poniedziałek, 28 listopada 2016

MotoGP: Wywiad z Tito Rabatem

Jaka jest twoja ocena debiutanckiego sezonu w MotoGP?

"   To był bardzo trudny sezon, ale nauczyłem się bardzo dużo o tym, jak zachowuje się motocykl MotoGP, lepiej się na nim czuje i zrozumiałem, jak to wszystko działa. Musimy myśleć pozytywnie, a najbardziej pozytywną rzeczą jest to, że w przyszłym sezonie będę mieć jeszcze jedną szansę i mam dobrą bazę z tego sezonu."

Ile zmieniłeś się od pierwszych testów na motocyklu MotoGP do dzisiaj?

"   Zmieniłem się w każdym calu. Sposób jazdy, myślenia, sposób ułożenia na motocyklu, to nad czym się skupiam podczas jazdy i wiele innych rzeczy. Najważniejszą rzeczą, której się nauczyłem, jest cierpliwość. Wiem, gdzie jest moje miejsce, i wiem ile czasu trzeba spędzić na motocyklu, aby osiągnąć cel, który sobie wyznaczyliśmy."

Musiałeś rozwinąć się również mentalnie?

"   Tak, dużo się zmieniło od początku sezonu. Dojrzałem, zarówno jako zawodnik, jak i w życiu. Na początku tego sezonu, wszystko toczyło się bardzo szybko, więc było to dla mnie bardzo trudne. Teraz jest znacznie lepiej, mam więcej czasu na podejmowanie decyzji."

Który moment w tym sezonie był najlepszy, a który najgorszy?

"   Oczywiście, najlepszym momentem była moja pierwsza jazda na motocyklu MotoGP. To było niesamowite uczucie. Będę pamiętać również wyścig w Misano. Pomimo upadku, to był mój najlepszy wyścig w tym sezonie. To był dzień, w którym czułem się najlepiej. Z drugiej strony, Mugello było dla mnie najgorszym wyścigiem, bo wywróciłem się i złamałem obojczyk."

Jaka jest twoja ocena dwóch dni testów w Walencji?

"   W pierwszym dniu staraliśmy się przetestować nowe opony i byliśmy bardzo zadowoleni z wyników. W drugim dniu, skupiliśmy się nad tym, aby ograniczyć działanie wheelie. Byłem bardzo zmęczony po południu, ale miałem dobre czasy. Oczywiście nie mogę być zadowolony z osiemnastego miejsca na koniec testów, ale czułem się bardzo dobrze, a najważniejsze było to, że nie miałem żadnych awarii, nie mogę się już doczekać, żeby rozpocząć pracę w przyszłym sezonie, bo ten rok zakończył się bardzo dobrze."

Jakie są dobre punkty pierwszych przedsezonowych testów?

"   Jestem bardzo zadowolony z trzech powodów. Po pierwsze i najważniejsze, nowa rama. Daję mi dobre czucie przodu motocykla i mam więcej miejsca do zmiany ustawień, jeżeli brakuje mi odpowiedniej przyczepności lub szybkiej jazdy w zakrętach. To daje mi wiele nadziej przed przyszłym sezonem. Po drugie, jestem bardzo zadowolony z mojej ekipy. Zapewnia dobrą atmosferę i rozumiemy się bardzo dobrze. A kolejnym powodem jest Julian, który stał się dla mnie impulsem."

Czy sądzisz, że Julian Simon ci pomoże?

"   Trening z kimś kogo się zna i jest wymagający, jest czymś pozytywnym, bo musisz dać z siebie wszystko. Będę trenować na torze Almeria, razem z nim, przez 2-3 dni w tygodniu. To dla mnie bardzo dobre. On pracuje razem z moim zespołem i obserwuje linię przejazdu, a potem mówi mi, co robię źle, a potem staram się to poprawić. To bardzo fajna osoba i świetnie jest spędzać z nim czas."

Co planujesz w zimę?

"   Miałem operację tydzień temu, musiałem wyjąć wszystkie płytki z obojczyka i nadgarstka. Teraz muszę trochę odpocząć, żeby potem móc nabrać trochę siły, a potem zacznę trening i przygotowania do nowego sezonu."

Zmienisz coś w swoich przygotowaniach?

"   Myślę, że powinienem trenować na motocyklu z większą grupą ludzi, to dodaje pewności siebie. Myślę, że do tej pory za mało trenowałem na siłowni. Chcę poświęcić dużo czasu jeździe na rowerze, ale oczywiście nie mogę zapomnieć o odpoczynku."

Jakie są twoje cele na następny sezon?

"   Chciałbym zakończyć sezon w czołowej dziesiątce, przejeżdżać dobre wyścigi, być konkurencyjny i rozwijać się."

Polub fanpage na Facebooku

Źródło: motogp.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz