poniedziałek, 2 stycznia 2017

WSBK: Wywiad z Ronaldem ten Kate

Ronald, wygląda na to, że Honda chcę zdobyć w końcu tytuł w klasie Superbike. Yamaha odniosła dwa zwycięstwa z rzędu w ośmiogodzinnym wyścigu na torze Suzuka. Czy to spowodowało, że Honda postanowiła stworzyć nowy model?

"   Myślę, że nowy model był już planowany wcześniej. Nie siedzę przy stole, przy którym podejmowane są takie decyzje. Ale zgadzam się z tym, że wyścig Suzuka 8 Hours jest bardzo ważny dla Hondy. Rok 2015 nie był udany. Ale 2016 ..."

Starasz się uniknąć takiego słowa jak katastrofa? Najlepsza Honda była na ósmym miejscu.

"   Ale Honda wprowadza nowy motocykl nie tylko ze względu na słabe wyniki w Suzuka 8 Hours. Suzuka jest bardzo ważna i jest szczególnym punktem odniesienia. Tak więc, być może słaby występ Hondy w tym wyścigu ostatecznie zaważył na tym, aby skonstruować nowy motocykl. Fireblade potrzebuje nowego rozwoju."

Slogan " Honda enters, Honda wins " dawno już nie pasuje do sytuacji w klasie Superbike. James Toseland zdobył ostatni tytuł dla Hondy w sezonie 2007. To już najwyższy czas.

"   Tak, dużo czasu upłynęło od sezonu 2007. W 2006 r. zdobyliśmy z Jamesem wicemistrzostwo, a w następnym sezonie sięgnęliśmy po tytuł. Od tego czasu nigdy nie byliśmy na drodze do tytułu. Zazwyczaj lądowaliśmy na trzecim, czwartym lub piątym miejscu. To nie jest wystarczająco dobre dla Hondy. Ostatnio na podium mistrzostw świata, byliśmy w 2014 r. wraz z Jonathanem Reą, który zajął wtedy trzecie miejsce w klasyfikacji. Kiedy Honda Racing angażuje się w coś, chce wygrywać. Mam nadzieję, że nowy motocykl będzie na tyle dobry, aby móc ponownie wygrywać."

Niektórzy fani Hondy marzyli, że zamiast nowego Fireblade'a, Honda wystawi w klasie Superbike, drogową replikę motocykla MotoGP z silnikiem V4. To zawsze pozostanie tylko marzeniem?

"   Tak, pogłoski o takim motocyklu rozchodzą się już od dłuższego czasu. Od czasu do czasu, w internecie można zobaczyć różne wyimaginowane rzeczy. Nie wiem, czy jest to możliwe. Jesteśmy dystrybutorem Hondy. Myślę, że miło by było, gdyby taki motocykl mógł znaleźć się w salonie. Ale motocykl musiałby zostać wyprodukowany w ilościach masowych i nie kosztować więcej niż 40000 euro. Na pewno znaleźli by się klienci chętni do kupna takich okazów."

Ale zespół Ten Kate chciałby, aby taki motocykl wystawić nie tylko w salonie, ale również w Mistrzostwach Świata Superbike?

"   Tak, wiadomo że motocykl zbudowany pod kątem wyścigów, zawsze będzie lepszy od motocykla, który jest przygotowany na ulicę."

W Mistrzostwach Świata Superbike uczestniczą wszystkie japońskie wielkie marki poza Suzuki, a do tego Ducati, Aprilia, BMW i MV Agusta. Kawasaki postanowiło włożyć mnóstwo pieniędzy w starty w tej serii, jednocześnie całkowicie rezygnując z planów powrotu do MotoGP. Czy jest to irytujące i niesprawiedliwe z punktu widzenia innych zespołów, które mają motocykle również w MotoGP?

"    Hmm. Myślę, że każdy producent powinien swobodnie o wszystkim decydować. Kawasaki podjęło decyzję o wycofaniu się z MotoGP, ponieważ wyniki nie były według nich zadowalające. W tej chwili wygrywają za znacznie mniejsze pieniądze w WSBK. Z punktu widzenia tej spółki jest to dobra inwestycja. Dorna chciałaby, aby wszyscy producenci brali udział i w MotoGP, jak i w klasie Superbike. Jednak mamy wolny rynek."


Źródło: speedweek.com



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz