reagują. Popołudniu zrobiliśmy krok do przodu z elektroniką, znaleźliśmy dość dobrą podstawę, choć nadal chcemy rozwiązać pewne problemy. Liczę na kontynuację dobrej pracy, bo musimy poprawić się w czwartym sektorze."

Dani Pedrosa:

"   Udało nam się poprawić po pierwszym treningu i spróbować innych rzeczy oraz wszystkie opony. Teraz musimy wykorzystać wszystkie nasze informacje najlepiej, jak tylko umiemy, aby zrobić kolejny krok naprzód. Chcemy poprawić się w pierwszym i trzecim sektorze, żeby jak najlepiej przygotować się do wyścigu."

Jorge Lorenzo:

"   Czuje się lepiej i jestem dość blisko Dovizioso, tylko 0.4 sek. za nim na tak długim torze, więc nie jest źle. Wypróbowałem ustawienia, które mają pomagać w szybkich zakrętach. Będziemy próbowali iść dalej w tym kierunku. Maverick i Marc są daleko przed nami, ale w moim zasięgu są miejsca 3-5. Jutro rano chcę wypróbować miękkie opony, które mogą być lepsze dla Ducati i nie wykluczam, że użyje ich w wyścigu. Poprawiliśmy kilka szczegółów, które dają mi więcej pewności siebie w niektórych zakrętach i jesteśmy coraz bliżej czołówki. Przyznaje, że to mój najlepszy do tej pory piątek, pozycje są podobne jak w Katarze, ale tutaj czuje się znacznie lepiej. Musimy pracować nad tym, aby przód lepiej pracował w szybkich zakrętach, zrobiliśmy postęp, ale potrzebujemy jeszcze trochę więcej. To kwestia tego, żeby nie myśleć o możliwych wywrotkach, co powoduje ograniczenia."

Andrea Dovizioso:

"   Niestety Maverick i Marc są bardzo daleko, mam nadzieję, że będę w stanie się do nich zbliżyć. Wybór opon będzie mieć ogromny wpływ na przebieg wyścigu i możemy mieć z nim problem. Wydaje się, że w najbliższych dniach temperatura będzie niższa, więc opony będą pracowały w inny sposób i zobaczymy co się stanie. Pod koniec treningu ustanowiłem dobry czas, więc się nie martwię. Popołudniu wypróbowałem nowe ustawienia, co było ciekawe, bo w niektórych aspektach zyskaliśmy, a w innych straciliśmy, musimy zrozumieć, dlaczego tak było. Od zeszłego roku wiele się zmieniło, nowe opony, brak skrzydeł. W niektórych miejscach zyskuje dużo, ale na prostej tracę 0.4 sek.Ciężko porównywać nowe i stare motocykle."

Andrea Iannone:

"   Dziś rano mieliśmy wiele problemów, niektóre z nich udało nam się rozwiązać. Mamy o wiele lepsze tempo, ale sytuacja nadal nie wygląda tak jakbym sobie tego życzył. Chcę walczyć z najlepszymi, tak jak w ostatnich latach, choć przychodziło mi to z trudem. Będziemy pracować, ale to wymaga cierpliwości. Mamy problemy z hamowaniem i elektroniką. Zrobię wszystko, żeby było lepiej, bo jest mi bardzo przykro z powodu takiej pozycji. Gdyby udało mi się przejechać idealne okrążenie, uzyskałbym czwarty czas. Problem polega na tym, że nie możemy znaleźć lepszych ustawień. Suzuki ciężko pracuje i mocno mnie słucha, więc jest to pozytywne. Myślę, że od połowy sezonu będzie lepiej. Jutro będziemy jeździć bez żadnych skrzydeł pod owiewkami, a następnie zdecydujemy, która konfiguracja jest lepsza na kwalifikacje."

Johann Zarco:

"   Jestem bardzo zadowolony z tego dnia. W Argentynie zdałem sobie sprawę, że w MotoGP trzeba pracować inaczej niż w Moto2 i trzeba przede wszystkim myśleć o wyścigu. Dzisiaj przejechałem wiele okrążeń na starych oponach. Ale w tym samym czasie musimy walczyć o wejście do czołowej dziesiątki przed kwalifikacjami i to może być stresujące. Nie myślałem jednak zbyt dużo i teraz muszę trochę odpocząć. Pod koniec treningu założyłem nowe opony i wszystko poszło dobrze. Wystarczy zachować spokój i dobrze się bawić."


Źródło: gpone.com
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz