środa, 7 czerwca 2017

Moto2: Wywiad z Carmelo Ezpeletą

Carmelo, czy rozważyliście wiele opcji, zanim zdecydowaliście się na Triumpha?

"   Jak zawsze mieliśmy różne opcje dostępne do rozważenia i wybraliśmy najlepszą ofertę w naszej opinii. Sezon 2019 będzie wyzwaniem, to będzie nowa era dla tej klasy, bo zmieni się nie tylko silnik, ale również podwozie i elektronika. Wiele zmian. Wysłuchaliśmy również opinii zespołów, które powiedziały nam, że są bardzo dumne z klasy Moto2, ale czas odświeżyć jej sposób działania."

Jaka była reakcja producentów podwozi?

"   Byliśmy bardzo zainteresowani tym tematem, kontaktowaliśmy się nie tylko z obecnymi producentami podwozi, ale także z nowymi i mogę powiedzieć, że niektóre z nich widzieliśmy już kiedyś w tej klasie i chcą do niej wrócić. Myślę, że to normalne, ponieważ klasa Moto2 jest polem bitwy dla konstruktorów podwozi i muszą przekonać zespoły do korzystania z ich podwozia. Uważamy, że zespoły Moto2 będą mieć wiele możliwości."

Silnik zmienia się z czterocylindrowej jednostki 600cc na trzycylindrową jednostkę 765cc, co sprawi, że Moto2 będzie jeszcze bardziej unikalne i nie będzie takie jak Supersporty.

"   Dokładnie. Uważamy, że jest to dobre dla tej klasy, ponieważ innymi możliwościami, jakie mieliśmy, było używanie seryjnego silnika dwu albo czterocylindrowego Hondy. Chcemy jednak radykalnej zmiany. Niezawodność jest ważniejsza niż wydajność, ale jesteśmy również pewni, że wydajność będzie podobna lub nawet lepsza niż obecnie. Nie tylko ze względu na nowy silnik, ale także nową elektronikę."

Elektronika na sezon 2019, stworzona przez Magneti Marelli będzie podobna do tej z MotoGP?
 
"   Tak, kierowcy narzekali, że w Moto3 i MotoGP jest elektronika, a w Moto2 nie ma praktycznie nic. Możemy wiec stworzyć jasną skalę. W Moto2 będzie trochę więcej elektroniki niż w Moto3, ale trochę mniej niż w MotoGP."

Czy Honda była otwarta na przyjęcie innego producenta w Moto2?

"   Ogólnie rzecz biorąc, im więcej producentów, tym lepiej. Wydaje się, że świat MotoGP jest satysfakcjonujący i jest to czas na wprowadzenie nowego producenta i to europejskiego producenta. Nie jest źle."

Czy koszty zespołów Moto2 się zmienią?

"   Będą takie same. Nadal będziemy używać losowej dystrybucji silników, którymi nadal będzie zarządzać firma ExternPro. Już teraz pracują nad nowym silnikiem. Ponieważ jest to nowe partnerstwo, myślę że współpraca pomiędzy firmą ExternPro a Triumphem będzie się zacieśniać."


Źródło: crash.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz