sobota, 8 kwietnia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach przed GP Argentyny

Valentino Rossi:

"   To był bardzo trudny dzień, jestem bardzo daleko od czołówki i nie będę tego ukrywał. Miałem nadzieję, że będę się czuł tak samo dobrze, jak w wyścigu w Katarze, zamiast tego, wróciłem do sytuacji z testów. Mam problemy z przodem motocykla i nie jestem w stanie przejeżdżać zakrętów w odpowiedni sposób. Nie mogę jeździć na M1 dobrze i tracimy w każdej części toru. Poza dziesiątką jest bardzo wielu świetnych kierowców, tracimy 0.9 sek. Mam nadzieję, że jutro rano będzie dobra pogoda i uzyskamy bezpośredni awans do Q2, ale to będzie bardzo trudne, ponieważ jesteśmy daleko od najlepszych. Jedynymi z najlepszych zawodników, którzy byli w stanie sobie tutaj poradzić to Maverick i Marc, reszta nie wiem czemu, nie radzi sobie. Trudno jechać na tym torze tak, jak w ubiegłych sezonach, być może inni mają te same problemy. Gdybym znał odpowiednie ustawienia motocykla, już bym ich używał. Vinales jest bardzo mocny na tym motocyklu, my musimy znaleźć odpowiednią równowagę. Cieszymy się, że opona gwarantuje w wyścigu stabilne tempo, jednak chcielibyśmy, żeby wybór opon był szerszy. Tor jest czystszy niż w zeszłym roku, więc wykonano dobrą robotę, jednak pojawiło się wiele dziur. To sprawia, że trudno prowadzić, zwłaszcza w pierwszej części toru."

Aleix Espargaro:

"   Dzisiaj czułem się nieco dziwnie na motocyklu. Nie znalazłem jeszcze takich odczuć jak w Katarze, zwłaszcza jeżeli chodzi o hamowanie. Myślę, że będzie lepiej, gdy tor zacznie się oczyszczać, ale w tej chwili nadal jesteśmy zbyt daleko najlepszych czasów, żeby komfortowo czuć się na motocyklu. Kolejną kwestią, nad którą musimy popracować jest przód motocykla. Jesteśmy w pierwszej dziesiątce i to jest pozytywne, prognoza zapowiada, że jutro będzie padał deszcz, więc ten czas może dać nam kwalifikację do drugiej części. W kwalifikacjach użyję miękkiej mieszanki, ale w wyścigu powrócę do opon, których dzisiaj używałem. Najlepsze czasy miałem na pośredniej mieszance, ale twarda mieszanka gwarantuję lepszą stabilność."

Sam Lowes:

"   Dziś trudno było dobrać właściwe opony we właściwym czasie, ponieważ warunki bardzo szybko się zmieniały. Myślę, że mogłem być lepszy o kilka dziesiątych sekundy, ale w tej chwili nie jest to istotne. Jestem zadowolony, bo czuje się o wiele bardziej komfortowo na motocyklu niż w Katarze, a nie mogliśmy być bardziej konkurencyjni, zwłaszcza, jeśli chodzi o wyścigowe tempo. Wiemy, że musimy się poprawić i nie popełniać żadnych błędów, żeby nasze osiągi stale rosły. Czy jutro będzie padać? Jeżeli tak, to nam to nie zaszkodzi, bo może być ciekawie."

Maverick Vinales:

"   Czuje się świetnie na motocyklu. M1 działa dobrze, używam podstawowej konfiguracji, która jest podobna do tej z Kataru i musiałem naprawdę niewiele zmienić. Czułem się komfortowo od pierwszego okrążenia. Krok po kroku jest coraz lepiej i myślę, że możemy jeszcze się poprawić przed wyścigiem. Ale jesteśmy szybcy i to jest ważne. Musimy poprawić przyczepność, a to nie jest łatwe na tym torze. Wydaje się, że na wyścig będą lepsze twarde opony, które działają dobrze od samego początku, ale nie wiadomo, jak będą sprawowały się pod jego koniec. W tym celu będziemy kontynuować pracę nad elektroniką, żeby znaleźć więcej przyczepności."

Karel Abraham:

"   Ducati zawsze było motocyklem, który do mnie pasował. W 2011 r. byłem krok od zostania debiutantem roku, a teraz myślę, że mam najlepszy motocykl, jaki kiedykolwiek miałem. Jestem bardzo zadowolony z wyników i musimy kontynuować naszą pracę. Dziś rano mieliśmy większą przyczepność niż popołudniu i udało nam się jeszcze bardziej poprawić. Zaczęliśmy drugi trening, wyjeżdżając na tych samych oponach co w pierwszym treningu, pracujemy nad wyścigiem i osiągamy dobre czasy."

Alvaro Bautista:

"   Jestem bardzo zadowolony, z tego, jak się dzisiaj czułem. Popołudniu użyłem pośrednią mieszankę na przednim kole, aby zrozumieć, co będzie najlepszym wyborem przed wyścigiem. Muszę powiedzieć, że otrzymałem pozytywną odpowiedź. Muszę spróbować poprawić się na wyjściach z zakrętów, kiedy otwieram gaz, a także wtedy, kiedy hamuje. W długich zakrętach, motocykl ma tendencję do wyjazdu poza tor. Trzeba się do tego przyzwyczaić, wiedząc że motocykl ma swoje wady i zalety."

Danilo Petrucci:

"   Używałem czegoś innego niż inni zawodnicy Ducati. Jestem zadowolony z mojego występu i z tego, że znalazłem się w pierwszej dziesiątce. Myślę, że po testach nastąpił progres. W zimie nie jeździłem za dużo i teraz nabieram zaufania do nowego motocykla. Muszę powiedzieć, że nie jestem dzisiaj zaskoczony."

Loris Baz:

"   Niestety, dziś rano miałem problemy z jednym z motocykli, ale nie było to nic poważnego. Pierwszy trening na tym torze zazwyczaj służy do czyszczenia toru. Próbowaliśmy kilku rozwiązań i udało nam się znaleźć tempo na twardszych oponach. Później wykorzystaliśmy bardziej miękkie opony, żeby postarać się być bardziej konkurencyjni."

Marc Marquez:

"   Wyjechałem z linii wyścigowej i dlatego się przewróciłem, ale poza tym, to był dobry dzień. Ja zostałem trochę z tyłu, ponieważ podstawowa konfiguracja nie była zbyt dobra, miałem pewne problemy, ale potem krok po kroku poprawialiśmy się, bardzo ciężko pracując podczas drugiej sesji. Czasy nie są złe, ale musimy poprawić się w niektórych aspektach, ponieważ nie czuje się dobrze. Tracę dużo w drugim sektorze toru i potrzebuję lepszego przyspieszenia. Jeżeli będzie padał deszcz, to też może zmienić wszystko. Szczerze mam nadzieję, że będziemy jeździli po suchym torze, ponieważ nie znalazłem jeszcze dobrych ustawień i muszę je jeszcze poprawić. Maverick jest nieco przede mną. Z jakiegoś powodu, Pedrosa, Lorenzo i Valentino mieli jakieś problemy, ale trzeba ciężko pracować i wykorzystać 100% tego, co mamy. Dzisiaj wypróbowałem prawie wszystkie dostępne opony,resztę być może będę miał okazję przetestować jutro."

Dani Pedrosa:

"   Dzisiejsze problemy mocno wpłynęły na moje czasy i przez to nie znalazłem się w czołowej dziesiątce. Bardzo istotne, będzie dla nas, żeby jutro nie padało i żebyśmy mogli poprawić czasy i znaleźć się w drugiej części kwalifikacji. Kiedy upadłem, prawdopodobnie nie rozgrzałem w odpowiedni sposób opon, albo przekroczyłem swoją granicę. Nie wiem, dlaczego tyle satelickich Ducati jest w czołówce, ale musimy skupić się na nas, zaryzykować decydując, jakie opony wybrać na wyścig."

Andrea Dovizioso:

"   Jeżeli mamy problemy, to zależą one od wielu aspektów, nie są one łatwe do zlokalizowania, nie mówiąc już o ich rozwiązaniu. Denerwuje mnie to, bo nie jesteśmy w pierwszej dziesiątce, bo to utrudnia cały weekend, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że może padać deszcz. Oczywiście nie ma sensu wypowiadać się zbyt negatywnie, ponieważ możemy uzyskać awans poprzez Q1."

Jorge Lorenzo:

"   Na pewno jest to zła pozycja, zarówno rano jak i popołudniu, choć w pierwszym treningu różnice nie były tak wielkie. Przykro mi, bo dobrze czułem się na motocyklu, jednak nie mieliśmy  odpowiednich opon. Gdybyśmy zdecydowali się na bardziej miękkie, moglibyśmy znaleźć się bliżej czołowej piątki. Mam nadzieję, że jutro kwalifikacje będą suche. Udało mi się znaleźć zaufanie do motocykla, dlatego jestem optymistą. Zrobiliśmy kilka zmian, oczywiście czegoś mi brakuje. Ale chcę być optymistą, ponieważ może być tylko lepiej."

Andrea Iannone:

"   Jestem bardzo zadowolony. Dzisiaj rano udało mi się ustanowić najlepsze czasy bez zmian opon na nowe. Popołudniu wszystko przetestowaliśmy i nawet do końca nie rozumiemy, dlaczego na twardych oponach jesteśmy szybsi niż na miękkich. Jestem spokojny, wiemy co musimy poprawić, przyspieszenie jest jeszcze zbyt małe i nie mam odpowiedniego zaufania przy użyciu hamulca w zakrętach, bo przednie koło się blokuje. Ale jak powiedziałem, mamy pomysły i jestem pewny siebie."

Alex Rins:

"   Dzisiaj rano kostka mnie nie bolała, tak jak się spodziewałem, a ja szybko dostosowałem się do toru. Mogę być szybki w zakrętach, bo stopa mi w nich nie przeszkadzała. Popołudniu odczuwałem większy ból, zwłaszcza po kilku okrążeniach i nie mogłem być szybki. Jutro zażyję jakieś środki przeciwbólowe i zobaczę, czy mi pomogą."


Źródło: gpone.com


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz