niedziela, 22 stycznia 2017

MotoGP: Wywiad z Paolo Ciabattim

Jak wyglądał rozwój motocykla, po tym, jak zakazano użycia skrzydeł w przyszłym sezonie?

"   Pracowaliśmy nad różnymi pomysłami i rozwiązaniami, pracowaliśmy więcej, niż gdyby skrzydła mogły pozostać. Oczywiście, zmiana ta kosztowała wiele z ekonomicznego punktu widzenia. Trzeba poświęcić dużo czasu w tunelu aerodynamicznym. Niestety nie ma żadnych alternatyw, które były by bezpiecznymi rozwiązaniami."

Dall'Igna powiedział, że nie miał już więcej wymówek...

"   Kiedy zespół decyduje się na inwestycję w takiego zawodnika jak Jorge, myślę że może nie mieć więcej wymówek. Jesteśmy przekonani, że osiągnęliśmy wysoki poziom konkurencyjności z wyjątkiem kilku torów. Musimy być w stanie walczyć o podium w każdy weekend."

Jakie masz wrażenia po poznaniu Jorge Lorenzo?

"   Poznałem Jorge i muszę powiedzieć, że jest skrupulatny, precyzyjny, niemal maniakalnie poświęca prawie 100% swojego czasu na MotoGP, podobnie jak ludzie, którzy pracują u jego boku. Myślę, że przyszedł do Ducati w odpowiednim momencie i zobaczył, że w naszym zespole panuje rodzinna atmosfera. Duch naszego zespołu musi stanowić dodatkową motywację dla niego."

Po testach na torze Sepang nie będzie trzeba walczyć z czasem, tak jak w przeszłości?

"   Testy w ostatnich latach nie były łatwe. Mimo tego, w pierwszym wyścigu sezonu udawało nam się stanąć na podium i wtedy wiedzieliśmy, że wybraliśmy właściwą drogę. Nasz motocykl ma wyjątkowe cechy, nie tylko mocny silnik, ale także stabilność. Mieliśmy problemy na wejściach w zakręty, ale uważam, że w tym przypadku zrobiliśmy postęp."

Pierwszy wyścig będzie w Katarze. To tor na którym jesteście szybcy, idealny do odniesienia zwycięstwa...

"   To prawda, zawsze byliśmy konkurencyjni na tym torze i jest to dla nas korzystne."

Galbusera powiedział, że Ducati nie uda się skutecznie rywalizować z konkurencją aż do końca sezonu...

"   Każdy widzi, jaką wykonaliśmy pracę w poprzednim sezonie. Uważam, że mówienie o tym, że Ducati GP17 jest takim samym motocyklem jak jego poprzednik, jest jeszcze zbyt wczesne."


Źródło: gpone.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz