czwartek, 25 maja 2017

WSBK: Dorna zastanawia się, jak zatrzymać dominację Kawasaki i Ducati

Scott Smart, szef techniczny Mistrzostw Świata Superbike:

"   Jeśli zespoły otrzymałyby ekstra silniki, tak jak kiedyś w MotoGP, w przypadku nowych motocykli, lub producentów, którzy nie byli w stanie wygrywać wyścigów na suchej nawierzchni, skutki finansowe dla fabrycznych zespołów nie byłyby duże, ale dla zespołów prywatnych, wykorzystujących te same motocykle, to może być niemożliwe. W odniesieniu do konkretnych części motocykla, trudno jest powiedzieć, jakie rozwiązanie byłoby uczciwe. Na przykład, jeden z zespołów, mógłby wprowadzić specjalną część w silniku, a inny jakieś inne podwozie. Trudno jest to rozstrzygnąć obiektywnie i sprawiedliwie. Jeżeli koszty rozwoju nowych części będą bardzo duże, a wyniki będą spełniać kryteria, przywileje zostaną usunięte. Wobec tego, tracimy to co zyskaliśmy na rozwoju, a dodatkowo dużo pieniędzy. Przywileje muszą być sprawiedliwe, a czy jest to sprawiedliwe dla zespołów, które w tej chwili dominują, albo przynajmniej wygrywają wyścigi? Niektóre zespoły chcą, aby różne zespoły miały do dyspozycji inne mieszanki opon, co byłoby zmianą równą dla wszystkich zespołów. Jest wiele punktów widzenia. Czy sześcioosobowy zespół powinien być konkurencyjny względem zespołu fabrycznego? Czy starsza maszyna będzie szybsza, niż nowa? Czy ściganie powinno być najważniejsze? Jeśli wygrywają najlepsi zawodnicy, albo najlepsze motocykle, wszystkie punkty widzenia są ważne. Regulacje mogłyby być bardziej otwarte, tak jak w MotoGP. Wszystkie zmiany pozwolą zespołom na równe traktowanie, jednak większość z nich będzie znacznie ograniczona, jeżeli chodzi o budżet, co wyklucza pełne zaangażowanie wśród zespołów prywatnych. Szukamy sprawiedliwych sposobów odnalezienia równowagi. Powinniśmy zadać sobie jedno pytanie - czy miała by być to seria, w której będzie jeden dostawca motocykli, jeden dostawca opon - ale co wtedy z zawodnikami i zespołami? Teraz nie jesteśmy daleko od tego pomysłu. Więc może to..."


Źródło: bikesportnews.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz