czwartek, 13 kwietnia 2017

WSBK: Wywiad z Raffaele De Rosą

To niezła niespodzianka od BMW?

"   To piękny prezent na Wielkanoc. Oczywiście nie jestem szczęśliwy z powodu, dlaczego tak się stało, nie chciałem, żeby ktoś rezygnował. W pierwotnym planie miałem przejechać cztery rundy w Mistrzostwach Świata, jednak pojadę praktycznie w całym sezonie."

Kiedy się dowiedziałeś?

"   Kilka dni temu Genesio zadzwonił do mnie i powiedział, żeby się przygotować, bo będę jeździć do końca sezonu w Mistrzostwach Świata. Nie wiedziałem o tym, że Reiterberger się wycofał, choć można było to sobie wyobrazić."

Jaka była twoja reakcja?

"   Tego dnia byłem w łóżku z gorączką i przeziębieniem. To było niesamowite, nie miałem nic, a tu nagle dowiedziałem się, że będę jeździł w Mistrzostwach Świata Superbike."

Jak spędziłeś ostatnie miesiące, obserwując wyścigi z pit wall?

"   W tym czasie regularnie odbywałem treningi na motocyklu. Jednak w pewnym momencie brakuje intensywności i motywacji, kiedy nie widzisz żadnego celu. Nie byłem bardzo rozczarowany, jednak myślałem o takich zawodnikach, jak Giugliano czy Guintoli, którzy byli zmuszeni przejść do BSB, bo w WSBK nie było dla nich miejsca."

Jesteś przyjacielem Valentino Rossiego. Co powiedział ci, kiedy dowiedział się, że nie masz gdzie się ścigać?

"   Usłyszałem to po wyścigu w Katarze, kiedy pogratulowałem mu i życzyłem szczęścia w Argentynie. Wtedy powiedział, że zasługuje na motocykl w WSBK."

W ubiegłym roku, na torze Misano, Valentino pocieszał cię po tym, co się stało, kiedy walczyłeś w wyścigu z Leandro Mercado. Czy w tym roku również się tam spotkacie?

"   Mam nadzieję, że uda mu się znaleźć czas w sobotę po południu. Po kontakcie z Mercado powiedział mi, że trochę zbyt optymistycznie podchodzę do sposobu pokonywania zakrętów ( śmiech). Jesteśmy przyjaciółmi i wkrótce będziemy razem jeździć na enduro."

Powróćmy do teraźniejszości. Co myślisz o wycofaniu się Markusa?

"   Myślę, że wypadek z zeszłego sezonu wpłynął na wyniki w zeszłym, a także w tym sezonie. Jest mi bardzo przykro, bo to szybki kierowca, z którym miałem dobre stosunki. Być może stracił odpowiednie zaufanie do motocykla."

Zimą okazałeś się szybszy od niego...

"   W testach chciałem potwierdzić, że mogę być konkurencyjny. Zespół to wiedział, bo byłem od niego szybszy także podczas występu z dziką kartą w Katarze, w sezonie 2016. Niestety nie było możliwości, żeby wystawić trzeci motocykl i bardzo mnie to zasmuciło."

Zadebiutujesz za dwa tygodnie w Assen. To dobre miejsce do testu?

"   Assen to tor, który bardzo lubię. W zeszłym roku wygrałem tam swój pierwszy wyścig w Superstockach. To wymagający tor jak Donington, ale jestem przekonany, że weekend może być pozytywny, choć mam świadomość, że pogoda może odegrać ważną rolę."

W Assen znów zmierzysz się z Mercado...

"   Jestem szczęśliwy, że znowu będę mógł się z nim porównywać po walce w sezonie 2016. Bardzo doceniam jego opinie, w których mówi, że bardzo zasługuję na motocykl w klasie Superbike."

Co jeszcze potrzeba BMW?

"   Myślę, że konieczne jest dla nas zrobienie kroku do przodu w kierunku elektroniki. Myślę, że jest to aspekt, na którym najwięcej tracimy w porównaniu z innymi kierowcami."

Co jest twoim celem?

"   Miejsca w pierwszej dziesiątce. Motocykl jest coraz lepszy i mamy wszystko, żeby tego dokonać, ponieważ w zeszłym sezonie zająłem dziewiąte miejsce podczas drugiego wyścigu w Katarze."


Źródło: gpone.com

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz