Valentino Rossi:
" Podczas testów mogliśmy w końcu popracować w normalny sposób. Dzięki ustawieniom, które dzisiaj znaleźliśmy, wyścig mógłby być lepszy. Niestety, nowe podwozie nie jest lepsze niż poprzednie. Jednak testowaliśmy różne ważne rzeczy i zrozumieliśmy coś, co pozwoli rozwiązać nam nasze problemy w przyszłości. Weekend wyścigowy był bardzo trudny, ponieważ nasz motocykl nie był dopasowany do opon. To był największy problem. Zrozumieliśmy coś na koniec testu, ale moje odczucia były takie same. Mam nadzieję, że opony w Le Mans będą przyjazne dla motocykla. Myślę, że możemy rozwiązać problemy z ustawieniami na krótką chwilę, ale bardziej długoterminowo potrzebujemy nowego materiału. Nie wiem co zrobić, ale musimy jakoś to rozwiązać."
Marc Marquez:
" Jestem zadowolony z testu. Mogliśmy dużo popracować. Spędziłem prawie pół dnia nad tym, żeby dostroić nowy wydech i motocykl pod siebie. To było bardzo ważne. To było pozytywne. Teraz musimy zdecydować, czy użyć go w Le Mans, czy wykonać testy porównawcze. Ale zrobiliśmy postęp na używanych oponach. To był dla nas pozytywny dzień. Cal Crutchlow jeździł już z nowym wydechem podczas weekendu wyścigowego, to dało nam bazę. Jednak dla mojego stylu jazdy, musieliśmy dostosować wszystko na nowo. Wydech pomaga nam w przyspieszeniu, które jest bardziej płynne. Zapewnia nam także większy moment obrotowy, którego brakowało nam w zeszłym roku. Kiedy zrobiłem testy porównawcze, czasy były bardzo podobne. Dla mnie, starsze opony są lepsze. Testowałem je i zapewniają większą stabilność podczas hamowania, nawet w zakrętach są lepsze. Wolę te opony. Ale Michelin musi uzyskać opinię wszystkich kierowców, jednak mam nadzieję, że dostarczą te opony na wyścig."
Maverick Vinales:
" Porównaliśmy ustawienia do tych z wyścigu. Wynik był zupełnie inny niż w niedzielę. Mógłbym jechać z tempem 1:40, co oznacza, że miałbym podobne tempo do Marca i Daniego. To frustrujące. Ale musimy patrzeć w przyszłość. Wypróbowaliśmy wiele rzeczy. Niektóre z nich były pozytywne, a inne negatywne. Na Le Mans mamy już dobrą konfigurację, ale będziemy starali się ją poprawić. W symulacji wyścigu pojechałem 10-12 okrążeń z pełnym zbiornikiem paliwa, tą samą konfiguracją motocykla i tymi samymi oponami. Ale było zupełnie inaczej. Wiem, co miało wpływ na wyścig. Ale w poniedziałek przetestowaliśmy to ponownie, żeby być pewnym. W niedzielę na 16 okrążeniu miałem czas 1'41.9. W poniedziałek mój czas 16 okrążenia to 1'40.8. To ponad jedna sekunda różnicy. To bardzo dużo. Mogliśmy znaleźć się na podium, a być może wygranie walki z Pedrosą i Marquezem. W wyniku symulacji testowaliśmy nowe podwozie, które nie jest złe. Mamy kilka zalet, które lubię, ale musimy spojrzeć na dane w bardziej szczegółowy sposób, ale mam nieco większą przyczepność, co jest ważne na niektórych torach. Więc mogę w szybszy sposób wychodzić z zakrętów. To ważne na torach typu stop-and-go. Ale czułem się nad starym podwoziu przez cały dzień bardzo dobrze. Jeśli mam jechać wyścig na nim, to mogę to zrobić. Nie mam z tym problemu, ponieważ przejechałem wiele okrążeń i czasy były dobre. Lubię przednią oponę, na której jeździłem w Argentynie. Potem udałem się na testy w Le Mans. Tam też było dobrze. Dlatego dla mnie nie ma żadnego problemu, żeby korzystać ze starego podwozia."
Jonas Folger:
" Ten test był bardzo wnikliwy. Udało nam się poprawić w niektórych ważnych obszarach. To było przez nas zaplanowane, żeby zacząć testy wcześnie i wcześniej je skończyć, przed tym jak asfalt nie będzie już w dobrym stanie. Nasze zadania były dostosowane do tych ram czasowych i były podobne co w niedzielnym wyścigu. Pracowaliśmy nad problemami, z którymi zmagaliśmy się w wyścigu. Skupiliśmy się na pracy nad przodem. Nie tylko ja, ale także wielu innych kierowców miało z nim problemy, co pokazało wiele wywrotek. Zmieniając balans motocykla, mamy ten problem pod kontrolą. Motocykl jest teraz znacznie bardziej stabilny. W zasadzie zmienił się charakter mojego motocykla, więc musiałem zmienić styl jazdy. Przejechaliśmy niewiele okrążeń w porównaniu do innych, ale były bardzo dobre i zrobiliśmy duży postęp. Osiągnęliśmy nasz cel, którym było wyeliminowanie najważniejszych problemów. Mam tu na myśli zmniejszenie ryzyka upadków, które było wysokie przez cały wyścig. Ponadto Michelin dostarczył inne przednie opony na ten test i nie wszyscy kierowcy je wypróbowali. Jestem pod wrażeniem, bo motocykl jest teraz bardzo stabilny, zwłaszcza na hamowaniach. Zyskałem dużo pewności siebie."
Jorge Lorenzo:
" Dzisiaj nie mieliśmy żadnych części, ale wypróbowałem 3-4 różne ustawienia, a niektóre były lepsze niż te w wyścigu. Przejechałem więcej kilometrów i czuje się trochę lepiej, test był bardziej optymistyczny. Czuje się bardzo dobrze na hamowaniu, mogę powiedzieć, że na Ducati można łatwiej walczyć z Yamahą, a stabilność jest duża. Jestem bardzo zadowolony. Jestem optymistą, bo już w Argentynie była duża poprawa, a potem także w Austin. W porównaniu do Kataru, to zupełnie inny świat. Starsze opony są dla nas gorsze, mają mniejszą przyczepność na zakrętach. Byłem wolniejszy podczas korzystania z nich. Gdyby opony były nadal do wyboru, to nie miałbym nic przeciwko, żeby inni używali tych opon. Ale dla nas najlepiej byłoby jeździć nadal na nowych oponach i chciałbym, żeby wybór zadowalał wszystkich. W poniedziałek będziemy jeszcze testować na Mugello, gdzie chcemy sprawdzić, czy motocykl faktycznie jest lepszy."
Źródło: gpone.com, speedweek.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz