piątek, 28 października 2016

MotoGP: Wypowiedzi po piątkowych treningach na torze Sepang

Valentino Rossi:

"   Podczas porannego treningu mieliśmy okazję jeździć po suchym torze, jednak w niektórych miejscach toru znajdowały się mokre plamy, więc było bardzo ciężko i trzeba było zachować pełną koncentrację i być ostrożnym, bo było niebezpiecznie. Mam nadzieję, że w następnych dniach warunki będą bardziej przejrzyste, albo będzie całkiem sucho, albo mokro. Dzisiaj nie było źle, ale deszcz przesychał zdecydowanie zbyt wolno."

Jorge Lorenzo:

"   Dzisiaj mieliśmy ciężki dzień, z bardzo zróżnicowanymi warunkami pogodowymi. Rano pierwszy raz jeździłem po nowym asfalcie i wydaje mi się, że jest on bardzo przyczepny. Nie byliśmy wśród najszybszych kierowców, bo na ostatni przejazd założyliśmy twarde opony, nie miałem czasu na poprawę czasów okrążeń. Popołudniu mieliśmy mokry tor, więc wszystko się skomplikowało, dlatego że tor zaczął przesychać, więc ostatecznie zdecydowaliśmy się zostać w garażu. Ciężko wyciągnąć jakieś wnioski z dzisiejszego dnia."

Marc Marquez:

"   W godzinach porannych nie czułem się zbyt dobrze. Od dwóch dni mam grypę żołądkową. Mimo tego, że nie czułem się w 100% formie, przejechałem 16 okrążeń. Po tym wysiłku, czułem się jeszcze gorzej, bo się odwodniłem. Kiedy zobaczyliśmy, jak wygląda stan toru przed drugim treningiem, zdecydowaliśmy się nie brać w nim udziału. Mam nadzieję, że w sobotę się poprawimy. Myślę, że rezygnacja z jazdy w drugim treningu, była słuszną decyzją. Trzeba przystąpić w dobrym zdrowiu do jutrzejszego dnia, a w szczególności do niedzieli." 

Maverick Vinales:

"   Rano czułem się dobrze. Biorąc pod uwagę, że to był dopiero pierwszy trening, a także, że tor był w niektórych miejscach mokry, było naprawdę dobrze. Popołudniu łatwo było popełnić błąd, dlatego nie podejmowaliśmy zbędnego ryzyka. Pod koniec sesji zdecydowaliśmy się na slicki, spodziewamy się, że będziemy mieć stabilne warunki pogodowe w sobotę i będziemy jeździć po suchym torze. Nowy asfalt zapewnia większą przyczepność. Nie rozumiem jednak, dlaczego tor tak powoli przesycha. Bardzo spodobała mi się modyfikacja w ostatnim zakręcie, bo sprawia, że jest to nietypowy zakręt."

Scott Redding:

"   Jestem zadowolony z naszej pracy w godzinach porannych. To była wyjątkowa sytuacja, bo mieliśmy do czynienia z nowym asfaltem, a także dość brudnym torem. Początkowo byłem nieco ostrożny, ale z okrążenia na okrążenie, czułem się coraz lepiej. Na miękkiej tylnej oponie, ustanowiłem świetny czas, który daje mi dużo pewności siebie. Popołudniu warunki się zmieniły i niemożliwym było poprawić najlepsze czasy z poranka. Teraz musimy zobaczyć, jakie warunki czekają nas w sobotę."

Andrea Iannone:

"   Od samego początku czułem się dobrze na motocyklu. Ból nie utrudnia mi zbyt mocno jazdy. Wraz z moim zespołem, stwierdziłem, że nie ma sensu brać udziału w drugiej sesji, ponieważ było niebezpiecznie i istniało ryzyko odnowienia się kontuzji w razie upadku. Z mojego dzisiejszego występu, mogę być zadowolony. Mimo, że nie jechałem w czterech ostatnich rundach, od razu znalazłem się z powrotem w czołówce. Do Marca straciłem zaledwie 0.311 sek. Maverick i Scott byli zaledwie kilka setnych sekundy przede mną. Kiedy jest sucho, nowy asfalt jest bardzo dobry, bo jest bardzo przyczepny. Jednak w miejscach, gdzie jest mokro, trzeba być ostrożnym."


Źródło: motogp.com, speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz