środa, 23 listopada 2016

Moto2/Moto3: Wypowiedzi kierowców testujących w Walencji

Fabio Quartararo:

"   Wcześniej mieliśmy już dwa dni testów na torze w Jerez, gdzie udało mi się zapoznać z motocyklem Kalex. Przejechaliśmy tam bardzo wiele okrążeń. Również w Walencji było bardzo dobrze i zebraliśmy cenne doświadczenie. Motocykl jest znacznie większy, cięższy i ma znacznie więcej mocy, ale w tej chwili jestem już dobrze obeznany. Mój nowy zespół jest fantastyczny. Zmiana kategorii miała dla mnie bardzo duży sens, ponieważ z powodu budowy mojego ciała, ciężko mi było przyjąć dobrą pozycję aerodynamiczną na motocyklu Moto3. Teraz czuję się o wiele lepiej, bo mam więcej miejsca. Masa motocykla jest dla mnie największą różnicą. Ale styl jazdy również jest zupełnie inny, trzeba inaczej hamować, inaczej dodawać gazu, no i motocykl jest cięższy, więc trudniej go przerzucać w zakrętach. Teraz muszę skupić się na pracy nad oponami oraz pozycją na motocyklu. Teraz już lepiej rozumiem tą maszynę i wiem, jak ją prowadzić. Tutaj trzeba przejeżdżać szerzej zakręty, po to, aby móc wcześnie dodać gazu, to dla mnie nowość, ale bardzo mi się to podoba. Maszyna Moto3 jest zupełnie inna, tutaj jest zabawa."

Romano Fenati:

"   Z każdym wyjazdem na tor było coraz lepiej. Oznacza to, że zespół pracuje we właściwym kierunku. Teraz udajemy się na przerwę zimową, podczas której będę się przygotowywać do przyszłorocznych testów."

Jules Danilo:

"   W suchych warunkach mamy jeszcze wiele do poprawy. Każdy z nas dokonał jedynie niewielkie zmiany, ponieważ staramy się znaleźć dobre wrażenia przy wejściach w zakręty."

Patrik Pulkkinen:

"   Nawet w deszczu poszło zaskakująco dobrze. Teraz będę zawodnikiem w mistrzostwach świata, dla mnie to jak sen. Motocykl różni się od tego z pucharu Red Bulla. Sprzęgło jest inne, silnik jest bardziej wydajny, motocykl ma lepsze hamulce, jest znacznie łagodniejszy i ma wiele zalet. Odnosi się to także do podwozia. Moim największym problemem jest w tej chwili jazda w zakrętach, muszę być bardziej agresywny. W tej chwili jeżdżę zbyt miękko i szeroko. Agresywna jazda będzie najważniejszą rzeczą, której muszę się nauczyć przed rozpoczęciem sezonu."

Jakub Kornfeil:

"   Myślę, że silnik Peugeot jest bardzo dobry. Znacznie lepszy, niż się tego spodziewałem. Jestem bardzo zadowolony, że wybrałem ten zespół. Szczególnie jestem zadowolony z tego, jak działa motocykl, pierwszy dzień był bardzo przyjemny. Gdy po raz pierwszy usiadłem na nowej maszynie, zauważyłem że pozycja na motocyklu jest zupełnie inna. Po 60 okrążeniach, byłem w stanie jeździć z dobrymi czasami. Na razie nie eksperymentowałem z motocyklem. Jestem bardzo szczęśliwy. Drugiego dnia przejechałem tylko 20 okrążeń, ale szybko się zorientowałem, że motocykl na mokrej nawierzchni ma świetny potencjał. Nie ryzykowałem zbyt wiele, ale chciałem dobrze się poczuć na motocyklu." 

Enea Bastianini:

"   Zespół jest dla mnie nowy, ale nadal jeżdżę na Hondzie. Dlatego było mi łatwiej. W tym teście, czułem się o wiele lepiej niż w Jerez. Współpraca z moją nową ekipą, przebiegała znacznie sprawniej. Moje pierwsze doświadczenia z tym zespołem są bardzo dobre. Mieliśmy całkiem dobre tempo i jesteśmy zadowoleni. Dla mnie zmiana zespołu nie była jakąś wielką zmianą, bo język włoski i hiszpański, są do siebie bardzo podobne. Rozumiemy się z moim zespołem bardzo dobrze. Testy poszły gładko."

Miguel Oliveira:

"   Jestem zadowolony z motocykla, zespół pracuje bardzo dobrze. Ale oczywiście, wiele jest jeszcze do zrobienia. Mieliśmy tylko trzy dni testów na nowej maszynie w suchych warunkach. Znaleźliśmy już kilka ciekawych rzeczy, dzięki czemu motocykl powinien być łatwiejszy w obsłudze nawet dla mechaników, jestem bardzo optymistycznie nastawiony przed kolejnym testem w lutym. Kalex jest dla nas największym punktem odniesienia, bo oni są najbardziej doświadczeni i mają najwięcej informacji. Nasz motocykl naprawdę jest bardzo dobry. Z przyczepności jestem bardzo zadowolony. Oczywiście, oprócz tego są aspekty, które musimy jeszcze poprawić. Jednym z przykładów jest to, że motocykl musi być bardziej stabilny, nawet na nowych oponach. To byłby wielki krok."

Remy Gardner:

"   Osiągnęliśmy znaczny postęp, dlatego byłem przekonany, że w drugim dniu będzie jeszcze lepiej. Mieliśmy pewne problemy w poniedziałek, ale zespół zorientował się, co było nie tak, więc popołudniu udało nam się wprowadzić zmiany do ustawień i było znacznie lepiej. Ale wciąż mamy sporo pracy. "

Francesco Bagnaia:

"   Jestem bardzo zadowolony z naszej pracy, którą wykonaliśmy w poniedziałek i wtorek. Byliśmy bardzo szybcy, zarówno na suchym jak i na mokrym torze, co jest dla nas bardzo ważne z punktu widzenia przyszłego sezonu. W poniedziałek skoncentrowaliśmy się na ustawieniach na suchy tor. Pracowaliśmy bardzo dobrze i osiągnęliśmy wielkie postępy. To było bardzo ważne, żeby przejechać wiele okrążeń na używanych oponach. Czasy w granicach 1'36.0 są dla mnie bardzo dobre jak i dla całego zespołu. Na mokrym torze byłem szybki już od pierwszych okrążeń. W przyszłym roku być może nie będę zaniepokojony, kiedy będzie padać deszcz. Jestem nowicjuszem, mój zespół także debiutuje w klasie Moto2, jednak na przerwę zimową udajemy się z dobrym samopoczuciem, to bardzo ważne, sezon 2017 będzie bardzo ciekawy. Lubię motocykl Moto2, pasuje do mojego stylu jazdy. To ważny aspekt przy zmianie klasy."


Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz