poniedziałek, 30 stycznia 2017

MotoGP: Wypowiedzi zawodników po pierwszym dniu testów w Malezji

Danilo Petrucci:

"   Myślę, że to był dobry dzień, mimo tego, że straciliśmy połowę dnia ze względu na złą pogodę. Zarówno ja, jak i motocykl mamy jeszcze szeroki margines, a to pozwala mi być spokojnym. Dokonując porównania z sezonem 2016, nie ma dla mnie wielkich zmian, bo nie zmieniamy dostawcy opon, tak jak w poprzednim sezonie. Casey i Andrea lepiej wykorzystali nowe opony, ja przejechałem na nich tylko sześć okrążeń. W najbliższych dniach wolę skupić się na rytmie wyścigowym, a nie na jeździe na jednym okrążeniu. Muszę powiedzieć, że Ducati jest bardzo konkurencyjne na hamowaniach i lepsze, niż przy przyspieszaniu."

Valentino Rossi:

"   Z powodu silnego bólu głowy straciłem dzisiaj kilka godzin testów. Po raz pierwszy korzystałem z motocykla, który jest przeznaczony na ten sezon i na szczęście jest lepszy niż poprzedni. Zmieniono sterowanie silnikiem przez elektronikę, a jutro wypróbujemy nieco inną ramę. Miałem wiele wątpliwości, ale zrobiłem krok do przodu. Podczas testów w zeszłym roku mieliśmy motocykl z nowymi jak i starymi częściami, natomiast w tej chwili używamy motocykla przeznaczonego na ten sezon. Z zewnątrz wygląda tak samo, ale w rzeczywistości jest zupełnie inny. Silnik ma lepsze przyspieszenie i prędkość maksymalną. Ten motocykl jest dobrze zrobiony w najmniejszych szczegółach, co było dla mnie miłą niespodzianką. Nie mogłem przejechać zbyt wielu okrążeń z powodu bólu głowy."

Maverick Vinales:

"   Poszło lepiej, niż się spodziewałem. Pierwszy dzień zawsze jest trudny, ale od razu byłem szybki. To był dobry dzień, udało mi się zebrać wiele danych. Jestem zadowolony przede wszystkim z tego, że motocykl ma ogromny potencjał, bo podczas testów ciężko kręcić szybkie okrążenia. Trzeba sprawdzić wiele rzeczy i kiedy w końcu je sprawdzisz, może się okazać, że nie ma już do dyspozycji nowych opon. Zrobiłem ponad 20 okrążeń na każdym komplecie ogumienia. Muszę poprawić się na hamowaniach, co będzie kluczowe podczas wyścigów."

Jorge Lorenzo:

"   Nadal mam wiele rzeczy do zrozumienia. W Walencji nie zmieniałem swojego stylu, do którego byłem przyzwyczajony przez dziewięć ostatnich lat. Tutaj zrobiłem to samo, jednak musiałem włożyć w to znacznie więcej wysiłku. Zauważyłem, że mój styl jazdy na torze Sepang nie działa tak, jak w Walencji. Dziś zdałem sobie sprawę, jak bardzo zróżnicowanymi motocyklami są Ducati i Yamaha. Przyznaje, że nie oczekiwałem tego i jest więcej do zrobienia, niż wydawało mi się wcześniej. Dzisiaj do dyspozycji mieliśmy zbyt twarde opony, co dodatkowo skomplikowało nasze testy. Muszę zmienić sposób hamowania. Na Yamasze mogłem przejeżdżać płynnie przez zakręty, a na Ducati mogę hamować później. Najtrudniejszym zadaniem dla mnie będzie przyzwyczajenie się do nowego stylu jazdy.Na początku dnia, byłem trzy sekundy za najlepszymi, jednak udało mi się zredukować stratę do półtorej sekundy. Potem zaczął padać deszcz. Znalazłem pozytywne aspekty nowych ulepszeń, a Dovizioso i Stoner pokazali, że da się być szybkim na tym motocyklu."

Andrea Dovizioso:

"   Byłem szybszy, niż się tego spodziewałem. Nie wypróbowałem najnowszych ulepszeń motocykla GP17, moim zadaniem była praca nad konfiguracją motocykla, który jest już pozbawiony skrzydeł. Miałem wątpliwości z powodu ich braku. Wrażenia były jednak pozytywne. Mamy wiele pracy przed sobą i mam nadzieję, że podczas dwóch kolejnych dni, pogoda nie będzie nam przeszkadzać. Jutro chcemy przetestować nowe podwozie."

Marc Marquez:

"   Dużo pracowaliśmy nad silnikiem i elektroniką. We wtorek dalej będziemy pracować nad tymi aspektami. Problem polega na tym, że nowy silnik jest zupełnie inny. Wszystkie poprzednie mapowania nie są tu przydatne. Ale nawet z nowym mapowaniem, osiągnęliśmy taki sam czas, jak w zeszłym roku. Musimy więc dobrze dostosować elektronikę do nowego silnika. Mamy jeszcze problemy z nadmiernym wheelie."


Źródło: gpone.com, speedweek.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz