piątek, 25 listopada 2016

WSBK: Wywiad z Giorgio Barbierem, szefem firmy Pirelli

Jak skomentujesz to, co pokazał Rea w porównaniu do motocykli MotoGP na jednym okrążeniu?

"   Jestem zaskoczony, ale przeprowadziliśmy kilka testów na torze w Jerez i niskie temperatury nam sprzyjają. Cieszę się również z tego, że Melandri na Ducati oraz Lowes na Yamasze byli bardzo mocni. Ale jeśli podczas weekendu wyścigowego w Andaluzji będzie cieplej, to czasy będą znacznie gorsze. Choć nie jestem tego pewien, bo jest wiele czynników, które powodują, że motocykl będzie lepszy. W takich przypadkach, przepowiadanie przyszłości nie jest proste."

W Jerez testowaliście nowe opony?

"   Nie, opony były takie same jak pod koniec sezonu. Nie było żadnych opon przeznaczonych konkretnie do tego testu."

W użyciu były miękkie opony na Superpole?

"   Szczerze mówiąc, nie. Niektóre zespoły chciały używać tutaj opon kwalifikacyjnych. Jednak myślę, że tempo było bardzo dobre, również ze względu na to, że nie było tutaj czołowych zawodników z MotoGP, a Michelin miał tutaj problemy w tym roku. Więc klasyfikacja mogłaby być nieco inna. Ale muszę powiedzieć, że Michelin pracuje bardzo dobrze, nie jest łatwo zaczynać od zera, więc poziom jaki osiągnęli w tym roku jest bardzo dobry."

Czy uważasz, że różnice w elektronice pomiędzy MotoGP a WSBK zaważyły na różnicach w Jerez?

"   Mówi się, że w tej chwili klasa Superbike jest znacznie bardziej rozwinięta elektronicznie, niż kategoria MotoGP. MotoGP jest dobrą klasą do znajdowania wielu różnych nowych rozwiązań, więc myślę, że poziom technologiczny jest na tym samym poziomie. Ponadto w MotoGP, zawodnicy mają do dyspozycji bardziej wyważone podwozie, mocniejsze hamulce i bardziej zbalansowany rozkład masy."

Jak pracowały opony w Jerez?

"   Układ hiszpańskiego toru jest bardzo szczególny, są na nim krytyczne momenty, które oddziałują mocno, zarówno na przednią jak i na tylną oponę. Nie jest to prosta sprawa."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz