piątek, 19 maja 2017

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach w Le Mans

Jack Miller:

"   W godzinach porannych czułem się na motocyklu jak w domu. Tor początkowo był dość mokry, więc wyjechałem na tor na deszczowych oponach. Potem założyłem slicki, 2-3 okrążenia były dość trudne, potem jechałem coraz szybciej, ale musiałem wielokrotnie zmieniać linię jazdy. Ale jestem szczęśliwy, bo ryzyko się opłaciło. Warunki w pierwszym treningu były trudne, jak przyzwyczaiło nas do tego Le Mans. Jest tak samo, jak rok temu. W drugim treningu było zbyt mokro na slicki. Poza tym dziesięć minut przed końcem znowu zaczęło padać. Postanowiłem, że nie będę używać nowego kompletu opon i zostać w boksach. To nie miało znaczenia, bo i tak miałem najszybszy czas okrążenia. Czuję się dobrze. To był dobry dzień."

Jonas Folger:

"   Rano było dobrze. Od twojego zaufania zależało, na ile ryzykujesz, kiedy tor zaczął przesychać. Nie każdy miał slicki i kończył sesję na deszczowych oponach. Z tego powodu mój wynik nie był tak dobry. Popołudniu mieliśmy poważne problemy z przyczepnością, co było dziwne, bo podczas testów na mokrej nawierzchni nigdy nie mieliśmy problemów. Musimy dowiedzieć się, dlaczego tak się stało. Myślę, że trzeba zmienić balans motocykla i dociążyć tylne koło."

Andrea Dovizioso:

"   Rano nie mieliśmy dobrych warunków do pracy, bo tor w połowie był mokry, a w połowie suchy. Zdecydowaliśmy się na użycie obu motocykli i stopniowe zaprzyjaźnianie się z tymi warunkami. Później założyliśmy slicka na tył, ale na przodzie mieliśmy oponę deszczową, stąd daleka pozycja. Ale popołudniu gdy było całkowicie mokro, potwierdziliśmy że jesteśmy szybcy w tych warunkach. To był łatwy dzień. Myślę, że większość kierowców miała problemy z prawą stroną opon. Mam nadzieję, że w trzecim treningu będzie sucho i zakwalifikuje się do Q2."

Maverick Vinales:

"   Jazda po tym torze jest teraz przyjemnością. Mimo, że popołudniu warunki były bardzo trudne, czułem się bardzo dobrze. Byliśmy w stanie poprawić elektronikę, ale musimy poprawić przyczepność. Opony Michelin są bardzo dobre."

Johann Zarco:

"   To był dobry pierwszy dzień w domowym grand prix. Pierwszy trening rozpoczęliśmy na mokrym torze, a potem tor przesychał. Pod koniec byłem w stanie sprawdzić ustawienia na suchą nawierzchnię. Dlatego byłem w stanie przejechać solidne okrążenie. To może pomóc mi w kwalifikacjach, które będą tutaj bardzo istotne. Nowy asfalt jest lepszy w tych warunkach. Muszę jeszcze zdobyć zaufanie na mokrej nawierzchni. Muszę poprawić kilka rzeczy. Dzięki temu będę szybszy, gdy pogoda będzie taka jak dziś."

Karel Abraham:

"   W Le Mans po raz ostatni byłem dwa lata temu i po raz pierwszy na nowym asfalcie. To był dobry dzień, założyliśmy slicki w odpowiednim momencie, dzięki czemu zajęliśmy miejsce w pierwszej dziesiątce. W drugim treningu byłem przedostatni, ale tylko i wyłącznie dlatego, że miałem problemy techniczne. Nasz występ był bardzo dobry."

Alvaro Bautista:

"   W pierwszej sesji jeździliśmy po przesychającym torze, a w drugiej było całkowicie mokro. Teraz wreszcie czuję motocykl, tak jak chcę. Dzięki nowym ustawieniom, od pierwszego okrążenia czułem się komfortowo."

Valentino Rossi:

"   To był trudny dzień, bo tor nie był wystarczająco suchy. Musimy dowiedzieć się w sobotę, czy na suchym torze będzie lepiej. Dzisiaj nie było to możliwe, ale mogliśmy zobaczyć, jak zachowuje się motocykl na mokrej nawierzchni. Do tej pory mieliśmy z tym poważne problemy, zwłaszcza w Jerez. W drugim treningu byłem dość konkurencyjny. Niestety potrzebowałem dużo czasu, żeby rozgrzać opony na mokry tor, ale tak z nimi jest. Czuję się mocniejszy niż w Jerez. Liczę, że jutro będzie sucho. Jestem ciekaw jak Yamaha będzie zachowywać się w tych warunkach i czy będzie lepiej niż w Jerez."


Źródło: speedweek.com
  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz