wtorek, 3 stycznia 2017

Moto3: Wywiad z Nicolo Bulegą

Nicolo, ostatni sezon zapamiętasz z wielu powodów...

"    Tak, w zeszłym sezonie przeżyłem wiele wspaniałych i emocjonujących momentów. W zeszłym sezonie było lepiej niż się tego spodziewałem. Szkoda tylko pecha w ostatnich wyścigach sezonu. Pomimo tego, że sześć razy zakończyłem weekend bez punktów, zająłem siódme miejsce w klasyfikacji generalnej, więc jest to pozytywny wynik."

Czy jesteś już w pełni sił?

"   Wciąż nie jestem w pełni sprawny, w tej chwili jestem sprawny na ok. 85-90%, zwłaszcza z ramieniem nie jest jeszcze tak jak powinno być. Jednak na pierwszy wyścig sezonu z pewnością będę gotowy, biorąc pod uwagę fakt, że pozostało jeszcze dużo czasu."

Wracając do sezonu 2016, jedyne rzeczy, których nie osiągnąłeś w tym sezonie, to zwycięstwo w którymś z wyścigów i nie zdobyłeś tytułu debiutanta roku.

"   Rzeczywiście, tytuł debiutanta roku był moim celem, ale mimo to sezon był bardzo dobry i nie mogę zbyt wiele narzekać. Byłoby miło ale nie jest to bardzo potrzebne do szczęścia."

Czego nauczyłeś się w swoim pierwszym sezonie?

"   Przede wszystkim tego, że nie można popełnić żadnego błędu, bo jeśli to się stanie, to potem trzeba dać z siebie 150%. W rezultacie zrozumiałem, że koncentracja musi być maksymalna, aby uniknąć popełnienia choćby najmniejszych błędów."

Twój zespół również jest bardzo zadowolony z twoich wyników i przedłużył z tobą umową po zaledwie siedmiu pierwszych wyścigach tego sezonu.

"   Tak i jestem z tego bardzo zadowolony. Jazda w zespole Sky, który jest jednym z najlepszych w klasie Moto3 to dla mnie zaszczyt i w każdym wyścigu daję z siebie wszystko."

Chciałbyś dać swojemu zespołowi pierwszy tytuł mistrzowski w sezonie 2017?

"   Nie wiem, w przyszłym roku będę walczyć z wieloma znacznie bardziej doświadczonymi zawodnikami i myślę, że oni mogą mieć większe szanse na tytuł mistrzowski niż ja. Oczywiście, postaram się, ale patrząc na wszystko realistycznie, to chciałbym znaleźć się w pierwszej piątce."

Mówiąc o najbardziej doświadczonych zawodnikach, jednym z nich chyba jest Fenati, z którym kontakty pomiędzy tobą a nim nie były bardzo dobre już od pierwszej rundy sezonu...

"   Mieliśmy w Katarze prawdziwą różnicę zdań, ale potem przez cały sezon wszystko było w porządku i to naprawdę miły gość. Na pewno dotknęło go to, co stało się w tym sezonie i myślę, że w przyszłym sezonie wróci znacznie mocniejszy, więc z pewnością biorę go pod uwagę w kontekście walki o tytuł."

Twoje warunki fizyczne wskazują na to, że powinieneś jak najszybciej zmienić klasę z Moto3 na Moto2. Czy chcesz zwyciężyć mistrzostwo w klasie Moto3 w przyszłym sezonie, by zaraz po tym przenieść się do Moto2?

"   Motocykl Moto3 rzeczywiście jest dla mnie bardzo mały, przez co mam problemy na prostych, ponieważ ciężko mi zmieścić na motocyklu pod owiewkami i więcej ważę. To z pewnością wada, ale nie mam większych obaw przed kolejnym sezonem, więc koncentruje się w tej chwili na Moto3 i na tym, żeby w przyszłym sezonie wszystko poszło dobrze."


Źródło: gpone.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz