czwartek, 5 stycznia 2017

Moto2: Wywiad z Axelem Bassanim

Sezon 2016 był dla ciebie bardzo dobry...

"   To bez wątpienia będzie dla mnie niezapomniany sezon. Wygrałem Puchar Europy Supersport, co było moim celem i dało mi wielką radość. Do ostatniego wyścigu walczyłem o tytuł z Mykhalchykiem i Zaccone, musiałem w pełni się skoncentrować. Chciałem zdobyć ten puchar i zabrać go do domu. Awans do Moto2 jest dla mnie czymś wyjątkowym."

Po zdobyciu Pucharu Europy, nie mogłeś wziąć udziału w pierwszych testach Speed Upa w Hiszpanii...

"   Niestety nie byłem w szczytowej formie w tym czasie, ponieważ dwa tygodnie wcześniej miałem operację wycięcia wyrostka robaczkowego. Potem przyjechałem do Jerez, choć nie byłem w pełni sił, ale chciałem zobaczyć, co mnie czeka w sezonie 2017."

Jakie zmiany zauważyłeś?

"   To dość podobne motocykle do Supersportów. Motocykl jest zdecydowanie sztywniejszy i mniej wygodny, więc będziemy ciężko pracować przed kolejnym sezonem."

W Moto2 nie będzie łatwo...

"   To prawda, w sezonie 2017 skupie się nad nauką tego motocykla. Chcę poznać tą klasę, a także wszystkie tory, które znajdują się w kalendarzu. Prawie wszystkie tory są dla mnie nowe i już nie mogę się doczekać, aby na nich pojeździć, zwłaszcza na Phillip Island i Motegi. Zawsze chciałem ścigać się w Australii i Japonii."

Jak oceniasz Lucę Boscoscuro?

"   Myślę, że Luca chcę wycisnąć jak najwięcej z każdego zawodnika i ciężko nad tym pracuje. Przed pierwszymi testami radził mi, żebym nie próbował zbyt szybko jechać, nie chciał żebym przesadził i poradził mi, żeby być spokojnym."

Będziesz dzielić boks z Simone Corsim...

"   On ma wielkie doświadczenie w tej kategorii, więc postaram się jak najwięcej się nauczyć od niego. Jak już powiedziałem, w sezonie 2017, chcę dowiedzieć się wszystkich szczegółów, nie pozostawiając żadnych wątpliwości."

Wylądowałeś w Moto2, omijając klasę Moto3...

"   To prawda, jednak w przeszłości miałem okazję ścigać się w klasie Moto3, jednak musiałem wtedy zrezygnować ze względu na koszty, choć chciałbym tam jeszcze pojeździć jeden sezon."

Co nauczyła cię klasa Supersport?

"   Zaobserwowałem u siebie determinację większą niż kiedykolwiek wcześniej, co pomogło mi w zdobyciu tytułu."

Co będzie celem na przyszły sezon w klasie Moto2?

"   To bardzo ekscytująca kategoria, w której wszyscy są na najwyższym poziomie, a niewielkie błędy i detale przesądzają o tym, że można znaleźć się na końcu stawki. Bardzo chciałbym być w pierwszej czwórce debiutantów."

Oprócz wyścigów motocyklowych, jakie sporty lubisz?

"   Koszykówkę. Jestem wielkim fanem LeBrona Jamesa."

Kto wygra Mistrzostwa Świata Supersport w tym sezonie?

"  Myślę, że Tuuli. On ma wszystko, co potrzeba, żeby wywalczyć tytuł mistrzowski. To będzie bardzo ekscytujący sezon."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz