środa, 16 listopada 2016

MotoGP: Decyzje komisji Grand Prix w Walencji

   Komisja Grand Prix w składzie: Carmelo Ezpeleta, Ignacio Verneda, Herve Poncharal i Takanao Tsubochi w obecności Javiera Alonso i Mike'a Trimby w dniu 12 listopada 2016 r., podjęła w Walencji następujące decyzje:

Przepisy techniczne od sezonu 2017:

Czujniki w klasie MotoGP - Obecnie zespoły mogą stosować niehomologowane czujniki w każdym treningu wolnym oraz rozgrzewce. Ponieważ w tej chwili pierwszy, drugi i trzeci trening wliczają się do kwalifikacji, od przyszłego sezonu, niehomologowane czujniki będzie można używać tylko podczas czwartej sesji treningowej i rozgrzewki.

Rozwój aerodynamiki w klasie MotoGP - Podczas ostatniego spotkania komisji Grand Prix w Motegi, na zespoły został nałożony limit zmian owiewek i przednich błotników. Obecnie ustalono jednak, że w przyszłym sezonie, te przepisy nie wejdą w życie i zespoły będą mogły wymieniać te części w nieograniczony sposób, oczywiście zgodny z przepisami.

Ciśnienie w oponach - Zespoły są już zobowiązane, do przestrzegania parametrów, które zaleca dostawca opon. Nowe przepisy zakazują jakiejkolwiek regulacji ciśnienia w oponach, gdy motocykl znajduje się na torze.

Światełko bezpieczeństwa - Jego obsługa nie będzie już wymagana przez zawodnika, gdy jest na motocyklu w przypadku różnych awarii.

Zapoznanie z torem - Wcześniej, zawodnicy mieli możliwość korzystania z seryjnych motocykli, o pojemności silnika takiej, w jakiej dany zawodnik startuje, a chętni musieli przekazać szczegółowe dane techniczne do Dyrektora Technicznego. Aby usunąć ten wymóg, opublikowana zostanie lista możliwych zmian w motocyklu.

Podwozie w Moto3 - Z zastrzeżeniem, co do użycia nowych części, będzie można używać podwozia przygotowanego na sezon 2016, także w sezonie 2017.

Silniki - Motocykl może być napędzany tylko i wyłącznie za pomocą silnika spalinowego.

Regulamin Sportowy od sezonu 2017:

Przerwanie wyścigu i ponowny restart - W tej chwili przepisy określają, że każdy zawodnik, który chcę wystartować w restarcie wyścigu, musi dojechać do pit lane w ciągu pięciu minut od wywieszenia czerwonej flagi. Od tej pory, w przypadku gdy wyścig zostanie zatrzymany po trzecim okrążeniu, jeżeli warunki nadal będą te same, prawo do startu będzie mieć każdy zawodnik.

Restart wyścigu - kary - Wszelkie kary, które mają zastosowanie do pierwszego startu wyścigu, w tej chwili nie będą miały zastosowania, podczas restartu wyścigu, z jednym wyjątkiem, gdy wyścig zostanie przerwany przed upływem trzech okrążeń.

Bezpieczeństwo w pit lane - Podczas spotkania komisji Grand Prix w Brnie ustalono, że ograniczona zostanie liczba mechaników pracujących w pit lane, podczas wyścigów flag-to-flag i zobowiązani będą do noszenia kasków. Wymóg ten został rozszerzony także na obie sesje kwalifikacyjne MotoGP: Q1 i Q2.

Dostawca paliwa dla Moto2 i Moto3 - Total i Elf będą oficjalnymi dostawcami paliwa na sezony 2017-2019.


Źródło: motogp.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz