czwartek, 17 listopada 2016

MotoGP: Wypowiedzi po drugim dniu testów w Walencji

Valentino Rossi:

"   Dziś zrobiłem kilka porównań pomiędzy starym i nowym podwoziem oraz silnikiem i przed nami jest dużo pracy. Wypróbowałem również nowe opony Michelina i nie są złe. Dzisiaj mogłem testować nowe podwozie dłużej niż wczoraj i zauważyłem pozytywne aspekty, jednak musimy znaleźć jeszcze odpowiednią konfigurację. Musimy się skupić nad przyspieszaniem. Nie wiedziałem czego spodziewać się po tych testach, ale teraz wiem, że potrzebuje kilometrów, aby wyczyścić głowę. W przyszłym tygodniu będziemy na Sepang z nowymi podwoziami i silnikami, mam nadzieję, że mamy jeszcze kilka opcji. Założyłem nowe opony, kiedy jechałem na motocyklu z sezonu 2016, ale dzisiaj nie byłem jakoś szczególnie szybki, powiedziałbym raczej, że wyglądało to tak, jak podczas weekendu. Vinales wczoraj i dziś był bardzo szybki i myślę, że będzie jednym z pretendentów do tytułu."

Andrea Iannone:

"   Nie było aż tak źle. Nigdy się nie zakłada tego, że można się dobrze czuć zaraz po zmianie motocykla. Zespół wykonuje dobrą pracę i wiemy co poprawić. Japońscy inżynierowie uważnie słuchają to, co masz im do powiedzenia i myślę, że dałem im kilka przydatnych informacji. Po dwóch upadkach, straciłem trochę zaufania do motocykla i byłem bardziej ostrożny. Nie wykorzystałem w 100% potencjału nowej opony. Wszystko w tym motocyklu działa dobrze. Uważam, że jest bardzo wyważony i byłem zaskoczony jego prędkością w środku zakrętu. Oczywiście, są też aspekty, które trzeba jeszcze poprawić, ale możemy to zrobić. Silnik ma dużą moc, jednak trzeba umieć wykorzystać przyspieszenie na początkowych fragmentach prostych. Trzeba ostrożnie obchodzić się z hamulcem, jednak jest to coś, co pasuje do mojego stylu jazdy. Na torze w Jerez, mogę zrozumieć wiele innych rzeczy. Szczególnie w takim momencie, kiedy wciąż nie otrzymałem 100% informacji o tym motocyklu. Najważniejszą rzeczą w tej chwili, jest przyzwyczaić się do motocykla. Upadek był bardzo dziwny, bo jechałem bardzo wolno, kiedy tylko dotknąłem hamulców, to przewróciłem się. Capirossi to sprawdzał, ale stwierdził, że najechałem na śliską białą linię. W tym czasie temperatura była niska, a ja miałem zamontowane twarde, używane opony, więc myślę, że to mogła być przyczyna wywrotki. Boli mnie lewy łokieć, ale zacisnąłem zęby. Dmuchane bandy na zakrętach są bardzo ważne, mimo że jeszcze nikt nie ucierpiał. Jednak niepokojące jest to, że motocykl potrafi przelecieć nad bandą i może uderzyć w porządkowych przy torze."

Jonas Folger:

"   Ogólnie rzecz biorąc, myślę, że to był dzień który dał mi wielką radość, możemy stwierdzić, że to były dwa szczęśliwe dni dla mnie. Plan był taki, aby kontynuować pracę z wczoraj i skupić się nad stylem jazdy. Zebraliśmy ważne dane na przyszłość. Jest dużo pracy, z tym żeby dostosować styl jazdy, gdy jadę na starych oponach, ale ogólnie to był pozytywny dzień i byłem w stanie poprawić czasy okrążeń. Jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką dzisiaj wykonałem. Dziś rano miałem podobne tempo jak wczoraj, ale z czasem znalazłem zaufanie do motocykla i jechałem tak szybko, jak chciałem. Byłem w stanie dostosować swój styl jazdy do Yamahy, więc czuję się coraz lepiej. Czas okrążenia 1'31.0 był świetny. Być tylko jedną sekundę od najlepszego to miłe uczucie."

Gigi Dall'Igna:

"   Jestem zadowolony z pierwszych wrażeń Jorge na Ducati, oczywiście znaleźliśmy dobre i złe punkty, podczas tych testów. Wczoraj rozpoczęliśmy testy z motocyklem z sezonu 2016, a dzisiaj dostał do dyspozycji nowy motocykl. Zrobił porównanie między starym a nowym Desmosedici. Nie jestem szczególnie szczęśliwy, pogoda mogła być lepsza. Bardzo się cieszę, że mogę ponownie współpracować z Jorge, bo w przeszłości osiągnęliśmy wiele świetnych wyników i mam nadzieję, że jeszcze wiele z nich przed nami, nie mogę go nazwać przyjacielem, ale z pewnością jest to osoba, z którą rozumiem się bardzo dobrze. Między Casey i Jorge są bardzo dobre relacje, podobnie jak z Andreą Dovizioso i resztą zespołu Ducati. Myślę, że to pomoże nam w rozwoju naszego motocykla. Jestem bardzo zadowolony z wyników, Dovizioso uzyskał najlepszy czas na nowym motocyklu. Oczywiście, nadal mamy najlepszą konfigurację, ale to był dobry początek. Muszę powiedzieć, że stary i nowy motocykl, są do siebie bardzo podobne, a największą różnicą jest podwozie. Andrea powiedział, że jest lepsze, natomiast Jorge znalazł w nim pozytywne jak i negatywne aspekty, więc musimy je jeszcze udoskonalić. Mamy jeszcze problemy z podsterownością w środku zakrętu. Vinales i Iannone pokazali, że są bardzo szybcy."

Andrea Dovizioso:

"   Jestem szczęśliwy, bo pomyślnie zakończyliśmy wszystkie prace i możemy wrócić do domu. Mieliśmy potwierdzenie tego, że motocykl GP17 jest lepszy. Dzisiaj pogoda pozwalała na to, aby szybko jeździć. Dzięki nowemu motocyklowi wszystko jest łatwiejsze, a to bardzo ważne, kiedy jedziesz na limicie. Mamy więcej możliwości regulacji, to nie oznacza, że nie mamy problemów, ale punkt wyjściowy jest dobry. Nie spodziewałem się, że uda się całkowicie wyeliminować podsterowność, ponieważ żeby to zrobić, trzeba poprawić cały zestaw czynników. Dziś rozmawialiśmy nieco mniej z Jorge, bo był zajęty, on ma inny styl jazdy niż ja, ale mimo to ma bardzo podobne uwagi do moich. To ważne, bo możemy iść w tym samym kierunku i w ten sposób rozwiązać nasze problemy."

Marc Marquez:

"   Myślę, że to był dobry dzień. Zrobiłem porównanie pomiędzy dwoma motocyklowi i wynika z niego, że motocykl na sezon 2017 uległ poprawie. Oczywiście są negatywne i pozytywne aspekty, na których powinniśmy się skupić. Myślę, że to stały postęp. Kiedy testowaliśmy tutaj po zakończeniu zeszłego sezonu, również zrobiliśmy tutaj postęp. Teraz zobaczymy, co czeka nas w przyszłości. Wyobrażałem sobie, że Vinales będzie tak szybki, będzie jednym z rywali w walce o mistrzowski tytuł. Dzisiaj, niektórzy zdecydowali się na wykorzystanie nowych opon Michelin i poprawienie czasu. Osobiście wolałem dzisiaj skupić się, nad pracą z motocyklem. Dzisiaj udało mi się zrobić trochę więcej okrążeń na nowym motocyklu i je porównać. Skupialiśmy się na oponach, zawieszeniu i mapowaniu.  Myślę, że zebraliśmy tutaj pozytywne dane, mamy jeszcze trochę pracy, przeanalizujemy jeszcze te dane, aby zrozumieć jak duży krok poczyniliśmy z nowym motocyklem."


Źródło: gpone.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz