wtorek, 31 stycznia 2017

MotoGP: Wypowiedzi po drugim dniu testów w Malezji

Maverick Vinales:

"   Ważne jest to, żeby być najszybszym kierowcą Yamahy, ale jeszcze ważniejsze jest to, by wykonać dobrze swoją pracę. Udało nam się znacznie podkręcić tempo wyścigowe. Ponadto opony mniej się zużywają, co daje mi dodatkową pewność siebie. Jesteśmy bardzo szybcy, ponieważ pozwala mi na to motocykl. Ale nie zawsze jest łatwo, dlatego bardzo się cieszę z pracy opon. Dziwie się, że motocykl jest taki dobry. Testowałem skrzydła pod owiewkami, ale nie mogę powiedzieć nic więcej. W środę będę pracować nad symulacją wyścigu. Pragniemy przeprowadzić również test porównawczy pomiędzy starym, a nowym podwoziem. Patrząc na nasze tempo, możemy już być zadowoleni, ale mamy jeszcze wiele do zrobienia."

Valentino Rossi:

"   Dzisiaj z moim zdrowiem było już wszystko w porządku. Głowa bolała mnie wczoraj jeszcze wieczorem, zanim poszedłem spać, ale dzisiaj czuje się bardzo dobrze. Tak więc mogliśmy zrobić dobrą robotę. W godzinach porannych straciliśmy dużo czasu, bo czekaliśmy na suchą nawierzchnię. Ale popołudniu przejechaliśmy 50 okrążeń. Sprawdzaliśmy ważne części. Moje tempo jest dobre, znalazłem się na czwartym miejscu, moim celem była czołowa piątka, więc wykonaliśmy dobrą robotę. Nie mogę nic powiedzieć o skrzydłach pod owiewkami, ale nie czuje wielkiej różnicy. Ważniejsze było nowe podwozie i rama. Spodobały mi się, jednak nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy będziemy na nim pracować, jednak pierwsze wrażenie było pozytywne. Rama ułatwia sterowanie motocyklem, co było naszym celem, który ma nam pomóc w drugiej połowie wyścigu. Jutro dokonamy porównania dwóch ostatnich podwozi i zobaczymy wtedy, co dalej. Oprócz tego będziemy testować nowe opony Michelin."

Jorge Lorenzo:

"   Podczas pierwszego dnia testów byłem wstrząśnięty, kiedy wystąpiły pewne trudności i nie byłem w stanie konkurować z innymi. Ale spodziewałem się, że znalezienie tempa będzie tylko kwestią czasu. Dzisiaj mogłem naciskać znacznie mocniej. Niemniej jednak, przed nami dużo pracy, jeżeli chcemy doprowadzić ten motocykl do granic możliwości. Ale postęp we wtorek był bardzo duży, więc jestem bardzo zadowolony. Teraz hamuje później i lepiej. Muszę jeszcze zrozumieć, jak to robić na nowych oponach, ponieważ nie jestem w stanie robić tego jak na starych oponach, mimo tego, że nowe opony mają większą przyczepność."

Jonas Folger:

"   To był dobry dzień, mieliśmy deszcz w nocy, przez co musieliśmy czekać, aż tor wyschnie, jednak kiedy mogliśmy w końcu zacząć, zrobiliśmy duże postępy. Przetestowaliśmy nowe opony Michelin. Przednia opona jest lepsza od poprzedniej i od razu nabrałem do niej zaufania. Z tylną oponą było trochę gorzej, ale ostatecznie stwierdziłem, że też jest lepsza. Po zakończeniu testów opon, skupiliśmy się nad pracą przy hamowaniu, bo z nim miałem w poniedziałek duże kłopoty. Próbowałem późno hamować, ale motocykl nie pozwalał na to. Długo nie mogliśmy znaleźć rozwiązania problemu, jednak w końcowych minutach dzisiejszych testów, udało nam się zmienić ustawienia tak, aby mieć lepszą przyczepność, to zadziałało i wykręciłem najlepszy czas, jadąc na zużytych oponach. Jestem szczęśliwy, że udało nam się rozwiązać problemy z przodu i tyłu motocykla. Jestem trochę zmęczony, bo mieliśmy dużo pracy, a mieliśmy na to tylko 3-4 godziny. Ale każdy krok który zrobiliśmy, miał pozytywny wpływ."

Marc Marquez:

"   Spędziłem wiele czasu w boksie, potem zmieniłem motocykl i miałem kolejne problemy. Ale lepiej, że mamy problemy podczas przedsezonowych testów, niż w trakcie sezonu. Teraz musimy powstrzymać problemy, znajdując dobrą konfigurację. Jeśli w środę będzie dobra pogoda, to będziemy koncentrować się przede wszystkim na konfiguracji. Moje tempo nie jest aż tak złe, są pewne pozytywne aspekty. Cały czas mamy problemy ze sterowaniem silnikiem przez elektronikę. Żadne mapowanie nie działa. Ale testy są po to, żeby dowiedzieć się, co musimy zrobić."


Źródło: speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz